پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          13 آبان 1392 - 04 November 2013


گزارشی از مراسم 13 آبان در دانشگاه صنعتی شریف


مراسم بزرگداشت 13 آبان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران،‌ اساتید دانشگاه و جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در محل این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مراسم بزرگداشت 13 آبان در دانشگاه صنعتی شریف حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران طی سخنانی اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استکبار است و مردم مومن کشورمان به خصوص جوانان پر شور و دانشجویان ظلم ستیز در صحنه حاضر شده و با رسایی طنین مرگ به آمریکا را به عالمیان اعلام می‌کنند تا نشان دهند ما همچنان زنده و هوشیار و مقتدر هستیم و همچنان در مقابله با ظلم و ستم جهانی در صحنه حاضر هستیم و تا پایان سلطه و ظلم در عالم این خط را ادامه می‌دهیم.

وی با تاکید بر این‌که مکتب ما مکتب عاشورا و رهبر ما حسین‌بن علی (ع) است گفت: اباعبدالله خط مقابله با استبداد و زورگویی و وباج‌خواهی را منشور جهانی اعلام کردند نه اسلامی. عاشورا شعار امام حسین(ع) این بود که فرمود اگر پایبند به اعتقاد به ماورایی نیستید و حسابی برای قیامت و جهان ابدی باز نکرده اید در زندگی آزاده باشید و آزادگان عالم نمی‌پذیرند که دولت قلدور و زورگو و بی‌منطق و قانون‌شکن سرگردنه بیایستد و اجازه رشد و نفس کشیدن را به ملت‌ها ندهد.

صدیقی با بیان این‌که لازمه هویت و آزادی مقابله با سلطه استکبار و تعدی است، گفت: آمریکا در حیات ننگین خود جنایت‌ها و خیانت‌ها و آدم‌کشی هایی را به راه انداخته است .

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: آمریکا در کشور ما کودتا کرده و شاه ننگینی را تحمیل کرده و صدای آزادگان را در دهه‌های مختلف خاموش کرده ساواک را مسلط کرده، دانشجویان،‌علما و مراجع ما را شکنجه،‌تبعید کرده و یا به قتل رسانده است و ملت ما را در طول سلطه خود تحقیر کرده و حتی قانون کاپیتالاسیون را به مجلس تحمیل کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روز استکبار روز افشای چهره خشن سفاک و متجاوز آمریکا است و آمریکا زندان‌های مخوفی در کشورهای اروپایی دارد، آمریکا زندان گوانتانامو را به عنوان شکنجه‌گاه تاسیس کرده است و این رییس جمهور دروغگو برای جلب آرای مردم قول تعطیلی زندان را داده بود، اما نه تنها اقدام به این کار نکرد، بلکه آن را حمایت و تقویت کرده است.

وی با بیان این‌که این رژیم در کشورهای مختلف جاسوسی و دانشجویان و آزادی‌خواه‌هان را ترور می‌کند گفت: جنگ هشت ساله که به کشور ما تحمیل شد و موجب گردید که بسیاری از مردم قربانی شوند و یا حمله ناو آمریکا به هواپیمای مسافرتی ایران نمونه‌ای از اقدامات استکبار است.

وی تاکید کرد: آمریکا با برپایی فتنه آشوب‌های داخلی را دامن زده است و یا حتی زمانی که ما به پیشرفت‌های هسته‌یی دست پیدا کردیم با همکاری اسراییل اقدام به ترور دانشمندان ما کرده است در واقع آمریکا دشمن دانش و پیشرفته‌های علمی است و ما باید همیشه با شعار مرگ بر آمریکا این رژیم را تحقیر کنیم. شعار مرگ بر آمریکا را تا نابودی رژیم سلطه ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا در ادامه این مراسم دکتر عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف که چندی پیش تحت نظر سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بود در سخنانی اظهار کرد: ریشه تحریم‌ آمریکا برای ایران اقتصادی است؛ چرا که آمریکا یک کشور نیست یک شرکت چند ملیتی است و از همه ملیت‌ها و نژادها در آنجا حضور دارند.

وی افزود:ریشه تحریم اقتصادی علیه ایران این است که ایران از علم و پژوهش خود نتواند ایجاد ثروت کند.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما درباره بحث هسته‌یی کنار بیاییم فردا مسئله دیگری را برپا می‌کنند مانند حقوق بشر، بنابراین آمریکا تا ابد این دشمنی را با ما دارد و دشمن ما خواهد بود و مذاکراتی که هم اکنون پیگیری می‌شود فقط لبه تیز دشمنی را کم می‌کند.

عطاردی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های علمی خود و همینطور زمان دستگیری وی در آمریکا و اتهامی که به وی زده شد گفت: آمریکا برای خودش قوانینی می‌گذارد و می‌خواهد این قوانین را اجرا کند، ما هم قانون خودمان را داریم و باید بتوانیم در یک تعامل سهم‌مان را از این دشمن قدار بگیریم.

این استاد دانشگاه صنعتی شریف افزود: آمریکا هر حرکتی که انجام می‌دهد براساس یک نفع اقتصادی است حتی از زندان‌های خود هم عایدی دارد.

وی خطاب به دانشجویان حاضر در این تجمع تاکید کرد: این کشور به شما وفا نخواهد کرد و بدانید خون امام حسین(ع) برای دفع ظلم ریخته شد و امروز مظهر ظلم در دنیا آمریکا است اگر آن روز امام حسین(ع) جلوی یزید ایستاد، امروز یزید زمان آمریکا است و ما هم نماینده این یزید زمان را 35 سال پیش بیرون کردیم.

به گزارش ایسنا، مادر شهید احمدی روشن هم در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: ما با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر ملت نمی‌گویم ،بلکه مرگ بر سیاست‌های ضدبشری آمریکا می‌گوییم.

براساس این گزارش در این مراسم دانشجویان شعارهای "هیهات من الذله"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ براسراییل"،‌" الله اکبر، خامنه‌ای رهبر"، "حسین حسین شعار ما است،‌شهادت افتخار ما است"، "دانشجو بیدار است از آمریکا بیزار است" را سر دادند همچنین در پلاکاردهایی با نوشته‌های "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند"، "دانشجو می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد"، "هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بکشید" و "ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم" را در دست داشتند.

همچنین در محل تجمع دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف بنری نصب شده بود که مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در آن ترسیم شده و دانشجویان با امضای آن متعهد می‌شدند که با همت هر چه تمام مسیر پیشرفت را دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، در محل تجمع دانشجویان فرم‌هایی توزیع شده بود که دانشجویان براساس آن اعلام می‌کردند که آماده‌اند که در تکمیل فرآیند تولید برق هسته‌یی و تسریع ساخت نیروگاه‌های اتمی با تمام قوای خود مجاهدانه تلاش کنند و از هیچ تلاشی در این راه فروگذار نکنند.

تگ ها گزارشی از مراسم 13آبان مراسم 13آبان مراسم 13آبان در دانشگاه شریف

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی