پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          13 آذر 1392 - 04 December 2013


وجود کشمکش ها بر سر عزل رئیس دانشگاه امام خمینی



با تمام مشکلات موجود در دانشگاه امام خمینی همچنان این شبهه وجود دارد که اقدامات برای عزل آل بویه سیاسی است یا علمی - اجرایی.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از : شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری صبح قزوین، با شروع سال تحصیلی جدید در دانشگاه ها جریاناتی در دانشگاه امام خمینی (ره) آغاز شد که اصرار بر عزل ریاست این دانشگاه داشت. این جریان در ابتدا و قبل از گرفتن رأی اعتماد وزیر علوم به صورت غیر علنی برای عزل دکتر آل بویه و همچنین تغییر وضعیت  توفیقی از سرپرستی به وزارت امضا جمع می کردند.

پس رسیدن  فرجی دانا به مقام وزارت علوم این جریان اقدامات خود را علنی کرد و در هفته های گذشته در بین ساعات ناهار و نماز دانشجویان و کارکنان اقدام به جمع امضا علیه  زاهدی ؛ رئیس کمییسیون آموزش مجلس و به نفع انتصابات معنادار فرجی دانا نمودند.

این جریان همچنان راه خود را ادامه داد تا اینکه دیروز هیئت نظارتی متشکل از سه نفر از اعضای وزارت علوم برای بررسی شرایط دانشگاه امام خمینی در دانشگاه حضور یافتند.

در عین اینکه هیئت نظارت در دانشگاه حضور داشت ، تجمع اعتراض آمیزکوتاهی نیز بین محوطه دانشکده فنی وعلوم پایه نیز برگزار شد که در آن  برخی از دانشجویان به دادن شعارهایی همچون«آل بویه حیا کن دانشگا رو رها کن» می پرداختند که این موضوع واکنش هیئت نظارت را برانگیخت و از دانشجویان خواست که خویشتندار باشند و با حفظ حرمت مسئولین دانشگاه مطالبات خود را مطرح کنند.

دیدار هیئت نظارت با مسئولین دانشگاه تا ساعت ۱۶ ادامه اشت تا اینکه ساعت ۱۶ دیدار عمومی دانشجویان با هیئت نظارت در آمفی تئاتر شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

دانشجویان به نوبت پشت تریبون رفته و و مشکلات خود را مطرح می کردند که متأسفانه به دلیل جو هیجان برانگیز دانشجویی در کنار مطرح کردن مشکلات واقعی و رنج آور دانشگاه ، دروغ ها و تهمت هایی نیز در این بین مطرح می شد که یکی از این اتهامات به یکی از تشکل های ارزشی زده شد و وقتی یکی از اعضای شورای مرکزی این تشکل خواست به دفاع از تشکل مذکور بپردازد با تحریک برخی دانشجویان حضار به هو کردن وی پرداختند و به دلیل همین فضای متشنج و تنش زا دیگر تشکل ها ترجیح دادند که صحبت خود را به صورت خصوصی مطرح کنند.

پس از پایان جلسه عمومی با دانشجویان نمایندگان وزارت علوم جلسه نیم ساعته ای نیز با دانشجویان خارجی داشتند که در این جلسه دانشجویان مشکلات خود را مطرح کردند.

سپس جلسه خصوصی با تشکل ها برگزار شد که نکته جالب در این باره این بود که تشکل اصلاح طلب که سال ۸۸ به دلییل اقدامات غیر قانونی اش اجازه فعالیت نداشت نیز در جلسه حضور داشت و وقت صحبت نیز  گرفت و این در حالی بود که این تشکل با وجود دعوت معاونت فرهنگی مبنی بر ادامه فعالیت به شرط پایبند بودن به اساسنامه تشکل ها های اسلامی ، این دعوت را پس زده بودند، با این اوصاف این تشکل این حق را داشتند که مانند دیگر تشکل های دانشگاه همچون انجمن علمی ، انجمن اسلامی و جامعه اسلامی وقت صحبت داشته باشند. و نکته جالبتر آن بود که مسئول این تشکل یک دانشجوی اخراجی بود که به گفته ی خودش دوران محکومیتش پایان یافته بود .

در حین جلسات تشکل ها نیز افرادی که صحبت خصوصی داشتند با یکی دیگر از اعضای هیئت سه نفر مشکلات خود را مطرح کردند.

با تمام مشکلات موجود در دانشگاه امام خمینی و ناکارآمدی برخی مسئولین ، به دلیل رهبری کردن این گونه جریان ها توسط افرادی که با افتخار خود را وابسته به جریان اصلاحات می دانند نمی توان این دید را داشت که این اقدامات بیش از آنکه دلسوزانه باشد سیاسی است.

تگ ها عزل رئیس دانشگاه امام خمینی دانشگاه امام خمینی رئیس دانشگاه امام خمینی

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی