پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          05 اردیبهشت 1391 - 24 April 2012


نامه سرگشاده دانشجویان خارجی به ملک عبدالله پادشاه عربستان



در پي لغو تجمع دانشجويان خارجي مشغول به تحصيل در ايران که قرار بود به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان عراقي تحصيل کننده در دانشگاه‌هاي ايران انجام شود، دانشجويان خارجي مبادرت به درج نامه سرگشاده‌اي براي اعلام انزجار به دخالت‌هاي اين کشور در سوريه و بحرين به ملک عبدالله پادشاه عربستان کردند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، در اين نامه آمده است:
خادم حرمين شريفين، جناب آقاي ملك عبدالله!
سلام عليكم
در ابتدا شما را به بازخواني گوشه‌هايي از پيام تاريخي احياگر اسلام ناب محمدي، آيت الله امام خميني، به مناسبت كشتار بي‌رحمانه دودمان رسواي شما در ايام حج سال1407 هجري قمري دعوت مي‌كنيم:
"خداوند تعالى مى‌فرمايد: شما کوردلان آبرسانى به حجاج و تعمير مسجدالحرام را با ارزش آنانى که ايمان به خدا و به روز جزا آورده و در راه خدا مجاهده مى‌کنند، مساوى قرار داده‌ايد، حاشا که اينان با شما مساوى نيستند و خداوند ستمگران را هدايت نمى‌کند.
آيا سعودي‌ها و امثال آنان در طول تاريخ ارزش خود را براى تهيه آب در مواقف حج و زرق و برق تعميرات مسجدالحرام را با ارزش‌هاى مسلمانانى که به خداوند و روز جزا ايمان دارند و با نثار خون خود و جوانان مجاهد خود در راه خدا و براى دفع دشمنان خدا از حريم اسلام و حرم خداوند تعالى بپا خاسته‌اند مقايسه نکرده‌اند؟ و سعودي‌هاى عصر حاضر، پا را فراتر از آن نگذاشته و بر مسلمانان افتخار نمى‌کنند؟ و با مجاهدان راه خدا آن نمى‌کنند که روى آمريکاى جهانخوار و ارباب خود را سفيد کرده است؟ خداوند در اين آيه ايمان به خدا و روز جزا را ذکر فرموده و از ميان تمام ارزش‌هاى اسلامى و انسانى، مجاهده در راه خدا با دشمنان خدا و بشريت را انتخاب کرده و در اين انتخاب به همه مسلمانان تعليم فرموده است که ارزش جهاد فوق همه ارزش‌هاست.
آيا خداوند با ذکر واللّه لايهدى القوم الظالمين نمى‌خواهد بفرمايد خداوند سعودي‌هاى عصر را و تمام اعصار تاريخ را ستمگرانى بيش نمى‌داند که قابل هدايت نيستند و خداوند آنان را هدايت نمى‌فرمايد؟"
جناب آقاي ملك عبدالله پرونده اعمال ننگين دودمان شما در تاريخ جهان اسلام شرارت‌ها وخباثت جلاداني چون يزيد بن معاويه، مسلم بن عقبه و حجاج بن يوسف ثقفي را به ذهن‌ها متبادر مي‌سازد. آنچه در بحرين و يمن و سوريه از قتل عام مسلمانان بي دفاع و مظلوم مي‌گذرد، كمتر از واقعه كربلا و حره نمي‌باشد.
آقاي پادشاه
اشغال نظامي بحرين توسط شما که در قالب يک طرح دفاعي موهوم و نه چندان محکم با عنوان «سپر جزيره» صورت مي‌گيرد، هيچ توجيهي ندارد و بر اساس مفاد اين طرح، تنها در صورتي که يکي از اين کشورهاي عضو مورد تهاجم نظامي خارجي قرار گيرند، نيروي موسوم به «سپر جزيره» بايد به آن کمک کنند، در حالي که بحرين در جنگ به سر نمي‌برد و اين شما هستيد که اين کشور را مورد تهاجم قرار داده و به اشغال درآورده‌ايد. كشتار روزانه شما در بحرين و به اسارت كشاندن فرزندان دلير بحريني، كه با حمايت‌هاي مالي شما و كشور ذره بيني قطر صورت مي‌گيرد، بر اساس كدامين مجوز انساني صورت گرفته ا ست؟
آقاي ملك عبدالله
مگر جز اين ست كه شما با علي عبدالله صالح توافقنامه مرزي امضا و به موجب آن اراضي گسترده‌اي از يمن را به رياض واگذار کرده‌ايد و در عوض متعهد شده‌ايد که از حکومت صالح حمايت کرده و از موروثي کردن آن براي فرزندان وي پشتيباني کنيد و بدين ترتيب خون پاك‌ترين جوانان يمني را وجه المصالحه گروكشي تاريخي خود نموده‌ايد؟
خادم حرمين شريفين
واما در سوريه كه هيچ خبري از جنبش‌هاي مردمي - شبيه آنچه در ليبي و بنغازي وجود داشت - نبود، آيا به سفارش اربابان آمريكايي و تبليغات وسيع رسانه‌اي خود در كشاندن مردم به خيابان، بدنبال شبيه سازي چنين رويدادهايي برنيامديد تا اعتراض‌هاي مردمي در اين كشور شكل بگيرد اما به علت فقدان زمينه اجتماعي در سوريه مبادرت به مسلح كردن گروه‌هاي آشوبگر در اين كشور و حمايت مالي و نظامي از آن‌ها نموديد؟ آنچه در درعا، حمص وادلب مي‌گذرد نه يك انقلاب مردمي به مانند تجمع صدهزار نفره جوانان و آزادمردان سرزمين مصر درميدان التحرير، كه جنگي نمايان به پرچمداري اردوغان و نتانياهوست كه شما آن را شعله ور ساخته‌ايد.
آقاي ثروت‌هاي بادآورده دلارهاي نفتي
آيا زمان آن فرا نرسيده كه شما حاكم متحجر و خوشگذران سعودي كه روزگاري به سلامتي بوش پسر جام شراب سر كشيديد، ‌خرقه تزوير و ريا را به كناري نهيد و دست از تبعيضات فراوان قومي و مذهبي اعمال شده بر مسلمانان عربستان - سرزمين پيامبر اعظم ص - برداريد تا آن‌ها نيز همچون ملت‌هاي رها شده از ديكتاتورهاي مصر و ليبي و تونس رهايي از جور وستم آل سعود را به چشم خويش ببينند؟
جناب ملك عبدالله پادشاه دلسوز عرب‌هاي مسلمان
آيا ردپاي خونين خود را در انتفاضه مسجدالاقصي نمي‌بينيد؟ آيا در تاريخ ننگين آل سعود، حمايت از اصلي‌ترين آرمان مسلمانان كه همانا آزادي قدس شريف است، جايي ندارد؟ چرا در حالي كه شهرهاي ويران شده سوريه و لبنان پذيراي هزاران مهاجر فلسطيني ست، در كنار حرم امن الهي از اين مردم آواره خبري نيست و به مانند قاتل هزاران عراقي بي گناه - بوش پسر- آنها را به ميهماني خويش دعوت نمي‌كنيد؟
جناب آقاي عبد وعبيد اسرائيل
همه آنچه در منطقه مي‌گذرد بيانگر موج توفنده بيداري اسلامي است كه امواج سهمگين آن دير يا زود از آل خيانتكار سعود جز نامي به ننگ برجاي نخواهد گذاشت. در اين ميان تلاش اربابان شما براي از نفس انداختن مقاومت جانانه حزب الله و حماس بوسيله منحرف كردن جريان اين مبارزه ره به جايي نخواهد برد و محور مقاومت در منطقه تا نابودي غده سرطاني اسرائيل پابرجا و برقرار خواهد ماند.
در پايان با گوشه‌اي ديگر از پيام بزرگمرد تاريخ اسلام و منادي بيداري اسلامي در دوران معاصر، نامه خود را به پايان مي‌رسانيم كه فرياد مي‌زدند: "آيا سکوت در مقابل اين ستمگري‌ها که در طول تاريخ سابقه نداشته است، چيزى جز رضاى به اين جرم و شرکت در ظلم و ستم ظالمين و ستمگران است؟"
ما دانشجويان غير ايراني شاغل به تحصيل در دانشگاه‌هاي ام القراي اسلام، ايران اسلامي، ضمن ابراز برائت از همه اقدامات تجاوزكارانه و ددمنشانه دودمان رسواي آل سعود، سكوت در اين مقطع و گذرگاه حساس تاريخي را جايز ندانسته و مراتب اعتراض خود را نسبت به عملكرد متناقض شما در سوريه و بحرين، اعلام داشته و آمادگي خود را براي هرگونه جانفشاني در بر پا داشتن كلمه طيبه لااله الا الله اعلام مي‌داريم.

تگ ها نامه سرگشاده دانشجویان خارجی ملک عبدالله پادشاه عربستان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی