پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          07 مهر 1391 - 28 September 2012



ورود مهاجر فاقد تحصیلات دانشگاهی به امارات ممنوع شد

برای مقابله با مهاجرت غیر قانونی کارگران غیر متخصص، صدور ویزای گردشگری امارات برای تمامی کشاورزان، کارگران ساختمان، لوله کش‌ها، کارگران برق، رانندگان، خدمتکاران ونظافتچی‌ها و صاحبان مشاغلی از این دست ممنوع شد.
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین الملل ـ برای مقابله با افزایش جمعیت غیر بومی وجلوگیری از مهاجرت غیرقانونی افراد فاقد تخصص، از این پس صدور ویزای امارات برای شهروندان کشورهای پرجمعیت صادرکننده نیروی کار غیر متخصص آسیایی، به ویژه هند، پاکستان بنگلادش و سریلانکا، منوط به ارائه مدرک معتبرتحصیلات دانشگاهی است.

به گزارش تلگراف مقامات دولت امارات به منظور مبارزه با مهاجرت غیرقانونی مردمان کم سواد و عمدتا فقیری که به عنوان گردشگر به کشورهای دیگر سفر می‌کنند و سپس از بازگشت به کشورخود سرباز می‌زنند، از این پس صدور ویزای توریستی این کشور را تنها منوط به ارائه مدرک معتبر دانشگاهی متقاضیان کرده است.

طبق همین گزارش با اعمال سیاست منع صدور ویزا برای گردشگران فاقد مدارک دانشگاهی، گردشگران کم‌سواد وعمدتا فقیرکشورهای آسیایی به ویژه بنگلادش و پاکستان که عمدتا با اخذ ویزای توریستی دست به مهاجرت غیر‌قانونی در کشورهای دیگر می‌زنند،از این پس قادربه مهاجرت غیرقانونی به کشور امارات نخواهند بود.
سخت‌گیری  در صدور ویزا برای کاهش خطر درگیر شدن افراد به سازمان‌های بزهکاری و نیز کاهش مخاطرات ناشی از جرایم سازمان یافته، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و از ترافیک ورود و خروج این قبیل افراد به امارات، می‌کاهد.

طبق همین گزارش به نقل از یک مقام ارشد اداره مهاجرت امارات، از این پس صدورویزای گردشگری امارات برای تمامی کشاورزان، کارگران لوله کشی، برق، رانندگان و خدمتکاران ونظافتچی‌ها وافراد کم سواد فعال در مشاغلی از این دست ممنوع است.

به گفته همین مقام رسمی ، مدیران اداره فدرال اقامت مصمم شده‌اند با  سخت‌گیری درصدور ویزا برای گردشگران و همچنین سخت‌گیری در صدور ویزای ویژه شرکت در همایش‌ها و دیگر فعالیت‌های کوتاه مدت برای متقاضیان کشورهای آسیایی، از ورود کارگران بی‌سواد و فاقد تحصیلات یا به اصطلاح"کارگران آبی پوش" از کشورهای پرجمعیت صادر‌کننده نیروی کارغیر متخصص جلوگیری شود. اعمال این مقررات شامل تمامی متقاضیان کم سواد کشورهای آسیایی ، به ویژه پاکستان، هند، سریلانکا وفیلیپین است.

وی می‌گوید:«سخت‌گیری در صدور ویزا برای کاهش خطر درگیر شدن افراد به سازمان‌های بزهکاری و نیز کاهش مخاطرات ناشی از جرایم سازمان یافته، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و از ترافیک ورود و خروج این قبیل افراد به امارات، می‌کاهد. »

این درحالی است که هم اکنون میلیون ها کارگر خارجی در کشورامارات کار وزندگی می کنند که بیشتر آن ها از کشورهای جنوب آسیا که به عنوان صادر کننده نیروی کار غیر متخصص شهرت دارند، به امارات مهاجرت کرده اند. این مهاجرت های عمدتا غیر قانونی سبب افزایش جمعیت افراد غیربومی امارات شده که نگرانی مقامات این کشور را برانگیخته است.

صنعت گردشکری امارات به ویژه در امارت نشین دبی طی سال های اخیر به شدت رو به توسعه گذاشته است و دبی به تنهایی در سال 2011 پذیرای 9.3 میلیون گردشگری بوده است که 10 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است.


تگ ها مهاجر فاقد تحصیلات دانشگاهی امارات

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی