پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / گزارش روز          22 امرداد 1389 - 13 August 2010

زندگی تحصیلی سیاستمداران -1
دانشگاه و رشته تحصیلی اوباما، مرکل و لی‌میونگ باک/ تحصیل در داخل کشور
گروه دانشگاه خبرگزاری مهر در سلسله گزارشهایی پا به زندگی تحصیلی سیاستمداران دنیا به ویژه روسای جمهور و نخست وزیران فعلی یا گذشته کشورها می گذارد. در اولین قسمت زندگی تحصیلی اوباما، مرکل و رئیس جمهور کره جنوبی را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آشنایی با زندگی سیاستمداران بزرگ دنیا همواره یکی از موضوعات جالب بوده است و در این میان دانستن این نکته که چه مراکز و عوامل علمی در رسیدن این افراد به جایگاه سیاسی کنونی آنها نقش داشته اند خالی از لطف نیست. به همین منظور گروه دانشگاه خبرگزاری مهر در سلسله گزارشاتی به معرفی مراکز علمی که بزرگان دنیای سیاست را تربیت کرده اند می پردازد.

باراک اوباما (رئیس جمهور آمریکا) ؛ دکتری حقوق از مدرسه حقوق هاروارد
باراک حسین اوبامای دوم در 4 آگوست 1961 در هونولولوی هاوایی متولد شد. وی چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا و اولین سیاستمدار آمریکایی- آفریقایی است که به کاخ سفید راه یافت. اوباما از ژانویه 2005 به عنوان سناتور ایالت ایلینویز وارد سنا و در نوامبر 2008 به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.

وی از دانشگاه کلمبیا لیسانس و از مدرسه حقوق هاروارد دکتری حقوق خود را دریافت کرد.
مدرسه حقوق هاروارد (HLS) یکی از مدارس دانشگاه هاروارد و یکی از معتبرترین موسسات آموزش حقوق در دنیا است.
این مدرسه در کمبریج ماساچوست واقع شده و یکی از قدیمی ترین مدارس حقوق در آمریکا و مقر بزرگترین کتابخانه حقوق دنیا به شمار می رود.
در حال حاضر این مدرسه حقوق در رده بندی "شبکه تحقیقات علوم اجتماعی" و "گزارش گورمن پرینستون" رتبه اول و در رده بندی اخبار و گزارشات جهان پس از مدرسه حقوق ییل در رتبه دوم قرار دارد.
رئیس فعلی مدرسه حقوق هاروارد "مارتا میناو" است که از اول جولای 2009 به این سمت منصوب شده است.
دوره دکتری حقوق در این مدرسه وابسته به دانشگاه هاروارد سه سال به طول می انجامد و در هر دوره حدود 550 دانشجو تحصیل می کنند.
مدرسه حقوق هاروارد افراد مشهوری را به دنیای حقوق و سیاست وارد کرده است که باراک اوباما و همسرش میشل در حال حاضر یکی از معروفترین آنها هستند.
این مدرسه همچنین تعداد قابل توجهی از رهبران و نوآوران در عرصه تجارت جهانی را آموزش داده است. شهریه این دانشگاه در سال تحصیلی 2009- 2008 برابر با 41 هزار و 500 دلار بود.
مدرسه حقوق هاروارد در سال 1817 تاسیس شد و در حال حاضر یکی از قدیمی ترین مدارس عالی حقوق در آمریکا به شمار می رود که به طور مداوم به فعالیت خود ادامه داده است.
مدرسه حقوق ویلیام و مری در سال 1779 گشایش یافت اما در طول جنگهای داخلی آمریکا تعطیل شد و تا سال 1920 دیگر فعالیت خود را از سر نگرفت.
همچنین مدرسه حقوق دانشگاه مریلند در سال 1816 مجوز خود را دریافت کرد اما تا سال 1824 کلاسهای خود را تشکیل نداد و در طول جنگهای داخلی نیز تعطیل بود.
پردیس مدرسه حقوق هاروارد در شمال "هاروارد یارد" (مرکز تاریخی دانشگاه هاروارد) واقع شده و دارای چندین ساختمان با معماری قابل توجه است.
آنگلا مرکل (صدراعظم آلمان) ؛ رشته فیزیک در دانشگاه لایپزیگ آلمان
به گزارش مهر، آنگلا دورثا کاسنر (آنگلا مرکل) در 17 جولای 1954 در هامبورگ متولد شد. وی از 22 نوامبر 2005 به عنوان صدراعظم آلمان مشغول به کار است. مرکل در سال 2007 رئیس شورای اروپا شد. صدراعظم آلمان که از سوی مجله فوربس به عنوان قویترین زن دنیا شناخته می شود در سال 2007 پس از مارگارت تاچر به عنوان دوم رئیس زن گروه 8 انتخاب شد.
مرکل در سال 1973 تا 1978 در رشته فیزیک در دانشگاه لایپزیگ آلمان تحصیل کرد و پس از آن برای ادامه مطالعات خود به موسسه شیمی فیزیک آکادمی علوم برلین رفت و از سال 1978 تا 1990 در این موسسه مشغول به تحصیل و کار شد. صدراعظم آلمان که به خوبی به زبان روسی صحبت می کند رساله دکتری خود را درباره شیمی کوانتوم ارائه کرد.
دانشگاه لایپزیگ در ایالت آزاد ساکسونی آلمان واقع شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاههای اروپا و دومین دانشگاه قدیمی آلمان است.
این دانشگاه در دوم دسامبر 1409 توسط فردریک اول، منتخب ساکسونی و برادرش ویلیام دوم بنیان گذاشته شد. این دانشگاه 600 سال تلاش بی وقفه در عرصه توسعه علم و پژوهش را در سال 2009 جشن گرفت.
این دانشگاه از روی مدل دانشگاه پراگ چک تاسیس شد. در طول جنگ جهانی دوم 60 درصد از ساختمانها و 70 درصد از کتابهای این دانشگاه نابود شدند.
در حال حاضر در 14 دانشکده این دانشگاه بیش از 29 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند. بیش از 150 موسسه و 190 برنامه مطالعاتی در مقاطع تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به دانشجویان خدمات ارائه می دهند.
دانشگاه لایپزیگ به منظور تبادل دانشجوی خارجی با دانشگاههای آریزونا، اوکلاهاما، هاستون، آلبرتا، اوهایو، ادیمبرا، دانشگاه لومونوزوف مسکو و دانشگاه رنمین پکن همکاری می کند.
این دانشگاه برپایه رده بندی وبومتری دانشگاههای جهان، پنجمین دانشگاه مطرح آلمان و بیست و نهمین دانشگاه اروپا است.
لی میونگ- باک (رئیس جمهور کره جنوبی) ؛ مدیریت بازرگانی دانشگاه کره
به گزارش مهر، لی میونگ- باک در 19 دسامبر 1941 در اوزاکای ژاپن متولد شد. پس از پایان جنگ جهانی دوم در 1945 خانواده وی به کره جنوبی بازگشت.
میونگ- باک وارد دبیرستان شبانه روزی بازرگانی دونگجی شد و پس از اخذ دیپلم در دانشگاه کره پذیرش گرفت و در طول سه سال تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی به عنوان رئیس شورای دانشجویان انتخاب شد.
وی درحالی که تنها 29 سال داشت به عنوان مدیر شرکت هیوندای انتخاب شد و در سن 35 سالگی در پست مدیرعامل قرار گرفت و عنوان جوانترین مدیرعامل کره جنوبی را دریافت کرد.
در سن 47 سالگی به عنوان رئیس هیوندای انتخاب شد و پس از 27 سال سابقه کار در این شرکت خودروسازی وارد عرصه سیاست شد.
دانشگاه کره یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که در سئول پایتخت کره واقع شده است. این دانشگاه را "لی یونگ- ای. کی" در سال 1905 تاسیس کرد.
دانشگاه کره که در آن رئیس جمهور فعلی این کشور تحصیلات خود را انجام داده است یکی از قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در کره جنوبی به شمار می رود.
دانشگاه کره از 15 کالج لیسانس و 20 بخش ویژه فارغ التحصیلان برخوردار است. این دانشگاه در رده بندی جهانی THE–QS  سال 2006 رتبه 150 جهان و دوم در کره جنوبی را کسب کرد.
موسسه مطالعات زبانهای خارجی، موسسه آموزش مداوم، موسسه آموزش بین المللی، مرکز آموزش و یادگیری به همراه 115 موسسه تحقیقاتی شامل مرکز تحقیقات آسیایی، موسسه روابط بین المللی، مرکز تحقیقات فرهنگی کره و موسسه علوم پایه از جمله موسسات و مراکز وابسته به این دانشگاه به شمار می روند.
برای سال تحصیلی 2011- 2010 دانشگاه کره 75 هزار و 9 درخواست پذیرش در دوره لیسانس را دریافت کرد که از این تعداد تنها با 05/6 درصد از درخواستها موافقت کرد.
این دانشگاه سالانه بیش از 19 هزار دانشجوی لیسانس و 9 هزار و 114 فارغ التحصیل دارد. 81 دپارتمان و بیش از هزار و 400 استاد تمام وقت در دانشگاه کره فعال هستند.

پر بازدیدترین گزارش روز

خبرنامه - شبکه های اجتماعی