پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          11 بهمن 1390 - 31 January 2012

بيانيه جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد در حمايت از رياست جديد اين دانشگاه


به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) متن اين بيانيه به شرح زير است:

دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بخشي حساس و تعيين‌كننده از نظام آموزش عالي كشور و نيز به عنوان يكي از برجسته‌ترين دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه آموزش از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان تنها تشكل رسمي مستقل فعال در اين حوزه معتقد است كه دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان بخشي مهم از ميراث معنوي امام راحل و نيز به عنوان نمادي مهم از ظرفيت توسعه‌ ملي، بيانگر ميزان اعتبار و ارزش امر مقدس آموزش در شرع مبين اسلام و فرهنگ ملي ايرانيان خداباور است.

آن‌چه دانشگاه آزاد اسلامي را از زمان تاسيس تا امروز به پيش راند و بدين پايه ارتقا بخشيد، همراهي و همياري ملت مسلمان ايران و زحمات بي‌دريغ خيل عظيم دانشجويان، دانش‌آموختگان، اساتيد و همراهي كارمنداني بود كه با اعتماد به اين نهاد ملي و صرف هزينه و زمان سعي كردند در پرتو انفاس قدسي آن پير فرزانه و رهنمودهاي داهيانه مقام معظم رهبري در ارتقاي روزافزون اين مجموعه سهيم شوند و از اين رو ما معتقديم دانشگاه آزاد اسلامي يك پديده شاخص ملي و يكي از دستاوردهاي درخور تحسين ملت قهرمان ايران اسلامي در توليد دانش است.

خدمات برجسته دانشگاه آزاد اسلامي در مدت حياتش بر هيچ‌كس پوشيده نيست. كاهش خروج سرمايه‌هاي ملي در تحصيلات دانشگاهي خارج از كشور، تربيت بيشترين فارغ‌التحصيلان دانشگاهي نسبت به تمام طول تاريخ آموزش عالي در كشور، همگن‌سازي امكانات آموزشي در سراسر كشور، كمك به توسعه اقتصادي مناطق دورافتاده و ... اين‌ها فقط بخشي از ظرفيت‌سازي آموزشي نهادي است كه در عصر طلايي انقلاب اسلامي منشأ خدمات برجسته‌اي در مدت حيات خود بوده است.

مجموعه عوامل مذكور، دانشگاه آزاد اسلامي را به يكي از فعال‌ترين كانون‌هاي توليد علم و شاكله بنيان اقتدار ملي بدل نموده و پيشرفت كشور را در اين مدت به نحو چشمگيري سرعت بخشيده است.

مع‌الاسف شيوه‌ برخورد مديريت دانشگاه آزاد اسلامي با تشكلات مستقل دانشجويان و دانش‌آموختگان و نيز اساتيد اين مجموعه نتيجه‌اي جز حذف و يا به قهقرا رفتن بخش مهمي از انگيزش‌ها، خواست‌ها و آرمان‌هاي كساني كه با اشتياق، برتري روزافزون دانشگاه آزاد اسلامي را انتظار مي‌كشيدند، نداشته و در نظام مديريتي خاص اين دوران تنها يك صدا شنيده شد و يك صدا حكم راند و برخلاف آن‌چه از يك فضاي آموزشي و دانشگاهي انتظار مي‌رود، رويه برخوردهاي حذفي و دفعي موجب سرخوردگي نيروهاي ارزشمند اين مجموعه گرديده است.

از ديگر سو شيوه خاص مديريتي حاكم بر اين فضا و نيز رويكردهاي سياسي حاضران در اين عرصه راه را بر قطبي شدن و شدت گرفتن برخوردها با مجموعه عظيم دانشگاه آزاد هموار كرد و زمينه‌ انتقادات پياپي نسبت به اين نهاد علمي فراهم آورد.

رهاورد اين بينش بروز بي‌مهري سياسي و اجتماعي نسبت به دانشجويان، دانش‌آموختگان و اساتيد دانشگاه آزاد بود كه به تبعيضات و مشكلات موجود نسبت به اين قشر دامن زد و آنان را از دستيابي به فرصت‌هاي بسياري باز داشت.

مجموعه عوامل فوق باعث شد اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گيرد. اساسنامه جديد دانشگاه آزاد اسلامي مجموعه‌اي از فرصت‌ها و امكانات جديد را فراروي توسعه و ارتقاي اين دانشگاه قرار داد. فرآيند گردش مديريت و تغيير آن در بازه‌هاي تعيين شده زماني يكي از نكات مثبت اين اساسنامه است كه مي‌تواند در كنار توجه به خواست‌ها و نيازهاي حقيقي فضاي تعليم و تعلم و ايجاد فضاي تعامل با دانشجويان و اساتيد و تشكلات دانشگاهي نقش سازنده‌اي در توسعه اين مجموعه ايفا كند.

جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي ضمن قدرداني از زحمات آقاي دكتر جاسبي در توسعه دانشگاه آزاد اسلامي، معتقد است امروز جهت‌گيري مديريت جديد اين دانشگاه ضرورتا بايد تحقق جايگاه ملي دانشگاه آزاد اسلامي در ابعاد ملي را مدنظر قرار دهد و جايگاه اين دانشگاه را متناسب نقش‌آفريني دانش‌آموختگان و دانشگاهيان دانشگاه آزاد در شكل‌گيري حوزه‌ي اقتدار ملي ارتقا دهد.

جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي به نمايندگي از دانشجويان، فارغ‌التحصيلان و اساتيد و اكثريت تربيت‌شدگان اين دانشگاه، ضمن تشكر و قدرداني از اعضاي محترم فرهيخته شوراي انقلاب فرهنگي و سپاسگذاري فراوان از رياست و اعضاي محترم هيات امنا در ارتقاي علمي و فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي، ورود دكتر فرهاد دانشجو را به عنوان رياست اين دانشگاه مغتنم شمرده و اميدوار است با انتخاب ايشان كه فعاليت پژوهشي و سوابق ارزشمندي در مديريت دانشگاه‌هاي برجسته كشور در كارنامه خود دارد. دانشگاه آزاد اسلامي را در ظل توجهات حضرت ولي‌عصر و سرلوحه قرار دادن رهنمودهاي مقام عظماي ولايت حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي و عنايت به فرامين مراجع عظام تقليد در تشكيل دانشگاهي اسلامي و همكاري و همياري اعضاي محترم هيات امناء به سرمنزل مقصود كه همان رشد بالندگي، سياست‌زدايي و بالا بردن مدارج و مدارك اين دانشگاه برساند و با حضور وي امكان بالقوه رشد و توسعه در عرصه‌هاي جديد را خواهد يافت.

از اين رو جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامي با توجه به شناختي كه نسبت به خيرخواهي و آينده‌نگري اعضاي محترم هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي دارد معتقد است با تاييد حكم رياست جديد اين دانشگاه و ارسال آن به شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين دانشگاه از اين مرحله عبور خواهد نمود.

بي‌ترديد همراهي تشكلات دانشگاهي و اساتيد تلاشگر اين دانشگاه لازمه توفيق مديريت آتي دانشگاه آزاد اسلامي و برون‌رفت اين مجموعه از تعارضاتي است كه در طول سال‌هاي اخير گريبانگر اين مجموعه بوده است.

تگ ها بيانيه جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد حمايت رياست جديد دانشگاه

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی