پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          24 شهریور 1391 - 14 September 2012



برخی از دانشگاه‌ ها ‌مروج لائیک شده‌اند


امام جمعه موقت تهران گفت: در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها و مدارس مروج لائیک بوده و بعضا برخی از اساتید نیز به مقدسات دین مبین اسلام اهانت می‌کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در یادواره ۴۲۰ شهید شهرستان تاکستان با بیان اینکه تمام افراد و امت‌ها دارای شناسنامه مشخص و تأیید شده‌ای هستند، اظهار کرد: از نگاه قرآن کریم تمام‌ امت‌ها و جوامع نیز هر یک به نوبه خویش دارای شخصیت واحد و متحدی هستند.

وی با طرح این پرسش که شناسنامه و هویت ملت‌ها چگونه تعیین می‌شود؟، افزود: در دوران گذشته هنگامی که وارد شهر یا قریه‌ای می‌شدیم عنوان پادشاهان و مناطق شناسنامه آن قریه قرار می‌گرفت و تمام اشخاص آن قریه را به آن نام‌ها می‌شناختند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از زاویه عمیق فرهنگ و تعالیم اسلامی دو عنصر همواره شکل‌دهنده به مناطق و شهر‌ها هستند، تصریح کرد: نخستین عنصر ایثارگران هستند که نقش اصلی و هویت‌بخش را به چهره شهر ایفا کرده و سبب بالندگی، عزت و غرور مردم می‌شوند.

خاتمی با اشاره به اینکه اهدای بیش از ۴۲۰ شهید، ۷۹۰ جانباز و ۶۵ آزاد سرافراز نماد آزادمردی و ولایت‌مداری شهرستان تاکستان است، عنوان کرد: رزمندگان و ایثارگران سرمایه‌های معنوی و افتخارآفرین حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هم‌اکنون نیز هستند.

وی اضافه کرد: تاریخ عمیق و والای این شهرستان باید الگو و سرمشق جوانان و نوجوانان قرار گرفته و همه سعی کنند تا در صراط همیشگی شهدا و تمام ایثارگران انقلاب اسلامی گام بردارند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه علما و ادیبان دومین گروهی هستند که شناسنامه شهر‌ها و آبادی‌های مختلف بر مبنای آن‌ها جلوه‌دار شده و به جهانیان عرضه می‌شود، بیان کرد: وجود افراد فاضل و ولایت‌مدار در هر زمان سبب پویایی و اقتدار علمی حکومت‌های اسلامی می‌شود.

خاتمی با اشاره به زندگانی و سلوک بسیار معنوی مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی در شهرستان تاکستان ادامه داد: این عالم دانا و خطیب توانمند تا پایان عمر خویش همواره و به طور مستمر در پی کسب تقوا بوده و هیچ‌گاه در هیچ زمانی عمر ارزشمند خویش را با هوی و هوس دنیوی باطل نمی‌کرد.

وی ادامه داد: ساده‌زیستی و اندیشه صحیح از ویژگی‌های بسیار بارز این عالم جلیل‌القدر بوده که در زندگانی شخصی‌شان مشهود بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عالمان از نگاهی دیگر مروجان اصلی شهیدپروری و روحیه ایثارگری هستند، عنوان کرد: ملت ایران تا ابد مدیون مجاهدات و تلاش‌های بی‌دریغ عالمانی آگاه و با بصیرت مانند مرحوم آیت‌الله سیدحسن موسوی‌شالی است.

خاتمی با بیان اینکه تمام ملت امروز در برابر خون شهدا موظف به انجام وظیفه هستند، بیان کرد: شهدا هیچ‌گاه در برهه‌های زمان فراموش‌شدنی نیستند چرا که ملت ایران هرچه دارند از برکات خون شهدا و جانبازان است و لازم می‌دانیم تا پایان عمر خویش ادامه‌دهنده راستین امام و شهدا باشیم.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: درس و مجاهدت لازمه پیشرفت و همچنین افتخارآفرینی و عزت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سه ویژگی در نظام آموزشی امام صادق(ع) همواره متجلی بود، تصریح کرد: بیشتر مباحثی که در چند روز ایام شهادت این امام همام از رسانه ملی منتشر شد تنها گوشه‌ای از دریای کرامات و سجایای اخلاقی امام صادق(ع) بود.

وی با بیان اینکه جوشش مکتبی امام صادق(ع) در حوزه آموزش مباحث دینی ادامه‌دهنده جریان عاشورایی بود، بیان کرد: در واقعیت امر باید بگوییم که حضرت امام صادق(ع) فرهنگ عظیم و درون‌مایه دینی را وارد صحنه جامع کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با برشمردن سجایای اخلاقی و حدود معنوی مکتب شیعه امام صادق(ع) ابراز کرد: در روایات آمده است که آن امام همام چهار هزار نفر را زیر شاگردی خویش درآورده و به‌ آنان اصول و فهم عمیق دین الهی را آموزش می‌دادند.

خاتمی با بیان اینکه در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب حوزه‌های علمیه پاره‌وقت به صورت گسترده در سطح کشور شکل گرفته بود، بیان کرد: امروز اگر ملت ایران دنیای کفر و استبداد را به مبارزه می‌طلبد و از هیچ دولتی هراسی ندارد به علت تأثیرگذاری مکتب شیعه و والای امام صادق(ع) است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حال حاضر برخی از منافقان بی‌دین در حال جدایی‌اندازی بین حوزه‌های علمیه با سیاست روز نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: باید مراقبت و تلاش کرد تا این اتفاق نامبارک برای هیچ زمانی در جامعه اسلامی روی ندهد.

خاتمی با بیان اینکه سعادت و شکوفایی نظام‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در گرو عمل به منویات ولایت فقیه است، عنوان کرد: در حال حاضر برخی از دانشگاه‌ها و مدارس مروج لائیک بوده و بعضا برخی از اساتید نیز به طور رسمی به شرعیات دین مبین اسلامی دهن‌کجی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاست صحیح هیچ‌گاه از دین مبین اسلام جدا نمی‌شود، بیان کرد: مراکز علمی و دینی جمهوری اسلامی لازم است که با نهایت دقت و صحت تحولات پیرامونی خویش را شناخته و در راستای اعتلای جمهوری اسلامی گام بردارند.


تگ ها دانشگاه‌ ها ‌ مروج لائیک

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی