پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          31 اردیبهشت 1392 - 21 May 2013


فعالیت 24 ساعته مشاورین دانشگاه شریف در ایام امتحانات و حضور مشاورین در خوابگاه ها

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف با تشریح فعالیت های این مرکز اعلام کرد: با توجه به این مساله که اضطراب امتحان در شب ها بیشتر است، مشاورین در خوابگاه ها حضور یافته و شب ها نیز دانشجویان می توانند از خدمات مشاوره بهره مند شوند.

پرتال دانشگاهی به نقل از متیرا آقاجانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف به ویژه در ایام امتحانات گفت: در ایام امتحانات مرکز مشاوره یک سری مطالب در مورد اضطراب امتحان، چگونگی رفع این اضطراب، مهارت مطالعه و اینکه چه کسانی جز خانواده در این ایام می توانند به دانشجو کمک کنند در سایت مرکز مشاوره دانشگاه قرار داده است که دانشجویان می توانند از آن استفاده کنند.

ارایه خدمات مشاوره شبانه در خوابگاه های شریف

وی ادامه داد:  معمولا اضطراب بیشتر شب هنگام به دانشجویان دست می دهد و فکر می کنند نمی توانند درس را برای امتحان آماده کنند و نمی توانند امتحان دهند چون در این مواقع دانشجویان بیشتر به خدمات مشاوره نیاز دارند مشاورها در خوابگاه‌های دانشگاه شب ها نیز حضور داشته و سعی می کنند خمات مشاوره به دانشجویان ارایه کنند تا از این حالت خارج شوند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: روزها نیزدانشجویان می توانند به مرکز مشاوره دانشگاه مراجعه کرده و مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند.

وی افزود: با توجه به نوع مشکل، رسیدگی به دانشجویان و ارایه خدمات به آن ها هم اولویت بندی می شود دانشجویانی که اضطراب امتحان دارند و یا به صورت اضطراری قصد حذف درس و یا ترم را دارند خیلی سریع به وضعیت آنها رسیدگی می شود.

آقاجانی با بیان اینکه مراجعات حضوری دانشجویان بیش از دیگر نوع مراجعات است، تصریح کرد: بیشتر دانشجویان در ایام امتحانات برای حذف درس، حذف ترم و اضطراب امتحان مراجعه می کنند.

دانشجویان خوابگاهی در اولویت رسیدیگی

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف بابیان اینکه حدود چهار هزار دانشجو در خوابگاه های دانشگاه شریف حضور دارند تصریح کرد: با توجه به این مساله که مشکلات دانشجویان خوابگاهی دراین ایام نسبت به دانشجویان غیر خوابگاهی با لحاظ کردن این مساله که این دانشجویان دور از خانواده هستند، بیشتر است، رسیدگی به مسایل و مشکلات دانشجویان خوابگاهی در اولویت قرار دارد.

وی افزود: دانشجویان در ایام امتحانات علاوه بر مشاوره حضوری از مشاوره الکترونیکی هم استفاده می کنند.

مسئول مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف افزود: مشاوره الکترونیکی دانشگاه فعال است و هر روز بررسی می شود و به مسائل و مشکلاتی که دانشجویان مطرح کرده اند در سریع ترین زمان ممکن پاسخ می دهد.

مشکلات تحصیلی، عاطفی و ازدواج بیشترین دلیل مراجعه به مراکز مشاوره

وی افزود: بیشترین مسایلی که توسط  دانشجویان مطرح می شود مشکلات تحصیلی، مسایل عاطفی و ازدواج است، برخی مواقع با بررسی افت تحصیلی مشخص می شود که دانشجو به عنوان مثال مشکلات روانشناختی هم دارد که وی را به روانشناس بالینی ارجاع می دهیم و اگر به خدمات بیشتر نیاز داشته باشد وی را کمک می کنیم.

آقاجانی تصریح کرد: ما علاقمند هستیم دانشجویان قبل از اینکه دچار افت تحصیلی شوند به مرکز مشاوره مراجعه کنند تا بتوانیم فعالیت های پیشگیرانه انجام دهیم.

وی به اساتید دانشگاه توصیه کرد چون وضعیت دانشجویان در ایام امتحانات حساس است، اساتید به عنوان کسی که بیشترین ارتباط را با دانشجویان دارند می توانند با صحبت های خود به دانشجویان آرامش دهند تا امتحانات خود را به خوبی ارایه دهند، اگر این کار توسط اساتید انجام گیرد شاید دیگر نیاز به مراجعه به مرکز مشاوره نباشد.

تگ ها فعالیت مشاورین دانشگاه شریف دانشگاه شریف فعالیت 24 ساعته مشاورین دانشگاه شریف حضور مشاورین در خوابگاه ها

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی