پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          20 فروردین 1393 - 09 April 2014


ممنوعیت ثبت‌نام یارانه برای ۲ گروه


معاون برنامه‌ریزی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه حساب‌های بانکی، یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی سازمان برای راستی‌آزمایی است، از ممنوعیت دو گروه برای ثبت‌نام دریافت یارانه نقدی خبر داد.

مهدی فغانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط بحث ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی است، اظهار داشت: در این مرحله نیازمندان متقاضی می‌توانند به سایت مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند و در صورتی که فردی در سایت ثبت‌نام نکند به منزله انصراف از دریافت یارانه نقدی حساب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر افراد می‌توانند تشخیص دهند که استحقاق مالی را دارند یا خیر تا بتوانند از این یارانه نقدی بهره‌مند شوند. معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه در صفحه اول فرم ثبت‌نام ۶ آیتم وجود دارد، اظهار داشت: تمام سرپرستان خانوار با مطالعه و تأیید آن فرآیند ثبت‌نام را ادامه خواهند داد. در یکی از این بندها آمده که در صورت درخواست سازمان هدفمندی مدارک لازم از سوی افراد به این سازمان ارائه شود.

وی تأکید کرد: در مرحله اول نیز به افراد ثبت‌نام شده یارانه نقدی پرداخت خواهد شد و در صورتی که افراد متقاضی در راستی‌آزمایی شرایط را احراز کنند می‌توانند دریافت یارانه نقدی را ادامه دهند. به گفته فغانی، تعداد ۴۳ پایگاه اطلاعاتی در اختیار سامانه رفاهی قرار گرفته‌است و اطلاعات خانوار در این سازمان وجود دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در جریان راستی آزمایی حساب‌های بانکی افراد نیز بررسی خواهد شد، گفت: یکی از پایگاه‌های اطلاعاتی حساب‌های بانکی است و در صورت نیاز در راستی‌آزمایی از این پایگاه اطلاعاتی و دیگر بانک‌های اطلاعاتی استفاده خواهد شد و این موضوع یک تکلیف قانونی برای دولت است و در صورتی که افراد اطلاعات نادرست ارائه کنند دولت به موجب قانون می‌تواند آنها را جریمه کند.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا در مراحل بعدی اطلاعات جدیدی از بعد خانوار دریافت خواهد شد، عنوان کرد: فعلا هیچ مبنایی برای این موضوع وجود ندارد و در حال حاضر با استفاده از دو معیار مجموع درآمد خانوار و نیز مالکیت مسکن سرپرستان خانوار می‌توانند با استفاده از کد ملی خود و زیرمجموعه به همراه شماره حساب خانوار و محل سکونت ثبت‌نام کنند.

فغانی، در خصوص زمان راستی‌آزمایی اطلاعات متقاضیان یادآور شد: این سازمان برای رسیدگی به این موضوع محدودیت زمانی ندارد و بر اساس تعداد ثبت‌نام شدگان یارانه نقدی راستی‌آزمایی را بر مبنای پایگاه‌های اطلاعاتی موجود انجام خواهد داد. وی تأکید کرد: در صورتی که شرایط فردی برای یارانه نقدی احراز نشود می‌تواند در کمیسیون‌های ماده ۱۰ که مستقر در فرمانداری‌ها و استانداری‌های کشور مستقر هستند اعتراض خود را ثبت کند.

فغانی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند نیز می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند، گفت: فقط افرادی می‌توانند ثبت‌نام کنند که تاکنون یارانه گرفته باشند و مبنای محاسبه آخرین یارانه واریزی مربوط به ۲۲ اسفند سال گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در خصوص افرادی که قصد تغییر بعد خانوار را دارند نیز تصریح کرد: در این مرحله افرادی که می‌خواهند خانوار جدید تشکیل دهند امکان ثبت‌نام جداگانه برای آنها وجود ندارد و می‌توانند طبق گذشته زیرمجموعه سرپرست خود ثبت‌نام کنند و پس از آن برای این افراد فرصت و زمان مناسب در نظر گرفته خواهد شد.



پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی