پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          14 شهریور 1393 - 05 September 2014


مسئولیت جدید فائزه هاشمی و دانشگاه آزاد که ملک فرزندان هاشمی است!

به گزارش پرتال دانشگاهی و به قل از خبرگزاری دانشجو ، پس از تغییر ریاست دانشگاه آزاد و روی کار آمدن میرزاده در این دانشگاه پای رفت و آمدهای خانوادگی هاشمی به دانشگاه آزاد دوباره باز شد.

در آخرین حضور خانواده هاشمی در دانشگاه آزاد فائزه هاشمی به عنوان معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس منصوب شد.

 این رفت و آمدها از انتصاب محسن هاشمی به عنوان معاون عمرانی دانشگاه آزاد آغاز شد و پس از آن نیز حضور خانواده هاشمی رفسنجانی با حکم مشاور برای یاسر هاشمی تکمیل‌تر شد.

این موارد در حالی است که فاطمه هاشمی رفسنجانی نیز پیش از این به عنوان مدیرگروه رشته علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب در این دانشگاه حضور داشت.

حضور پررنگ مهدی هاشمی در سال‌های گذشته و ماموریت لندن وی پس از فتنه 88 که کارشناسان سیاسی این ماموریت را فرار وی از کشور به دلیل جرایم امنیتی و اقتصادی می‌دانستند از نمونه های مشهور حضور پر حاشیه خانواده هاشمی رفسنجانی در دانشگاهی بود که پدر خانواده پیشنهاد تاسیس آن را در سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی داده بود.


در آخرین خبر مربوط به حضور این خانواده در دانشگاه آزاد فائزه هاشمی در سکوت رسانه‌ای به عنوان معاون آموزشی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس انتخاب شد.

انتصابی که می‌توان آن را با توجه به ماهیت و اهمیت معاونت دانشجویی و آموزشی در یک دانشگاه برخلاف حکم دادگاه دانست چرا که پیش از این فائزه هاشمی به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به شش ماه حبس و 5 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود.

 این انتصاب‌ها و رفت و آمدهای خانوادگی به دانشگاه آزاد شاید چندان هم عجیب نباشد وقتی پدر خانواده در سال های گذشته دانشگاه آزاد را متعلق به خود و فرزندان خود دانسته بود.

 ماجرای این ادعای هاشمی به زمانی بر می گردد که مسئله وقف اموال دانشگاه آزاد مطرح شده بود.

روزنامه کیهان در آن زمان در خبری نوشته بود: روز چهارشنبه 2/4/89، میرحسین موسوی در جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد که در دفتر هاشمی رفسنجانی و در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده بود، شرکت می کند؛ بعد از ورود وی به جلسه، آقای قمی به وی اعتراض کرده و می گوید براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شما دیگر عضو نیستید و موسوی می گوید، می دانم که عضو نیستم ولی با اصرار فراوان آقای جاسبی در جلسه شرکت کرده ام. در ادامه این گفت وگو، آقای هاشمی رفسنجانی، ضمن تمجید از موسوی ابراز می دارد حالا که ایشان آمده است، بهتر است که در جلسه بماند!
 
در این جلسه که یک روز بعد از اعتراض گسترده دانشجویان به مصوبه غیرقانونی 134 نماینده به نفع دانشگاه آزاد، تشکیل شده بود، آقای هاشمی رفسنجانی می گوید «ما وقتی می خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم پنج شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت ها و اینجا را به ثبت رساندیم و از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت ها، مالک محسوب می شویم و در صورت فوت ما فرزندان ما می توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام نمایند. ما طبق قانون ثبت شرکت ها مالک هستیم و می توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند!! آقای دکتر جاسبی هرجا می رود با استقبال گسترده دانشجویان و اساتید روبرو می شود و جمعیت زیادی به استقبال ایشان می آیند و از ایشان حمایت می کنند!! آقای جاسبی می گوید که ایشان در اوج محبوبیت!! است!»

آقای رفسنجانی در ادامه به پیشنهاد آقای جاسبی اشاره کرده و در توضیح این پیشنهاد می گوید: «پیشنهاد مشخص آقای جاسبی این است که به تعدادی که شورای عالی به هیئت امنا افزوده است به همین تعداد از سوی ما به هیئت امنا افزوده شود که اگر این اتفاق بیفتد مشکل حل می شود و مسائل همینطور می ماند.»

در این جلسه آقای جاسبی اظهار می دارد که «اگر وقف دانشگاه آزاد به نتیجه برسد، همه چیز در اختیار هیئت موسس باقی می ماند و اگر تعداد هیئت امنا هم افزایش یابد ما از جهت تعداد آرا در اکثریت هستیم و هیچ مشکلی پیدا نمی شود... من دیگر مسئول نخواهم بود اما در هیئت موسس شرکت می کنم و یک دفتر هم در دانشگاه آزاد خواهم داشت.» آقای جاسبی درباره رئیس آینده دانشگاه آزاد می گوید «تعدادی افراد همسو معرفی می کنیم که هرکدام انتخاب شوند برای ما فرق چندانی ندارد»...


تگ ها مسئولیت جدید فائزه هاشمی دانشگاه آزاد فرزندان هاشمی

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی