پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba


اجرای طرح چهار ساله ساخت هفت پردیس دانشگاهی در تهران


 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت امنای استان تهران از اجرای طرح تجمیع واحدهای شهر تهران با نام «هفت پردیس دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان شایسته ساختمان و سازه‌هایی در شأن خود است که این مهم تنها با اجرای طرح تجمیع امکانپذیر است.
 جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر میرزاده و اعضای هیات امناء استان تهران و سایر مسئولان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر میرزاده در توضیح دستورجلسه، گفت: تعیین تکلیف اموال مازاد دانشگاه، تصمیم گیری درخصوص افزایش شهریه در سال تحصیلی 94-93 با میانگین 15 درصد، دریافت تسهیلات بانکی برای طرح‌های عمرانی از طریق امضای تفاهم‌نامه با بانک‌ها، تصمیم گیری درباره طرح‌های اقتصادی و دانش بنیان، تعیین و تغییر ساختار تشکیلاتی واحدهای دانشگاهی مستقر در استان و همچنین انتخاب روسای واحدهای تهران شمال و تهران جنوب را از موارد مطروحه در این جلسه برشمرد.

جزییات طرح تجمیع واحدهای استان تهران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح اهمیت و چگونگی اجرای طرح تجمیع واحدها در شهر تهران افزود: 30 ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه واقع در پاسداران به سایت حصارک انتقال داده شده و به زودی با تبدیل به احسن و فروش ساختمان‌های مازاد، شاهد اجرای طرح تجمیع واحدهای شهر تهران با نام «هفت پردیس دانشگاه آزاد» خواهیم بود که زمان اجرای آن چهار سال است و مجموعه زیربناهای این پردیس حدود 600 هزار متر مربع است.

وی دانشگاه آزاد را بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان خواند و گفت: متأسفانه به دلیل عدم تجمیع واحدهای این دانشگاه در شهر تهران، بزرگی و عظمت دانشگاه به چشم نمی‌آید و این امر اجرای طرح تجمیع را ضروری می‌کند.

میرزاده تصریح کرد: به عنوان مثال واحد تهران مرکز با 49 هزار دانشجو در چندین ساختمان در سطح شهر تهران پراکنده است و این دور از شأن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری خاورمیانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از استانداری و شهرداری تهران برای اجرای هرچه سریعتر طرح تجمیع واحدهای شهر تهران، تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: خوشبختانه تا امروز شهرداری و استانداری تهران کمک‌های قابل توجهی به دانشگاه آزاد کرده‌اند و امیدوارم تا انتهای اجرای این طرح بزرگ که به نوعی آبروی آموزش‌عالی کشور نیز محسوب می‌شود، این همکاری و همیاری تداوم داشته باشد.

میرزاده با قدردانی از معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی برای پیگیری هرچه سریع‌تر طرح تجمیع واحدهای شهر تهران، ادامه داد: خوشبختانه مهندس‌هاشمی با جدیت و تلاشی مدام و خستگی ناپذیر در حال پیگیری این پروژه بزرگ بوده و با فروش برخی از ساختمان‌های دانشگاه آزاد که شرایط تبدیل به احسن شدن را ندارند، شاهد یکپارچه شدن تمام واحدهای دانشگاه آزاد در سال‌های آینده خواهیم بود.

وضعیت شهریه‌های واحدهای دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید

وی در رابطه با وضعیت شهریه‌های واحدهای دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید گفت: با تورم بالای چند سال گذشته، افزایش شهریه دانشگاه آزاد ضروری است و به همین دلیل اساس هیأت امنای مرکزی، افزایش میانگین 15 درصدی شهریه دانشگاه آزاد در سال تحصیلی 94-93 را تصویب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رشته‌های پزشکی در زمینه افزایش شهریه وضعیتی کاملاً متفاوت با دیگر رشته‌ها دارند، زیرا میزان شهریه رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی، یک‌چهارم دانشگاه‌های دولتی است و همین موضوع تمامی واحدهای پزشکی دانشگاه آزاد را در چند سال گذشته زیان‌ده کرده است.

میرزاده با بیان اینکه به زودی موضوع افزایش شهریه رشته‌های پزشکی را در هیأت امنای مرکزی مطرح خواهیم کرد، افزود: با توجه به پایین بودن شهریه رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد و هزینه بسیار بالای این رشته‌ها، شهریه این رشته‌ها به صورت مجزا و جداگانه در هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد مطرح خواهد شد تا حداقل میزان شهریه‌های دانشگاه آزاد در رشته‌های پزشکی برابر با دانشگاه‌های دولتی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح وضعیت مالی واحدهای دانشگاه آزاد نیز گفت: با توجه به تغییر هرم جمعیتی کشور و افزایش تقاضا برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، در نظر داریم واحدهای دانشگاهی را فعال تر کنیم که به همین منظور به دنبال جذب هیأت علمی برای این واحدها در سراسر کشور هستیم.

وی با تاکید بر این موضوع که ظرفیت دانشگاه‌های کشور برای مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بسیار پایین است، ادامه داد: در سال 92 از 331 هزار نفر متقاضی دکتری تنها 6 درصد موفق به جذب در دانشگاه‌های مختلف کشور شدند و در مقطع کارشناسی نیز از مجموع یک میلیون متقاضی تنها 260 هزار نفر موفق به حضور در دانشگاه‌ها شدند که 140 هزار نفر آنها در دانشگاه آزاد ثبت‌نام کردند.

اقدامات دانشگاه آزاد در انجام پروژه‌های عمرانی

میرزاده در رابطه با اقدامات دانشگاه آزاد برای پروژه‌های عمرانی نیز گفت: با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با بانک ملی ایران، مدیران این بانک با ارائه 754 میلیارد تومان تسهیلات با بهره مناسب به این دانشگاه موافقت کردند که شرایط خوبی را برای واحدهای دانشگاه آزاد برای انجام پروژه‌های عمرانی فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی معاونت عمرانی و دریافت تسهیلات بانکی پروژه‌های عمرانی این دانشگاه که بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تا پایان سال به بهره‌برداری برسند که با اجرایی شدن این برنامه، یک میلیون و 600 هزار مترمربع به فضای آموزشی دانشگاه افزوده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در پایان این جلسه به معاونت عمرانی اختیار داده شد تا از محل اعتبار مصوب شده هیأت امنای مرکزی (از محل وام‌ها) در مورد سهم هر واحد با توجه به نیاز آن تصمیم‌گیری کند. همچنین این معاونت می تواند از این به بعد با اخذ مجوزهای لازم جهت املاکی که قابلیت ارتقاء دارند، از طریق ساخت و ساز با اشخاص حقیقی و حقوقی (ترجیحاً بانک‌ها) اقدام نماید.

مقرر شد موضوع واحدهای زیان‌ده پس از بررسی کمیسیون دائمی هیأت امنای استان تهران مجدداً در هیأت امنا مطرح شود.

به اتفاق آرای اعضای هیأت امنای استان تهران، دکتر احمد شمس به عنوان رئیس واحد تهران جنوب و دکتر صفانیا به عنوان رئیس واحد تهران شمال منصوب شدند. همچنین پیشنهاد شرکت سرمایه گذاری واحد تهران مرکزی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب افزایش نرخ شهریه در کل استان تهران برای تمامی رشته محل ها و تمامی واحدها 15 درصد افزایش نسبت به سال 92 بود.


پر بازدیدترین دانشگاه بين المللی پردیس دانشگاهی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی