پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba




راه اندازی پردیس های خودگردان دانشگاهی یا همان شعب پولی


دانشگاهها مجوز پردیسهای خودگردان گرفتند تا دانشجوی پولی را با هدف کسب درآمد اختصاصی و جلوگیری از خروج نخبگان پذیرش کنند سقف هزینه تحصیل در این شعب به 40 تا 50 میلیون هم می رسد پس با این حساب سال گذشته را می توان به نوعی سال کسب درآمد از این طریق برای دانشگاههای بزرگ دانست.

پرتال دانشگاهی به نقل از گزارش خبرنگار مهر، مرور مهمترین اخبار و پرحاشیه ترین دانشگاهها حاکی از آن است که دانشگاههای تربیت مدرس و تهران بیش از سایر مراکز آموزش عالی سر زبانها افتادند و دامنه حاشیه های آنها تا روزهای پایانی سال نیز ادامه داشت از این 2 دانشگاه که بگذریم، سیاستهای وزارت علوم در رأس دانشگاههای تابعه در زمینه راه اندازی پردیس های پولی و همچنین پردیسهای تک جنسیتی رشد این مجموعه ها را در سال 91 چشمگیر تر کرد.

تجمیع دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی

پس از انتشار شایعه تجمیع چندین دانشگاه با یکدیگر بالاخره در کمال ناباوری و براساس اعلام رئیس دانشگاه شهید بهشتی تجمیع دانشگاه شهید عباسپور و دانشگاه شهید بهشتی رنگ واقعیت به خود گرفت. وی با تأیید این موضوع گفت: توافقاتی بین هیات رئیسه دو دانشگاه شهید عباسپور و شهید بهشتی برای تجمیع صورت گرفته است و از این پس قرار است دانشگاه شهید عباسپور به عنوان پردیس دانشگاه شهید بهشتی فعالیت کند.

جذب 10هزار عضو هیات علمی در دانشگاهها

کامران دانشجو وزیر علوم  در سالی که گذشت، از جذب 10 هزار عضو هیات علمی خبر داد و گفت:  تا پایان دولت دهم  15 هزار نفر دیگر به عنوان هیات علمی در دانشگاهها جذب می شوند.

حذف گرایش های رشته های کارشناسی روانشناسی و شیمی

طبق بازنگری‌های انجام شده در سرفصلهای دروس، گرایش از مدارک دانشجویان کارشناسی رشته مهندسی شیمی و کارشناسی رشته روانشناسی حذف و این موضوع به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

ایجاد دانشگاه تک جنسیتی

یکی از کارهایی که در سال تحصیلی 91-90 در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها با قوت بیشتری نسبت به قبل صورت گرفت، راه انداری دانشگاه تک جنسیتی بود که به گفته وزیر علوم در سال 91 حدود ۲۴دانشگاه تک جنسیتی در کشور راه‌اندازی شد.

راه اندازی پردیس های خودگردان دانشگاهی یا همان شعب پولی

راه اندازی پردیس های خودگردان از جمله کارهایی بود که برای درآمد زایی، ایجاد ظرفیت و جلوگیری از خروج دانشجویان علیرغم منتقدان همیشگی خود، در سال تحصیلی 91 در دانشگاههای بزرگ برنامه ریزی و صدور مجوز راه اندازی 37 پردیس خودگردان دانشگاهی صادر شد.

راه اندازی دکتری پژوهش محور برای اولین باردر سال 91

تا سال 90 دانشگاه‌ها فقط دکترای آموزشی و آموزشی پژوهشی پذیرش می کردند که در سال 91  دانشجوی دکترای پژوهش محور برای اولین در دانشگاهها پذیرش شد.

وقایع مهم خاص دانشگاه های مختلف

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی از آغاز مرحله دوم بازنگری رشته های علوم انسانی در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد ، این دانشگاه در سال 91 بازنگری رشته های مقطع کارشناسی علوم انسانی را به پایان رساند.

ایجاد دبیرخانه پرنیان طرح لباس دانشگاهی در دانشگاه الزهرا

طرح لباس " پرنیان " طرح لباس ویژه دانشگاهیان است که دبیرخانه آن در دانشگاه الزهرا راه اندازی شد و  با همکاری سه وزارت خانه علوم ،کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار است نمایشگاهی برای این منظور برگزار شود.

توقف واحد دبی دانشگاه شهید بهشتی

توقف فعالیت واحد دبی دانشگاه شهید بهشتی و تحصیل دانشجویان این شعبه با تصویب شورای گسترش آموزش عالی در یکی از پردیس های خودگردان دانشگاه یکی دیگر از رخدادهای دانشگاهی در سالی که گذشته بود،

دانشگاه تربیت مدرس در سال 91

دانشگاه تربیت مدرس از جمله دانشگاه هایی بود که نسبت به دانشگاههای دیگر در سال تحصیلی 91 خبرساز تر بود که می توان به زمزمه تغییر ریاست دانشگاه در اواسط سال و نامه علنی رئیس جمهور برای تغییر ریاست دانشگاه در روزهای آخر سال  اشاره کرد.

دانشگاه تهران

دانشگاه تهران هم در سال 91 از جمله دانشگاههایی بود که برخلاف رئیسش روزهایی ساکت و آرامی نداشت از جمله اتفاقاتی که دراین دانشگاه رخ داد زمزمه تغییر ریاست دانشگاه بود که وزیر علوم با اعلام خبری که از عملکرد ریاست دانشگاه رضایت دارد این غائله را پایان داد اما در روزهای پایانی سال و با انتشار نامه رئیس جمهور تغییر ریاست شکل جدی به خود گرفت.

از جمله دیگر اتفاقات مهم این دانشگاه می توان به تغییر کاربری  200 هکتار از زمینهای حاصلخیز پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اشاره کرد.

دانشگاه صنعتی شریف

از جمله وقایع خاص دانشگاه صنعتی شریف می توان به عدم پذیرش رتبه اولی‌ها، در مقطع کارشناسی ارشد به دلیل پایین بودن سطح علمی متقاضیان نسبت به دانشجویان شریف، اجرای دانشگاه بدون دیوار در منطقه 22 برای اولین بار درکشور توسط دانشگاه شریف، بازداشت دکتر عطاردی استاد دانشگاه در آمریکا و اعتراض اساتید این دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای بازنشسته شدن اشاره کرد.

راه اندازی استراحتگاه در دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه یزد

دانشگاه صنعتی امیر کبیر با راه اندازي مجتمع ققنوس براي دانشجويان دختر و دانشگاه یزد هم با تجهیز ساختمانی ویژه دختران محل هایی برای استراحت دختران دانشجو ایجاد کردند.

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

همچنین در این سال رئیس دانشگاه خواجه نصیر از تصرف غیرقانونی زمین این دانشگاه توسط سازمان گوشت خبر داد.

آتش‌سوزی در ساختمان جدید دانشگاه گیلان

از جمله حوادثی که برای دانشگاههادر سال 91 رخ داد می توان به آتش سوزی در ساختمان جدید دانشگاه گیلان اشاره کرد که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.


تگ ها دانشگاه بین الملل راه اندازی پردیس دانشگاهی

پر بازدیدترین دانشگاه بين المللی پردیس دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی