پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          07 اردیبهشت 1392 - 27 April 2013



نامه شورای صنفی دانشگاه شریف به وزیر علوم درباره دانشکده مدیریت


شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به صفر شدن ظرفیت دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نامه ای را به وزیر علوم نوشتند.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، متن نامه شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خطاب به وزیر علوم به این شرح است:

" با سلام و احترام

بی شک دوران مدیریت حضرتعالی تاثیر شگرفی در پیشرفت جایگاه علمی کشور و توسعه نهضت تولید علم داشته و زمینه رشد فعالیت های علمی در مجموعه آموزش عالی پیشتر از قبل مهیا گردیده است. دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های تحت مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این فرصت را داشته است تا در این مسیر حرکت خود را ادامه دهد و در جهت اعتلای علمی کشور و تربیت فارغ التحصیلانی مفید و موثر برای پیشرفت جامعه اسلامی ایران تلاش نماید.

این دانشکده از ابتدای تاسیس با هدف تقویت هر چه بیشتر توان مدیریتی کشور در عرصه های مختلف و تصمیم سازی مرتبط با اداره جامعه قدم برداشته است. هم اکنون بیش از 70 درصد فارغ التحصیلان این دانشکده در حوزه های مختلف صنعت و دانشگاه به پیشرفت کشور اهتمام دارند و خدمت در این مرز و بوم را افتخار خود می دانند و بخش قابل توجهی از سایر آنان پس از تحصیلات در خارج از کشور مترصد فرصت حضور در میهن خود و خدمت به ملت شریف ایران می باشند.

هیات علمی دانشکده تلاش خود را از یک طرف در جهت ارتقای کیفی آموزش متناسب با نیازهای بومی و از طرف دیگر در مسیر ارائه راهکارهای علمی برای کمک به اداره بهتر بخش های مختلف صنعت و تصمیم گیری های کلان جامعه معطوف نموده است و از این منظر فارغ از مسائل سیاسی به اظهار نظر علمی خود پرداخته اند. حضور اساتیدی از دانشکده در جلسات مرکز توسعه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که با هدایت و راهنمایی مقام معظم رهبری در حال حرکت می باشد نمونه دیگری از عشق و اعتقاد آنان به اعتلای هر چه بیشتر ایران اسلامی است. همچنین عضویت در کمیته های تخصصی شورای عالی انقلاب فرهنگی افتخار دیگری برای این مجموعه می باشد.

در راستای نیاز به توسعه علوم انسانی و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری و مراجع عظام و فضلا، پایان نامه هایی در این خصوص تعریف شده و موجی از استعدادها را به خود جذب نموده است. همچنین برگزاری سلسله جلسات میهمانی حکمت با محوریت علوم انسانی اسلامی با حضور اساتید برجسته همچون آیت الله هادوی تهرانی حرکت دیگری در این زمینه بوده است و باور قاطع این است که برای توسعه این نگاه جز استفاده از نظرات کارشناسان خبره اسلامی راه دیگری وجود ندارد.

این دانشکده پویا با ظرفیت های علمی شامل یک نفر استاد تمام، 9 نفر دانشیار و 10 نفر استادیار و نیز حضور جوانان نخبه و متعهد و دارای رتبه های ممتاز این فرصت را دارد که با استفاده از جایگاه علمی بین المللی دانشگاه صنعتی شریف زمینه تولد علوم انسانی مورد نیاز و ارتباط با دانشگاه های جهان اسلام را فراهم نماید و از این فرصت تاریخی برای پیشبرد آرمان های انقلاب اسلامی ایران در جهت پیشرفت و عدالت در ایران و دنیای اسلام استفاده نماید که البته در ابتدای راه است و امید است با حمایت های مورد نیاز این مسیر به درستی طی شود.

به نظر می رسد عده ای از جوانان پرشور با طرح مسائل خلاف واقع و حتی نسبت های ناروا و خلاف شرع و قانون به دنبال اعمال فشار بر نهادهای تصمیم گیری در جهت محدود نمودن این ظرفیت سرشار و ضربه مصالح ملی می باشند و در این میان شاید با رویکرد دوگانه ای به دنبال تخریب جایگاه خدمات علمی دولت و ایجاد تصویر نامناسب از وزارت علوم در ذهن جوانان و دانشگاهیان این مرز و بوم در آستانه انتخابات پرشکوه ریاست جمهوری هستند که امید است با درایت حضرتعالی اقدامات لازم صورت پذیرد و حضور پرشور جوانان و دانشگاهیان در عرصه حماسه سیاسی بیش از این جلوه نماید.

موضوع تدریس علوم انسانی با رویکرد غربی در این دانشکده یک مساله انحرافی است چرا که این دروس بر مبنای طرح درس های مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همانند سایر دانشکده های علوم انسانی کشور ارائه می گردد و افرادی که این مساله را مطرح می نمایند به نوعی عملکرد وزارت علوم را مخدوش می دانند. مقام معظم رهبری بارها و بارها به صراحت بر این موضوع تاکید داشته اند که باید از تلاش های علمی سایر ملل استفاده نمایید و کسانی که چنین مسائلی را مطرح می نمایند خواسته یا ناخواسته مثال این نظر صریح ایستادگی می نمایند و چهره داخلی و خارجی ناظم جمهوری اسلامی را خدشه دار می نمایند.

در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی یا تحریم ها، جنگی تمام عیار بر علیه نظام به راه انداخته اند ایجاد مانع در مسیر حرکت توسعه علمی این نهاد جز در راستای تحقق امیال و منافع دشمنان تعبیر دیگری دارد؟

آیا ایجاد موج رسانه ای و تحریک رسانه های خارج از کشور با طرح مسائل خلاف واقع حرکتی بر خلاف مصالح ملت شریف ایران نمی باشد؟

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از نخبگان و عدم مهاجرت آنان، آیا می توان از عملکرد بی نظیر دانشکده مدیریت و اقتصاد در جذب دانشجویان نخبه در مقاطع تحصیلات تکمیلی و ایجاد زمینه حضور فعال آنان در جامعه چشم پوشی نمود؟

آیا ایجاد نگرانی و ناآرامی در دانشجویان استعداد درخشان که با ابتکار حکیمانه وزارت علوم امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد مدیریت و اقتصاد این دانشکده را یافته اند نیز ایجاد دغدغه برای خیل عظیم استعدادهای کشور که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت نموده اند، در جهت تقویت منافع ملی است؟

با تدبیر و درایتی که از حضرتعالی سراغ داریم امید است این مسائل رفع گردد و توطئه دشمنان در ایجاد التهاب و آسیب به جریان های علمی و دانشجویی خنثی گردد. البته بدیهی است بدنه وزارت علوم و نهادهای رسمی سیاست گذاری علمی کشور وظیفه دارند در جهت بهبود هر چه بیشتر عملکرد این دانشکده و سایر دانشکده و دانشگاه ها اقدامات لازم را انجام دهند و در جهت حفظ این نهادها که سرمایه تاریخی ملت مسلمان ایران می باشد، اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان از جناب آقای دکتر رضا روستا آزاد ریاست محترم دانشگاه صنعتی شریف که مجدانه به دنبال حفظ و تقویت این دانشکده می باشند، تشکر و قدردانی نماییم. بی شک حافظه تاریخی ملت ایران تلاش های بی شائبه فرزندان خود در جهت اعتلای این مرز و بوم را فراموش نخواهد کرد. از خداوند متعال برای شما و سایر همکارانتان در وزارت علوم سلامتی و توفیف روز افزون مسالت داریم."

تگ ها گزارش روز دانشگاه شریف نامه شورای صنفی نامه به وزیر علوم

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی