پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          23 مهر 1392 - 15 October 2013


اعتراض دانشجویان به نحوه برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران اعلام کرد دعوت از نمایندگان مجلس در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها به دلیل تلاش سرپرست وزارت علوم برای جلب نظر و رأی نمایندگان در روزهای آتی بوده است.


به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در بیانیه‌ای به منظور ارائه توضیحات در رابطه با مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران خطاب به روحانی، اعلام کرد: حضور شما در نخستین سال از دوره 4ساله خدمتتان در دانشگاه تهران، ان‌شاءلله نویدبخش آینده‌ای روشن برای ارتباط سازنده دولت با دانشگاه و دانشگاهیان خواهد بود.

این دانشجویان ادامه دادند: با درخواست‌های متعدد انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و سایر مجموعه‌های دانشجویی مبنی بر درخواست از رئیس جمهور برای شنیدن مطالبات دانشجویان، -گرچه به گونه‌ای ناقص و سیاست زده- اما این اتفاق افتاد که سبب شد بخشی از درخواست‌های دانشجویان به صورت رودر رو خدمت ریاست جمهوری مطرح و پاسخ‌های آن‌ها شنیده شود.

در این بیانیه با اشاره به دلخوری و اعتراض دانشجویان نسبت به برنامه سخنرانی رئیس جمهور آمده است: نوع حضور رئیس جمهور سبب دلخوری دانشجویان شده است که در ظاهر علت این امر، عدم درک صحیح علت حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران بوده است. در این بیانیه خطاب به روحانی آمده است: مگر هدف شما از حضور در دانشگاه تهران به صدا درآوردن زنگ شروع سال تحصیلی در دانشگاه‌ها نبود؟! مخاطب اصلی این برنامه چه گروهی از دانشگاهیان بودند؟! آیا جز این است که آمده بودید تا زنگ آغاز به تحصیل دانشجویان را به صدا درآورید؟! حال سوال دانشجویان از شما و وزارت علوم این است که در جلسه روز گذشته چه سهمی از حضار یا بهتر بگوییم مدعوین، دانشجویان بودند؟!

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران خطاب به رئیس جمهور اضافه کردند: سوال این است که چرا حتی نمایندگان مجلس نیز که نیت حضور شما در دانشگاه هیچ ربطی به حوزه مسئولیت آنها نداشت، در برنامه حضور داشتند ولی امکان حضور آزاد از دانشجویان سلب شده بود؟! شاید پاسخ پرسش آخر در تلاش سرپرست وزارت علوم برای جلب نظر و رای نمایندگان مجلس در روزهای آتی حکایت دارد وگرنه حضور نمایندگان مجلس در زنگ آغاز سال تحصیلی دانشجویان چه دلیلی جز تلاش برای کسب رای آن‌ها در روزهای آینده برای وزیر پیشنهادی علوم بوده است؟

این بیانیه ادامه می‌دهد: آقای روحانی شما با شعار «من سرهنگ نیستم،من پادگانی نیستم و من حقوقدان هستم» موفق به کسب رای ملت شدید، اما این شعار با فضایی که توسط تیم حراست جنابعالی بر دانشگاه تهران حاکم شد کاملا در تناقض است!  فضای روز گذشته دانشگاه تهران به تنها چیزی که شبیه نبود فضای آزاد دانشگاهی بود و بیشتر شبیه یکی از مراکز امنیتی – نظامی بود تا مکانی برای گفتگو و ابراز آزادانه عقاید!

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران خطاب به روحانی بیان داشتند: شاید ما دانشجویان بد عادت شده‌ایم و شاید هم نادرست فکر میکنیم که انتظار داریم مسئولان به هنگام حضور در دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی از میان دانشجویان عبور کنند و به محل سخنرانی خود بروند، اما متاسفانه دیروز خودروی حامل ریاست جمهوری از درب پشتی سالن آمد و از همانجا هم خارج شد تا با دانشجویان روبرو نشود!

در این بیانیه سخنرانی نمایندگان دانشجویان به عنوان یکی از از اصلی‌ترین حواشی برنامه مطرح شده و خطاب به روحانی آمده است: دانشگاه تهران  4 تشکل سیاسی-صنفی رسمی و شناسنامه‌دار دارد که سلایق متنوع دانشجویان را نمایندگی می‌کنند اما پرسش اساسی این است که چرا تنها به 2 تشکل اجازه صحبت داده شد؟! مگر نه این است که شما حتی در برنامه سخنرانی دیروزتان از «بیان آزادانه عقاید در دانشگاه» سخن گفتید، پس چرا به نمایندگان سایر تشکل‌ها اجازه صحبت داده نشد؟ شاید محفل خاصی  در وزارت علوم دوست نداشت اثبات شود که تشکل‌های انقلابی با اقبال بیشتری در دانشگاه مواجه هستند و توانسته است با مشی اعتدال، تفکرات و سلایق مختلف را به خود جذب کنند! شاید آن‌ها دوست نداشتند وجود یک انجمنی با نام و مسلک اسلامی و مجاهد در مسیر انقلاب اسلامی بیش از پیش نمایان شود!

در این بیانیه انتقادی نیز از مسئولان دانشگاه تهران بیان شده و آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان مستقل از مسئولان دانشگاه تهران، به ویژه ریاست دانشگاه، نیز این انتقاد را دارد که می‌بایست آن‌ها بعنوان کسانی که وظیفه حمایت و حراست از حقوق دانشجویان را داشتند، از این حق قانونی سایر تشکل ها دربرابر فشارهای خاص محفلی حراست می‌کردند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه نسبت دانشجویان حاضر نیز همچنان برای همگان پر از ابهام است، اعلام کرد: براساس مستندات و شواهد موجود، تعداد دانشجویان منتسب به اصلاح طلبان رادیکال چیزی نزدیک به دوبرابر کل سهمیه‌های دانشجویان حاضر از 3 تشکل انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی بودند. طبق اظهار نظر مسئولان دانشگاه هیچ تفاوتی بین تعداد کارت‌های توزیعی از سوی دانشگاه بین تشکل‌های این دانشگاه وجود نداشت، حال این تعداد دانشجویان که بعضاً از سایر دانشگاه‌ها به دانشگاه تهران آمده بودن – که از قرار همگی کارت دعوت هم در اختیار داشتند - از سوی چه سازمان یا نهادی به این برنامه دعوت شده بودند؟! مسئولان برگزاری برنامه به ویژه وزارت علوم باید پاسخ روشنی در این خصوص به افکار عمومی ارائه دهند!

این بیانیه در پایان اعلام کرده است: ما دانشجویان اعلام می‌داریم که بر اساس تکلیف شرعی خود، به وظایفمان که اصلاح دانشگاه و جامعه به وسیله نقد منصفانه ضعف‌ها و پیگیری مطالبات رهبری معظم انقلاب است ادامه خواهیم داد و اتفاقاً ناجوانمردی‌های رخ داده را هم سندی بر حقانیت عملکرد خود در این مسیر می‌دانیم.

تگ ها اعتراض به مراسم جشن سال تحصیلی جشن سال تحصیلی اعتراض به جشن سال تحصیلی از سوی دانشجویان

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی