پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          30 شهریور 1392 - 21 September 2013


پایان ماموریت فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد و  آغاز به کار "میرزاده"

فرهاد دانشجو که در دی ماه 90 جای مدیر 30 ساله دانشگاه آزاد را گرفت، حال پس از گذشت کمتر از دو سال در 27 شهریور از کرسی ریاست دانشگاه آزاد خداحافظی کرد و سکان را به حمید میرزاده یار قدیمی این دانشگاه واگذار کرد.

میرزاده 63 ساله که خود از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی است، چهارشنبه شب در جلسه فوق‌العاده هیات امنا که به گفته اعضایش در فضایی آرام و صمیمی برگزار شد، با کسب اکثریت آرا به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد انتخاب شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تغییر رییس دانشگاه آزاد یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاقات آموزش عالی در دولت احمدی‌نژاد بود، اتفاقی که با تغییر دولت و انتخاب دکتر روحانی، روی دیگرش را نشان داد و طی آن فرهاد دانشجو دو سال زودتر از آنچه در حکم ریاستش درج شده بود، از این دانشگاه خداحافظی کرد.

مروری بر روند تغییر رییس دانشگاه آزاد
در جلسه چهارشنبه شب هیات امنای دانشگاه آزاد، دکتر حمید میرزاده (عضو هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد) با شش رای موافق و دو رای مخالف سرپرست دانشگاه آزاد شد و مقرر شد به عنوان رییس پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود.

بر اساس آنچه در اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی آمده است، عزل رییس این دانشگاه منوط به تشکیل جلسه هیات امنا و تصویب آن توسط شورا بر اساس رای دو سوم از اعضای هیات امناست. این در حالیست که در حال حاضر هیات امنای دانشگاه آزاد دارای 9 عضو شامل آیت الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، جعفر توفیقی، سید حسن قاضی زاده هاشمی، حمید میرزاده، فرهاد دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی است و با توجه به غیبت فریدون عزیزی به دلیل مسافرت، برای عزل دانشجو رای شش نفر از اعضا لازم بود که حمید میرزاده نیز با کسب شش رای موافق، برای تایید به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

در همین راستا فرهاد دانشجو نیز اشاره کرد که موضوع تغییر و تحول در دانشگاه‌ها مسئله‌ای طبیعی است و بر اساس آرای اعضای هیات امنا مقرر شد با توجه به مصالح کشور، مسئولیت اداره دانشگاه آزاد به فرد دیگری واگذار شود و همانطور که من با رأی اکثریت اعضای هیات امنا انتخاب شدم، حال نیز فرد دیگری بر همین اساس انتخاب شده است.

موضع و نظر فرهاد دانشگاه در این باره نسبت به دو سال قبل تغییر نکرده است کمااینکه وی در 21 دی ماه 90 نیز درپی عزل جاسبی، گفته بود: اعضای هیات امناء دانشگاه آزاد باید به رای اکثریت احترام بگذارند.

توصیه فرهاد دانشجو به معاونانش

او با اعتقاد به اینکه تغییر و تحول امری طبیعی است کلید دانشگاه آزاد را به حمید میرزاده تحویل داد و با بیان اینکه تغییرات در کشور ایجاب می‌کرد که در وضعیت دانشگاه آزاد تغییراتی ایجاد شود، اظهارکرد: رای هیات امنا برای تغییر مدیریت دانشگاه آزاد به معنای ناراحتی از مدیریت این دانشگاه نیست.

فرهاد دانشجو حتی از معاونانش خواست تا کمال همکاری با سرپرست دانشگاه آزاد داشته باشند.

تغییر مدیریت در نهادها و سازمان‌ها امری طبیعی است، چرا که وقتی در کشور دیدگاهی حاکم و غالب می‌شود، تغییرات براساس آن شکل می‌گیرد، به گونه‌ای که یاسر هاشمی رییس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد به این موضوع تاکید کرد که شاید موضوع تغییر مدیریت به گونه‌ای از سوی برخی از رسانه‌ها یا افرادی که نگاه مغرضانه دارند تلقی شود که به دلیل سوء مدیریت تغییر در مدیریت دانشگاه آزاد ایجاد شده است، در حالی که همه اعضا تاکید دارند که فرهاد دانشجو همه سعی خود را برای پیشرفت امور دانشگاه انجام داده است.

البته او به تغییر اولین رییس دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: در اوایل شروع کار فرهاد دانشجو تلخی‌هایی به دلیل یکسری مسائل حقوقی وجود داشت، اما بعد از مدتی وی سعی کرد فضا را به سمت صمیمیت برگرداند و اگر امروز شاهد تغییر در دانشگاه آزاد هستیم تنها به دلیل تغییر در وضعیت کشور و تصمیم اعضای هیات امناست.

رییس دفتر ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به همکاری فرهاد دانشجودر این مدت اشاره کرد و گفت: در طول دوران همکاری که با آقای دانشجو داشتیم ممکن است سوء‌تفاهم‌هایی ایجاد شد، اما به دلیل منافع دانشجویان تصمیم گرفتیم، آنها را کنار گذاشته و کارهای دانشگاه را جلو ببریم.

حال پس از 20 ماه فردی سکانداری دانشگاه آزاد را برعهده گرفته است که به گفته همکارانش فردی مسئولیت‌پذیر و قاطع در کارش است و برای همراه شدن با او باید دوید، او این اطمینان خاطر را به دانشگاه آزادی‌ها می‌دهد که هرچند ممکن است بنا به ضرورت تغییراتی ایجاد شود، اما بنای تغییر اتوبوسی ندارد.


وی با بیان اینکه علاقه‌مندم از حداکثر ظرفیت‌های علمی در دوران تصدی وی استفاده کنم، تصریح کرد: اگر هدف و انگیزه اصلی خدمت به کشور باشد و شیوه مدیریتی شفاف باشد قطعا می‌توانیم در ماموریت‌های خود موفق باشیم.

به گفته میرزاده اختلاف سلیقه‌های سیاسی و کاری طبیعی است و قطعا این اختلاف سلیقه‌ها موجب حرکت بیشتر می‌شود، ضمن اینکه استفاده از آن‌ها زمینه‌ساز تحول و پیشرفت است.

وی با تاکید بر اینکه مدیر و معاون باید برای اظهار ایده‌های خود شجاع باشند، به یکی از گفته‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیان گذار دانشگاه آزاد اسلامی است که در طول دوران حضور خود در دولت و مجلس با کارشناسان زیادی در ارتباط بود، اما با آنهایی ارتباط بیشتری داشت که نگاه انتقادی به سیاست‌ها داشتند.

وی افزود: بنابراین مدیران نباید نگاهشان به نظر بالادستیشان باشد، بلکه باید نظرات خود را عنوان کنند و مدیر نیز باید با فروتنی، تواضع و در عین حال قاطعیت کارها را پیش ببرد.

سرپرست دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه نگاه طبقاتی به کار ندارم، خاطرنشان کرد: از رییس تا آبدارچی باید کار خود را به خوبی انجام دهند، چون ممکن است این طور به نظر برسد که اگر فردی معاون یا مدیر نباشد، جایگاه آن بی‌اهمیت تلقی شود.

وی با تاکید بر اینکه کارشناسان در یک سیستم نقش استراتژیک و راهبردی دارند، خاطرنشان کرد: باید از آنها استفاده کرد، چرا که نیروی علمی در یک سازمان موجب توسعه آن نهاد می‌شود و اگر دارای نیروی انسانی کارآمد باشیم، مطمئنا شاهد تحولات جدی خواهیم بود.

با گذشت بیش از ربع قرن از فعالیت دانشگاه آزاد، "حمید میرزاده" سومین فردیست که پس از عبدالله جاسبی و فرهاد دانشجو مستاجر ساختمان پاسداران دانشگاه آزاد می‌شود و از فردا شنبه مسوولیت اداره بزرگترین دانشگاه کشور را برعهده می‌گیرد.

تگ ها خداحافظی فرهاد دانشجو فرهاد دانشجو زمان خداحافظی فرهاد دانشجو از دانشگاه آزاد

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی