پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          27 دی 1391 - 16 January 2013





تدوین نرم‌افزار سیستم دفاع سایبری و  ارائه اولین بخش پروژه در سال 92



رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از اجرای طرح کلان شبکه ملی دفاع سایبری و تدوین نرم افزار برای سیستم دفاع سایبری خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده بخشی از این طرح در سال 92 ارائه می شود.

پرتال دانشگاهی به نقل از  علیرضا رهایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح کلان ملی ایجاد شبکه دفاع برای جلوگیری از حملات سایبری گفت: با توجه به اهمیتی که دفاع سایبری دارد کارهایی که در این زمینه صورت گرفته کافی نبوده و شاید در گذشته به مباحث امنیت اطلاعات کمتر، در سطح کشور پرداخته شده است.

وی ادامه داد: البته ما در این زمینه متخصص هم زیاد نداشتیم خوشبختانه گروه امنیت اطلاعات در حوزه کامپیوتر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعال و پروژهای تحقیقاتی خوبی توسط این گروه انجام شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این گروه امنیت اطلاعات در حوزه کامپیوتر، ارتباط خوبی در زمینه های پژوهشی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد و با توجه به همین شرایط، پروژه کلان تدوین نرم افزار برای سیستم دفاع سایبری، در کنار شبکه ملی اطلاعات به دانشگاه واگذار شد.

وی ادامه داد: این پروژه با همکاری سایر دانشگاه ها در حال انجام است، تیم خوبی در گروه امنیت اطلاعات در حال فعالیت است و شرح خدمات و برنامه های کلی تدوین نرم افزار انجام شده است و دلیل آن هم این است که از قبل در قالب بسیاری از پروژه های ارشد در این زمینه، کارهای خوبی صورت گرفته است.

رهایی افزود: با شروع برنامه اصلی، تدوین نرم افزار انجام می شود و امیدواریم سال 92 اولین بخش کار قابل ارایه باشد.


با توجه به توسعه فضای اینترنتی و سایبری در دنیا، موضوعی با عنوان "جنگ نرم" مطرح شده که یکی از مصادیق آن حملات روزانه سایبری به بخشهای مختلف است. در این راستا و باتوجه به حملات روزانه ای که به بسیاری از بخشهای مختلف صنایع "های تک" می شود، انجام یک پروژه زیربنایی و ایجاد یک سیستم امنیت اطلاعات از اولویت خاصی برخوردار بود. براین اساس و طبق مصوبات شورای عالی عتف پروژه طرح دفاع سایبری تعریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری و اصلی این پروژه مطرح شد.




تگ ها تدوین نرم افزار سیستم دفاعی ارائه بخش پروژه نرم افزار سیستم دفاع سایبری

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی