پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          02 امرداد 1392 - 24 July 2013


دستگیری دانشجویی که استاد خود را تهدید می‌کرد



رییس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری دانشجویی خبر داد که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای یکی از اساتید خود در فضای مجازی، سایت دانشگاه را نیز هک کرد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ نورالهی در این باره گفت: شخصی با مراجعه به پلیس، با ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی و انجام اقدامات خرابکارانه تنظیم کرد.

وی درباره اظهارات شاکی که از اساتید یکی از دانشگاه‌های غرب استان تهران بود، گفت: مدت سه ماه است که فرد یا افرادی با ارسال ایمیل‌های تهدیدآمیز، فحاشی و هتک‌حرمت در فضای مجازی موجبات سلب آسایش اینجانب و چند تن از دانشجویان دختر دانشگاه را فراهم کرده‌اند و همچنین با هک و نفوذ به برخی از رایانه‌های دانشگاه امنیت اطلاعات دانشگاه را در معرض خطر قرار داده‌اند.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت. در بررسی‌ها مشخص شد؛ متهم آشنایی کامل به امورات رایانه داشت و همچنین با آگاهی از خلاءهای امنیتی سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی دانشگاه و سوءاستفاده از این خلاءها اقدامات مجرمانه خود را انجام داده و از دید متخصصان پنهان مانده است.

نورالهی افزود: با توجه به متن ایمیل‌های واصله و تصاویر یکی از دانشجویان دختر، مراتب مورد بررسی پلیس قرار گرفت و دانشجوی مورد نظر و دو تن از دوستان نزدیکش زیر نظر گرفته شدند و از سوی دیگر با تذکر به مسئولان دانشگاه، خلاءهای موجود اصلاح و نسبت به کنترل فنی و فیزیکی سایت‌های دانشگاه اقدام شد.

وی گفت: متهم با پی‌بردن به اقدامات پلیس و عدم‌امکان نفوذ به سایت دانشگاه، این بار از طریق ایمیل سه دانشجوی دیگر و همچنین یکی از موسسات علمی تهران اقدام به ایجاد مزاحمت کرد که با مراجعه به این موسسه مشخص شد سایت اینترنتی این موسسه نیز فاقد سیستم‌های امنیتی و کنترلی فنی و فیزیکی بوده و به همین علت متهم به راحتی توانسته از این طریق اقدامات خود را دنبال کند.

نورالهی در ادامه افزود: با توجه به تحت کنترل بودن سه تن از دانشجویان دختر مظنون اصلی پرونده، مشخص شد یکی از آنها اخیرا در این موسسه در تهران مشغول تحصیل است و سرانجام با شناسایی رد پای متهم در فضای مجازی و با هماهنگی قضایی وی دستگیر شد.

وی با بیان اینکه متهم 23 ساله و دانشجوی رشته نرم‌افزار است، تصریح‌کرد: وی در بررسی اولیه منکر موضوع شد، اما در مواجهه با دلایل و شواهد مجبور به اعتراف شد و گفت که قصد مزاحمت برای استاد را نداشتم و فقط برای ایجاد ارتباط بیشتر این ایمیل‌ها را ارسال می‌کردم.

رییس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: با تکمیل تحقیقات اولیه، متهم به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

تگ ها دانشجویی که استادش رو تهدید میکرد تهدید استاد دانشگاه توسط دانشجو گزاش روز دانشگاه ها

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی