روش های موثر در روابط عمومی رسانه ای
در حال حاضر، بسیاری از مردم علاقه مند هستند که به
جای آن که هر روز موردهجوم انواع تبلیغات رسانه ای از تلویزیون و رادیو و
پیامک های تلفنی قرار
بگیرند با اختیار، اراده و در حد حوصله و علاقه شخصی خودشان، نیازهای
تبلیغاتی و دریافت اطلاعات را جستجو کنند و مثلا وقتی به دنبال خرید
کالا، وسایل خانگی یا یک نوع خدمت و حضور در مناقصه و مزایده هستند، تمایل
دارندکه در مورد کیفیت، مشخصات کالا، شرکت یا کشور سازنده، قیمت و سایر
مشخصات وویژگی های کالاها و خدمات اطلاع کسب کنند.
رپورتاژ اگهی
اصولا مزایای تبلیغات چاپی سنتی را با مقالات ویژهای که توسط یک گزارشگر
خبری نوشته میشود را ترکیب میکند. داستانهای ویژه اغلب به ویژگیهای
بیشتر و خاص تری در مورد شرکت یا محصولات شما به نسبت تبلیغات سنتی
میپردازد. بااینوجود، شما نسبت به مواردی که به چاپ می رسد کنترل کمتری
دارید. از طریق پرداخت هزینهای بیشتر برای فضای اختصاص یافته به مطلب
خودتان، شما قدرت و کنترل کلی بر کلیت پیام موردنظر دارید و این به آن معنا
است که شما بهطور کامل قادر به اشاره کردن به مزایا محصولات و خدمات یا
ارائه یک داستان یا روایت اثرگذار در این زمینه هستید.
با توجه به
تغییر الگوریتم های گوگل برای رتبه بندی سایت ها و توصیه کارشناسان سئو بر
کم شدن تاثیرات تبلیغات متنی و بک لینک ، توجه وب سایت ها به آگهی رپرتاژ یا رپرتاژ خبری
در سایت های تخصصی و معتبر زیاد شده و گوگل هم این نوع لینک ها را به
عنوان لینک های ارگانیک و استاندارد به حساب می آورد و در رتبه بندی سایت
ها تاثیر مثبت می دهد
توجه داشته باشید که رپرتاژ آگهی یا رپورتاژ
آگهی در حقیقت متنی است که نویسنده در متن به دنبال رسیدن به اهداف
تبلیغاتی خود می باشد این هدف تبلیغاتی می تواند معرفی محصول یا خدمات یا
قرار دادن هایپر لینک در متن باشد.
کسانی که به دنبال انتشار رپرتاژ
آگهی یا رپورتاژ آگهی در سایت های خبری می باشند دو هدف دارند یا می
خواهند با انتشار اخبار در سایت های خبری به برندینگ خود در بین کاربران و
خوانندگان سایت های خبری دست یابند یا کسانی هستند که به دنبال افزایش رتبه
سایت خود در موتور جستجو گوگل هستند.
پس می توان نتیجه گرفت که در
حال حاضر مناسب ترین گزینه برای تبلیغات و برندینگ در اینترنت استفاده از
رپرتاژ آگهی در سایت های خبری می باشد .