پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 آبان 1390 - 13 November 2011




جهان باید ایران هسته ای را بپذیرد



پكن -استاد دانشگاه چین گفت: موضوع هسته ای ایران قابل بحث نیست و غرب باید آن را قبول كند.
'وو چونگ' روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با ایرنا تاكید كرد: جامعه بین المللی بخصوص غرب باید جرات پذیرفتن ایران هسته ای را داشته باشد.

وی با اشاره به فشارهای آمریكا برای تشدید تحریمها علیه ایران گفت: چین و روسیه باور دارند كه تحریمها راه حل مشكلات نیست و جهان نیز به این موضوع پی برده است.

وی تصریح كرد: در شرایط موجود ارتباط و مراودات بهترین راهكار برای حل كامل مسایل باقیمانده است.

این استاد دانشگاه چین گفت: در واقع بهتر است غرب درایت پیشه كرده و بجای تاكید بر فشار، تهدید و تحریم، به دنبال راه حلی جامع، مناسب و درازمدت باشد.

وی گفت: آنها (غربیها) باید بپذیرند كه ایران اتمی شده است و موضوعاتی چون ساخت سلاح هسته ای و غیره كه آژانس و غرب به آن به عنوان احتمال اشاره می كنند، باید به شكلی مجزا و شفاف مورد بحث و گفت وگو قرار گیرد .

'وو چونگ' تاكید كرد: برای این منظور همه طرفها ازجمله جمهوری اسلامی ایران باید بر رایزنی و مذاكره متمركز شوند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از مصاحبه به ناكامیهای اخیر آمریكا و رژیم صهیونیستی در خصوص مساله خاورمیانه ازجمله فلسطین اشاره كرد و گفت: تلاش فلسطین برای ورود به سازمان ملل فضای جدیدی را در جهان ایجاد كرد و باعث شد تا كشورهای دیگر به موضوع فلسطین توجه بیشتری كنند و این شرایط به ذائقه آمریكا و اسراییل خوش نیامد.

'وو چونگ' با اشاره به اینكه ورود فلسطین به یونسكو نیز خط بطلان دیگری بر سیاستهای آمریكا و اسراییل بود، تاكید كرد: این دو رژیم می دانند كه باز شدن فضا به روی فلسطین، حضور و نفوذ آنان را در خاورمیانه محدود می كند.

وی افزود: در این شرایط آمریكا و اسراییل می كوشند تا با منحرف كردن اذهان بسوی پرونده هسته ای ایران، خود را از این مخمصه خارج سازند.

' وو چنگ ' تاكنون كتاب ها و مقالات بسیاری در زمینه انقلاب اسلامی ، امام خمینی (ره) ، سیاست خارجی و مساله هسته ای ایران منتشر كرده است .

او در كتابی با عنوان ' تحلیلی بر جنگ عراق علیه ایران ' نیز می نویسد: دنیای غرب با ایجاد جنگ عراق علیه ایران، یك تراژی بزرگ برای عراق ایجاد كرد.

دراین كتاب نیز آمده است: غربیها همواره اطلاعات نادرستی از انقلاب اسلامی و ایران به جهان می دهند. آنان تصور می كنند با این اطلاعات غلط می توانند انقلاب و جمهوری اسلامی را به شكست بكشانند.

'وو چنگ' می گوید كه اشتباهات فراوان غرب در مساله عراق نشان از آن دارد كه در تحلیلهای آمریكا و كشورهای غربی همگی اشتباه بوده است.

وی قبل از این در یكی از تالیفات خود از انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین تحول در دنیای كنونی یاد كرده و آورده است: نسیم انقلاب اسلامی در سراسر جهان وزیده شده است.



تگ ها جهان،باید،ایران هسته ای

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی