پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


راه اندازی شعبه بين الملل دانشگاه علوم پزشکی بهشتی در ورامين

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: شعبه بين الملل دانشگاه در ورامين ايجاد شد و بخشي از دانشجويان شعبه تحصيل خود را در اين محل از بهمن ماه آغاز مي کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، دکتر حسن ابوالقاسمي در نشست خبري در محل دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي با اشاره اينکه موفقيت واقعي اين است که توانسته ايم در شرايط تحريم و مشکلات مالي برنامه هاي توسعه اي را در حوزه هاي سلامت، بهداشت، درمان، دانشجويي پيش ببريم، افزود: اينکه چطور ممکن است در يک محيط انقباظي اهداف توسعه اي دنبال شود تنها با مشارکت مردم و خيرين امکان پذير شده است.

وي با اشاره به افزايش ظرفيت آموزشي دانشگاه اظهار داشت: يکي از رسالت هاي ما است که بتوانيم زمينه آموزش را به گونه اي فراهم کنيم که جوانان براي ادامه تحصيل به کشورهاي بي کيفيت در حوزه آموزشي نروند از همين رو ظرفيت دانشگاه در سال 89 بيش از 8 هزار و 700 نفر بود که در سال 92 به 12 هزار نفر افزايش يافت.

تصحيح هرم هيات علمي دانشگاه

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي از تصحيح هرم هيات علمي در اين دانشگاه خبر داد و گفت: هرم هيات علمي با جذب 226 نفر در دو سال بهبود يافته و تا 70 نفر نيز در هر سال ارتقا يافته اند و در نهايت 12 درصد استاد تمام، 27 درصد دانشيار، 51 درصد استاديار و کمتر از 10 درصد مربي هستند و اين نشان دهنده بهبود هرم هيات علمي دانشگاه است.

وي افزود: در حوزه توسعه رشته ها نيز در بخش رشته هاي تخصصي، فوق تخصصي و فلوشيپ در سال 90 تعداد 8 رشته، در سال 91 تعداد 10 رشته و در سال 92 تاکنون 8 رشته جديد در دانشگاه راه اندازي شده و تعداد قطب هاي علمي به 11 قطب افزايش يافته است.

ابوالقاسمي خاطرنشان کرد: دسترسي به آموزش و تقويت شعبه بين الملل دانشگاه يکي از برنامه هاي مورد نظر بود که امسال به نتيجه رسيد. در حال حاضر 2 هزار و 141 دانشجو در شعبه بين الملل دانشگاه در قشم تحصيل مي کنند و با توجه به مصوبه شوراي گسترش که دانشگاه هاي مادر مي توانند در شهر خودشان نيز بخشي از شعبه بين الملل را داشته باشند شعبه بين الملل دانشگاه در ورامين ايجاد شد و بخشي از دانشجويان شعبه تحصيل خود را در اين محل از بهمن ماه آغاز مي کنند.

در آموزش بايد اختيارات بيشتري به دانشگاه ها داده شود

وي با اشاره به رتبه هاي خوب دانشگاه در آزمون هاي کشوري اظهار داشت: به نظر مي رسد که در آموزش بايد اختيارات بيشتري به دانشگاه ها داده شود و دانشگاه ها نيز اين اختيارات را به محيط واگذار کنند. در بخش هايي که امکان اش بوده است من اين کار را کرده ام و اختيار بيشتري به گروه هاي آموزشي داده ام. با توجه به اينکه بايد سالانه 20 درصد اختيارات واگذار شود که طبق قانون اين کار بايد سرعت پيدا کند.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه ما موظف بوديم که در رتبه بندي ESI به رتبه زير 1000 برسيم که با يک رشد 750 پله اي توانستيم به اين مهم دست پيدا کنيم. هم اکنون ايندکس Z اعضاي هيات علمي دانشگاه 1.8 است به اين معني که هر عضو هيات علمي سالانه 1.8 مقاله توليد مي کند که عدد مناسبي است.

وي با اشاره به موفقيتهاي حوزه درمان اظهار داشت: ارتقاي کيفي، افزايش ميزان پاسخگويي، اصلاح فضاي فيزيکي از جمله فعاليت هاي اين حوزه است. قرار بود ماده 215 براي بيمارستان جايگزين اعمال شود که متاسفانه تنها 10 درصد اعتبارات تامين شد و بسياري از اين پروژه هاي عمراني در مرحله 10 درصد پيشرفت مانده اند اما ما توانستيم با کمک خيرين در اغلب بيمارستان ها بخش ها را نوسازي کنيم.

تامين خوابگاه براي دانشجويان جديدالورود

وي با اشاره به برنامه هاي فرهنگي و دانشجويي يادآور شد: به منظور اجرايي شدن ماده يک آيين نامه ارتقاي اساتيد، برنامه هاي فرهنگي براي اساتيد برگزار شد تا بتوانند امتياز لازم را کسب کنند. تورهاي فرهنگي و بسيج هم براي دانشجويان برگزار شده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي درباره تامين خوابگاه براي دانشجويان جديدالورود گفت: علي رغم محدوديت هاي اعتباري 100 درصد خوابگاه براي دانشجويان تحصيلات پايه تامين شد و 500 نفر هم به ظرفيت خوابگاهي سال جاري اضافه شده است. اما در بخش خوابگاه هاي مشارکتي توفيق نداشته ايم و استقبال از آن خوب نبوده است و همين امر موجب مي شود که هيچ وقت نياز به خوابگاه کامل تامين نشود.

دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي 300 ميليارد تومان کسري بودجه دارد

وي درباره مشکلات بودجه اي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفت: 300 ميليارد تومان کسري بودجه دانشگاه است اما مشکلات بودجه اي بايد مديريت شود و از منابع به خوبي استفاده شود. به طور نمونه بودجه تجهيزات کمتر از 5 ميليارد تومان است در حالي بيش از 100 ميليارد تومان ما در اين بخش هزينه کرده ايم که تنها با کمک خيرين و جذب اعتبارات خارج از دانشگاه امکان پذير بوده است.

ابوالقاسمي خواستار اعطاي اختيارات کامل به دانشگاه ها شد و گفت: اگر اختيارات رئيس دانشگاه کامل باشد مي تواند براي امور آموزشي بهتر تصميم بگيرد و مي تواند به يک متخصص با آموزش مناسب مدرک بدهد نه اينکه مجبور باشد دوباره از جاي ديگر مجوز بگيرد. اگر اين ضعف برطرف شود مي تواند به توسعه بين المللي و نه فقط شعبه بين الملل کمک کند چرا که بسياري از افراد خارجي علاقمند به تحصيلات تکميلي در ايران هستند.

وي درباره اداره بيمارستان از سوي اعضاي هيات علمي که قرار بود در بيمارستان امام حسين (ع) اجرا شود، گفت: اين موضوع به صورت پيشنهاد از سوي وزير وقت بهداشت دکتر طريقت مطرح شد اما اين موضوع 85 درصد اجرايي شد چرا که ساير بخش هاي آن به عوامل ديگري از جمله تمام وقتي اعضاي هيات علمي باز مي گردد که امکان اجراي کامل آن وجود نداشته است. البته رئيس بيمارستان گفته است که 30 درصد فعاليت بيمارستان بيشتر شده است اما امکان اجراي آن براي ساير بيمارستان ها وجود ندارد.

بايد 15 هزار دانشجوي پرستاري در کشور تربيت شود

رئيس دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با بيان اينکه سالانه بايد 15 هزار دانشجوي پرستاري در کشور تربيت شود، افزود: در حال حاضر تعداد پذيرش دانشجوي پرستاري حدود 6 هزار نفر است و لازم است تربيت پرستار بازنگري شود و کمبود حاد پرستار در شهرهاي بزرگ برطرف شود. اگر اعتبارات کافي داده شود شعبه هاي دانشکده پرستاري را در بيمارستانها نيز فعال خواهيم کرد. ضمن اينکه پرستار بايد به صورت بومي تربيت شود که بتواند نياز همان منطقه را برطرف کند. در سطح دانشگاه 3 هزار پرستار کم داريم.

وي همچنين از افزايش تخت هاي ويژه ، تخت هاي دياليز، پيوند کليه از جسد و توسعه بخش هاي بيمارستاني خبر داد.

ما هنوز چشم به راهيم که دانشگاه ايران استقلال کامل خود را پيدا کند

ابوالقاسمي درباره دانشگاه ايران و جمعيت تحت پوشش دانشگاه هاي علوم پزشکي گفت: ما هنوز چشم به راهيم که دانشگاه ايران استقلال کامل خود را پيدا کند. اکنون کارکنان بخش هاي بهداشتي و درماني ايران و شهيد بهشتي در کنار هم کار مي کنند اما چون هنوز اين دانشگاه بودجه اي ندارد به طور کامل استقلال پيدا نکرده است. ما از مستقل شدن اين دانشگاه حمايت مي کنيم و اميدواريم هر چه سريع تر سامان بگيرد . در اين صورت جمعيت تحت پوشش دانشگاه از 10 ميليون به 6 ميليون کاهش مي يابد.

وي همچنين از ارائه بخش هايي در حوزه آموزش و بيمه براي نگارش در ششمين برنامه توسعه اي خبر داد و گفت: راهکاري که من براي توسعه بخش هاي عمراني در نظر دارم اعطاي وام بانکي به مراکز دانشگاهي براي اصلاح مراکز درماني است.

تگ ها شعبه بین الملل ورامین دانشگاه پزشکی شعبه بین الملل راه اندازی شعبه بین الملل در ورامین

پر بازدیدترین دانشگاه بين المللی پردیس دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی