پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          18 تیر 1390 - 09 July 2011

مسئولان آموزش عالی کشورهای اروپایی از صندوق حمایت مالی پژوهش ها سرقت می کنند
دفتر مبارزه بر ضد تقلب در اروپا موسوم به OLAF از سرقت 50 میلیون یورویی مسئولان آموزش عالی کشورهای اروپایی از بودجه مخصوص پژوهش های علمی دانشگاه ها و کاهش 70 درصدی تولیدات علمی این مراکز خبر داد، افزایش 10 درصدی ظرفیت پذیرفته شدگان کنکور دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهشی نشانه قدمت در دانشگاه ها، ساخت دستگاه تشخیص توده های سرطان سینه دانشگاه صنعتی امیرکبیر سریعتر از پزشکان، جیب دانشجویان تنها منبع حمایت مالی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و شکایت مسئولان این دانشگاه از کم لطفی دانشجویان از دیگر عناوین بسته میز دانشگاه این هفته بود.



* ظرفیت پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی 10 درصد افزایش می یابد

بعد از کنکور سراسری بزرگترین ماراتن علمی کشور،‌شماره معکوس برای کنکور دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده است.
سجادی جاغرق، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: یک میلیون داوطلب در آزمون کاردانی پیوسته و رشته های پزشکی و غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده اند و نتیجه نهایی این آزمون نیز در نیمه دوم شهریور سال جاری اعلام می شود.
وی در ادامه خبر خوشی برای داوطلبان این دانشگاه داشت: امسال ظرفیت ها را 10 درصد افزایش دادیم بطوریکه حدود 400 هزار نفر در این آزمون پذیرفته می شوند زیرا در نظر داریم رشته های مطلوب این داوطلبان را به بهترین صورت پوشش دهیم.

* معاونت پژوهشی نشانه قدمت دانشگاه است

برخی از دانشجویان دانشگاه های مختلف بویژه دانشگاه پیام نور به بسته میز دانشگاه پیامک زده و گفته بودند که در دانشگاه محل تحصیلشان معاونت پژوهشی ندارند به همین علت این موضوع را از وزارت علوم پیگیری کردیم.
در ادامه مهدی نژاد نوری، معاون پژوهشی وزارت علوم افزود: دانشگاه هایی که قدمت داشته باشند دارای پژوهش و معاونت پژوهشی هستند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد شکایت دانشجویان دانشگاه پیام نور قیامدشت مبنی بر نبود معاونت پژوهشی در دانشگاه شان و اینکه آیا این دانشگاه قدمت نداشته تصریح کرد:‌ در ابتدا این واحدهای دانشگاهی با انگیزه آموزشی ایجاد شده و پژوهش در این ها جایگاهی نداشت ولی بتدریج این دانشگاه ها نیز با ارتقای کیفی شان، بحث های پژوهشی را به سرعت گسترش می دهند.

* مسئولان آموزش عالی کشورهای اروپایی از صندوق حمایت مالی پژوهش ها سرقت می کنند

دفتر مبارزه بر ضد تقلب در اروپا موسوم به OLAF در مورد رسوایی مالی جامعه علمی اروپا اعلام کرده که بیش از 50 میلیون یورو از بودجه مخصوص پژوهش های علمی دانشگاهی اتحادیه اروپا با تقلب مسئولان آموزش عالی این کشورها به سرقت رفته است.
در ادامه هربت رئول، رئیس کمیته صنعت تحقیقات و انرژی پارلمان اروپا که پشتیبان تسهیل روند اهدای کمک های مالی به پروژه های علمی دانشگاهی به شمار می آید در این مورد ابراز نگرانی کرده و افزود: اگر همین روند ادامه داشته و نظارت دقیقی به این بودجه ها نشود،  معلوم نیست که وضعیت دانشگاه های اروپا به کجا می رسد.
وی در مورد وضعیت تولیدات علمی دانشگاه های اروپا اینگونه بیان داشت: هم اکنون دانشگاه هایمان با کمبود بودجه و رکود علمی مواجه هستند بطوریکه بسیاری از این مراکز تولیدات علمیشان تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است.
این را هم باید گفت که با توجه به رکود علمی در دانشگاه های اروپا رتبه بندی این دانشگاه ها در رنکینگ جهانی کاهش پیدا کرده و در عوض دانشگاه های آسیایی در این رتبه بندی رشد چشمگیری داشته است.

* دستگاه تشخیص توده های سرطان سینه دانشگاه امیرکبیر از پزشکان پیشی گرفت

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای اولین بار در جهان موفق به ساخت دستگاهی شدند که در تشخیص توده های سرطان سینه بسیار مؤثر است.
در ادامه مجزا دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و پژوهشگر در مورد نحوه عملکرد این دستگاه افزود: این دستگاه شبیه ساز حس لامسه پزشک است و معایبی که سایر تکنیک های تصویربرداری دارند از قبیل الکترومغناطیس و اشعه ایکس و آسیب های ناشی از اعمال جراحی و بیوبسی ها که به بافت بیمار وار می شود را ندارد.
وی یادآور شد: این امکان وجود دارد که پزشکان توده های سرطانی را حس نکنند ولی این دستگاه با دقت بسیار بالا توده هایی را که با ابعاد کوچک و در عمق وجود داشته را نیز براحتی شناسایی می کنند.

* منبع حمایت مالی پژوهش های دانشگاه آزاد اسلامی جیب دانشجویان است

در این بخش از بسته میز دانشگاه مشکلات مخترعان و پژوهشگران را بررسی می کنیم، پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی به بسته میز دانشگاه پیامک زده و گفته بودند که دانشگاه محل تحصیل شان به پروژه های علمی دانشجویان اهمیت نداده و با وجود شهریه زیاد، این دانشگاه ها بودجه کمی را به دستاوردهای علمی اختصاص می دهند.
دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی طراح هواپیمای جنگی ARF که به ثبت جهانی رسیده در مورد چگونگی پرداخت هزینه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این هواپیما اینگونه بیان داشت: تمام هزینه های مورد نیاز برای تهیه امکانات لازم از جیب خودمان پرداخت کردیم و از هیچ نوع حمایت مالی و معنوی از سوی دانشگاه برخوردار نبودیم.

* مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی شکایت پژوهشگران را از کم لطفی شان می دانند

به منظور پیگیری این موضوع نزد مسئولان دانشگاه آزاد رفتیم ولی آن ها ادعا کردند که به تمام پروژه های پژوهشی دانشجویان شان کمک مالی می کنند.
در ادامه، گذشتی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز افزود: برخی از دانشجویان فعالیت های پژوهشی خود را خارج از حوزه دانشگاه انجام می دهند و بعد از سپری کردن مراحل اولیه به دانشگاه گزارش می دهند.
وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی سعی می کنند که هزینه های لازم به منظور حمایت از این پژوهشگران را پرداخت کرده همانطور که از تیم طراحی خودرو، تیم روباتیک و تیم بتن حمایت مالی کرده ایم.
گذشتی، در پاسخ به پرسشي در مورد شکایت اعضای تیم بتن مبنی بر امتناع مسئولان این دانشگاه از حمایت مالی این تیم اینگونه بیان داشت: اگر به این صورت بوده باشد اظهار نظر این دانشجویان نشانگر کم لطفی آن ها است.
برای روشن کردن کامل این موضوع قول می دهیم که در بسته میز دانشگاه هفته آینده این موضوع را از طریق وزارت علوم پیگیری کنیم./گ

خبرنگار: مرضیه جلیلی

تگ ها مسئولان آموزش عالی کشورهای اروپایی از صندوق حمایت مالی پژوهش ها سرقت می کنند

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی