پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          05 اسفند 1391 - 23 February 2013





آغاز ثبت‌ نام طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ از 15 اسفند



ثبت‌ نام هشتمین دوره طرح ارزیابی مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم، 15 اسفند از طریق پایگاه اطلاع رسانی تلاوت (سازمان دارالقرآن‌الکریم) آغاز شده و تا پایان فروردین 92 ادامه دارد.



پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش روز شنبه خبرنگار معارف ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم، مدیر امور ارتباطات این سازمان به تفاوت‌های این دوره از طرح اشاره کرد و گفت: سال‌های گذشته، ثبت‌ نام از متقاضیان اردیبهشت‌ماه انجام می‌شد اما امسال با توجه به درخواست‌هایی که از حافظان قرآن به دبیرخانه ارسال شده بود و با تصویب شورای کارشناسی دبیرخانه ثبت نام و اجرای آزمون‌ها دو ماه زودتر یعنی از 15 اسفند آغاز می‌شود.

ˈجواد تجلیانˈ اظهار داشت: به دنبال این تغییرات، زمان برگزاری آزمون مرحله اول که هر ساله تیرماه برگزار می‌شد در این دوره جمعه 20 اردیبهشت‌ماه 92 برگزار خواهد شد.

وی افزود: آزمون مرحله اول هشتمین دوره طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم از سوی سازمان دارالقرآن الکریم، در بخش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم است که 80 درصد سوالات شامل ترجمه و مفاهیم قرآن بوده و 20 درصد سوالات نیز مربوط به حفظ قرآن است و ترجمه پیشنهادی هم ترجمه آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی یا استاد آیتی است.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه آزمون مرحله اول این طرح در سه رشته حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار می شود، یادآور شد: افرادی که در مرحله اول این آزمون شرکت می‌کنند حداقل باید حافظ 10 جزء قرآن باشند.

تجلیان، تفاوت دیگر هشتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک به حفاظ قرآن را در نحوه برگزاری مرحله دوم که به صورت شفاهی برگزار می شود، عنوان کرد و افزود: پس از اعلام نتایج مرحله اول، افراد واجد شرایط باید استان‌ مورد نظر برای شرکت در آزمون شفاهی را انتخاب و مجددا در پایگاه اینترنتی تلاوت به نشانی www.telavat.com ثبت نام کرده و آمادگی خود را به منظور شرکت در آزمون اعلام کنند.

وی با بیان اینکه مرحله سوم این طرح نیز پس از اعلام نتایج مرحله دوم و مرحله شفاهی برگزار خواهد شد، گفت: کسانی که به این مرحله راه می یابند حافظان قرآنی هستند که امتیاز لازم برای ورود به مرحله سوم را کسب کرده و با شرکت در آزمون مرحله سوم این طرح که به صورت کتبی برگزار می شود، به پرسش‌هایی درباره ترجمه و مفردات قرآن کریم پاسخ می‌دهند.

تجلیان بیان داشت: مرحله چهارم طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن نیز در حوزه تفسیر خواهد بود و تمامی این مراحل در زمان‌بندی از پیش‌ تعیین شده اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آمادگی حافظان برای شرکت در آزمون‌های طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم به غیر از رشته‌های مذکور، در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم نیز از این افراد ثبت نام به عمل می‌آید و پس از آزمون شفاهی مرحله دوم در صورت کسب امتیاز گواهی نامه قبولی از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان صادر می‌ شود.

بر اساس این گزارش، در هفتمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم هفت هزار و 531 نفر ثبت‌نام کردند که این میزان نسبت به سال‌های گذشته آن رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس مصوبه جلسه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی در آذر ماه 1384 و به منظور تسهیل خدمت رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور به حافظان قرآن کریم، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم هر سال برگزار می شود.





تگ ها اعطای مدرک تخصصی به حفاظ مدرک حفاظ دانشگاه

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی