پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          31 تیر 1390 - 22 July 2011

دختر و پسر روابطشان را در خانواده یاد می گیرند، اما در دانشگاه باید جدا باشند!

"مدرسه جدا، دانشگاه جدا، پس کجا باید دختر و پسر یاد بگیرند با هم رابطه سالم داشته باشند؟"



این سوالی است که منتقدین تفکیک جنسیتی و دانشگاه تک جنسی، به این طرح دارند. سید محمودحسینی دولت آبادی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به خبرآنلاین می گوید: "دانشگاه های ما محل تحصیل است نه بازاری برای دوست یابی و همسر یابی. روابط سالم را فرزندان ما از کودکی در خانواده ها، کوچه و بازار و اقوام و خویشاوندان و همسایه ها می آموزند. اگر در دانشگاه احساس شد که بهتر است آموزشی در این خصوص داده شود یک واحد درسی به دروس دانشگاهی اضافه می کنیم. مگر دانشجویانی که دانشگاه هایشان تفکیک جنسیتی شده از روابط اجتماعی غلطی در جامعه برخوردار هستند و در برقراری روابط اجتماعی مشکل دارند؟"

اتفاقا دراین باره هم منتقدان می گویند نوع رابطه اجتماعی این گروه از دانشجویان ضعیف تر است. به عنوان نمونه می گوید بسیاری از دانشجویان دانشگاه الزهرا در برخورد با جنس مخالف ضعیف هستند. نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس دراین باره هم می گوید: "این یک ادعا است. برخی نمی خواهند اسلام را کامل رعایت کنند. اگر از نظر آقایان این رعایت کامل اسلام ضعف و عیب است، ما این عیب را قبول داریم و به آن افتخار می کنیم.ما می خوهیم تا شئونات اسلامی را در برخورد با جنس مخالف رعایت کنیم.باید حدود شرعی میان زن و مرد مراعات شود. این ضعفی که آنان می گویند چیست؟ یکی از مشکلات ما در بخش تخصص ها است. گاهی اوقات دختران جوان و مومن مان را برای تحصیل به رشته معدن و یا پسرانمان را به رشته های مامایی می فرستیم. این رشته ها با حالات و روحیات این جنسیت ها سازگاری ندارد. این رشته ها باید پذیرش جنسیتی داشته باشند.

تگ ها دختر و پسر روابطشان خانواده یاد می گیرند دانشگاه باید جدا باشند!

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی