پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          18 تیر 1390 - 09 July 2011

شائبه اختصاص 200 بورس تحصیلی البخاری مالزی به دوستان و آشنایان دیپلماتهای ایرانی در مالزی با واکنش اینچنینی معاون دانشجویی وزیر علوم روبرو شد: "ما هم اخباری در مورد بورس البخاری شنیدیم. آن را دنبال می کنیم تا در راه صحیح تری برود."

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین گردهمایی دانشجویان فعال ایرانی در خارج کشور که در مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه با حضور جمعی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج کشور و محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم برگزار شد با سوال‌هایی از سوی این دانشجویان همراه بود.

یکی از دانشجویان درباره آنچه که تحت عنوان اختصاص ناروا و غیرعادلانه "بورس البخاری" مطرح می‌کرد از معاون دانشجویی وزیر علوم سوال کرد. این دانشجو که می‌گفت بنیاد البخاری در مالزی 200 بورسیه تحصیلی برای ایرانیان در نظر گرفته بوده است، ادعا کرد این بورسیه‌ها به نزدیکان و آشنایان و مرتبطان با دیپلمات‌های شاغل در مالزی اختصاص پیدا کرده است.

محمود ملاباشی در پاسخ به اظهارات این دانشجو گفت: "به عنوان یک مسئول بالاتر در امور بورس وزارت علوم، در وزارت علوم هیچ گونه اطلاعی به صورت قانونی و کتبی و از نظر تعداد و تخصص و ... از بورس البخاری نداشته و ندارم. اگر موسسه البخاری 200 بورس تحصیلی در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران گذاشته است آن بورسها باید در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گیرد."

معاون دانشجویی وزیر علوم در عین حال گفت: "ما هم اخباری در مورد بورس البخاری شنیدیم. آن را دنبال می کنیم تا در راه صحیح تری برود."

وی افزود: "مجموع بورس دول که در اختیار دولت جمهوری اسلامی ایران گذاشته می شود 200 مورد است. 300 تا 350 بورس نیز جمهوری اسلامی ایران در اختیار کشورهایی قرار می دهد که این 200 بورس را در اختیارمان قرار داده اند."

به گزارش مهر، ملاباشی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری درباره در نظر گرفتن تخصص و تعهد برای اعطای بورس تحصیلی به افراد گفت: "مسئول هستیم که ببینیم بیت المال در اختیار چه کسی قرار می گیرد و تمام توان استعدادی مان را به کار می گیریم تا وظیفه شرعی مان را انجام دهیم و افرادی که تخصص و تعهد را توأمان دارند برای بورس به خارج از کشور اعزام کنیم."

معاون دانشجویی وزیر علوم افزود: "حتماً متخصص غیرمتعهد نمی خواهیم. یعنی اگر فردی در تخصصی بالاترین درجه را داشته باشد اما متعهد نباشد آن را نمی خواهیم. از طرف دیگر حتماً متعهد بیسواد هم نمی خواهیم."

تگ ها بورس مالزی

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی