پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همکاری با دانشگاه خارجی          27 اردیبهشت 1393 - 17 May 2014


شفاف سازی فعالیت دانشگاه شیراز در دهکده دانش دوبی

شعبه دوبی دانشگاه شیراز که حدود یک سال است با همکاری «کالج بین‌المللی کانادایی» در دهکده دانش امارات مشغول به فعالیت است

پرتال دانشگاهی کشور : سازمان دانش و توسعه انسانی دوبی (KHDA) ضمن غیرقانونی دانستن فعالیت دانشگاه شیراز در این کشور از دانشجویان این دانشگاه خواست یا در ایران ادامه تحصیل دهند و یا در دانشگاه ایرانی دیگری در دوبی ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، شعبه دوبی دانشگاه شیراز که حدود یک سال است با همکاری «کالج بین‌المللی کانادایی» در دهکده دانش امارات مشغول به فعالیت است، بنابر ادعای سازمان دانش و توسعه انسانی دوبی، مجوزهای قانونی را برای انجام فعالیت‌های آموزشی در دوبی اخذ نکرده است.

این سازمان به ۱۰۰ دانشجوی این دانشگاه اعلام کرده تا دانشگاه ایرانی دیگری را برای ادامه تحصیل بیابند، این در حالی است که در حال حاضر تنها گزینه دانشجویان برای ادامه تحصیل در امارات، واحد دانشگاه آزاد اسلامی است که در دهکده دانش امارات فعالیت می‌کند.

«اسماءبن دلموک»،‌ رئیس بخش صدور مجوز و مقررات سازمان دانش و توسعه انسانی دوبی ( KHDA) گفت: ما مطلع شدیم دانشگاه شیراز مجوزهای لازم را برای ادامه فعالیت در دوبی ندارد، بنابراین برای دانشجویان این دانشگاه که اخیرا در آن ثبت‌نام کرده‌اند گزینه‌های جایگزینی معرفی کردیم که می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

واکنش مسئولان دانشگاه شیراز

در همین زمینه دکتر سید علی اکبر صفوی، قائم مقام رییس دانشگاه شیراز به ایسنا،گفت:‌ حدود سه سال قبل دانشگاه شیراز با مجوز رسمی از شورای گسترش وزارت علوم فعالیت شاخه بین‌الملل خود را به دوبی گسترش داده است.

وی افزود: ما حدود ۱۰ سال است که پردیس بین‌الملل در شیراز و قشم به طور فعال داریم و حدود سه سال است که یک شاخه کوچک را به دوبی برده‌ایم بنابراین مجوز فعالیت دانشگاه در این زمینه کاملا قانونی است.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز درباره چگونگی شروع فعالیت این دانشگاه در دوبی اظهار کرد:‌ برای شروع کار مسئولان وقت دانشگاه با مشورت حوزه‌های اداری و دولتی مستقر دوبی و همچنین مسئولان اماراتی مربوط به این جمع‌بندی رسیده‌اند که برای آغاز زودتر کار به جای ایجاد شعبه مستقل یک کار مشترک را با یک کالج کانادایی که مجوز فعالیت دارد شروع کنند.

به گفته صفوی، در آن زمان قراردادی بین دانشگاه شیراز و کالج کانادایی منعقد می‌شود و براساس این قرارداد کالج کانادایی سرمایه‌گذاری فضای فیزیکی و ارائه خدمات را انجام می‌دهد و همکاری مشترک دو دانشگاه با نام و مدارک دانشگاه شیراز از کانال مجوزی که کالج کانادایی داشته آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ افتتاح این فعالیت‌ها با حضور مسئولان آموزش عالی دوبی، مسئولان دانشگاه شیراز، سفارت و … انجام شد و خود مسئولان دوبی نیز در این مراسم حضور داشتند و سخنرانی کردند. بنابراین مجوزها از هر دو طرف وجود داشته و با علم و اطلاع مسئولان مربوطه در دوبی فعالیت دو دانشگاه انجام شده است.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز با بیان اینکه مراسم اولین دوره فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد این دوره‌ها نیز قبل از عید برگزار شد گفت: خوشبختانه استقبال از این دانشگاه در منطقه افزایش یافته است.

صفوی با اشاره به وجود دو منطقه آموزشی در دوبی گفت: در دوبی دو بخش “دهکده دانش” (Knowledge village) و “شهرک دانشگاهی” (Academic city) وجود دارد که بخش بزرگتری از دوره‌های آکادمیک در شهرک دانشگاهی و بخش کمتری به همراه دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای در دهکده دانش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محدوده فعالیت کالج کانادایی در دهکده دانش بوده و فعالیت دانشگاه شیراز نیز در همان جا بود، اظهار کرد:‌ حدود شش ماه قبل مسئولان آموزش عالی دوبی با توجه به برخی تغییر سیاست‌ها به دانشگاه شیراز پیشنهاد کردند که شعبه مستقل خود را مستقیما در شهرک دانشگاهی راه‌اندازی کنند.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز افزود: البته برای اینکه دانشگاه بخواهد مستقل کار کند برخی مدارک و مستندات باید ارائه می‌شد که مسئولان دوبی ظرف چند ماه آنها را بررسی و مجوز فعالیت مستقل را صادر کنند.

صفوی با اشاره به تغییر مدیریت دانشگاه شیراز در ماه‌های اخیر اظهار کرد:‌ نامه ابتدایی که دانشگاه شیراز باید ارسال می‌کرده قبل از عید کارهایش انجام شده اما صدور نامه به دلیل پیچیدگی‌های اداری کمی طول کشید چرا که نامه باید ابتدا به زبان فارسی به وزارت علوم می‌رفت تا پس از تایید در دارالترجمه ترجمه شود و مجددا پس از تایید وزارت خارجه، سفارت دوبی و سفارت ایران در دوبی تحویل مقامات اماراتی شود.

وی با بیان اینکه این سیکل چند ماه طول کشیده است اما در نهایت نامه فرستاده شد، تصریح کرد:‌ مابقی اسناد و مدارک در حال آماده‌سازی است که برای مسئولان اماراتی ارسال شود و آنها نیز تاکنون مشکلی نداشته‌اند اما به نظر می‌آید عده‌ای که خودشان اماراتی نیز نیستند به گونه‌ای از طریق نوعی ابراز اعتراض به مسئولان امارات اشاره داشته‌اند که چرا شعبه مستقل تشکیل نشد.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز با بیان اینکه ساختار داخلی دهکده دانش چیزی بین شخصی و دولتی است اظهار کرد:‌ نتیجه این اعتراضات این شد که به ما گفتند مهلت شش ماهه شما تمام شده و باید شعبه مستقل بزنید و دیگر شعبه مشترک را قبول نداریم. و بخش خصوصی در دهکده دانش به کالج کانادایی گفت‌که دیگر نمی‌توانید این مکان را اجاره کنید.

صفوی با بیان اینکه در حال حاضر درس‌ها تعطیل نشده و استادان همچنان با حضور در آنجا کلاس‌ها را دنبال می‌کنند گفت:‌ تنها در قرارداد و فضایی که کالج کانادایی به ما داده بود اختلال ایجاد شده و اساتید در فضای دیگری در همان منطقه کلاس‌ها را برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تنها دو هفته تا پایان کلاس‌ها مانده است گفت:‌ ما نیز در حال آماده سازی مدارک هستیم تا پروسه فعالیت مستقلمان نیز انجام شود. اما در حال حاضر تابلوی همکاری دو دانشگاه دیگر وجود ندارد ولی با این وجود مشکل خاصی نیز برای دانشجویان ایجاد نشده جز اینکه فقط فضایشان تغییر کرده است.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز با بیان اینکه مجوز اصولی شعبه مستقل دانشگاه را می‌توانیم ظرف یکی دو ماه آینده بگیریم، با اشاره به شیطنت عده‌ای درباره این مساله گفت: عده‌ای در این شرایط علاقه دارند که این بحث را به سمتی سوق دهند که دانشجویانمان را تحویل آنها بدهیم. در حالی که اصولا کلاس و کیفیت این دو گروه دانشگاهی با هم فرق می‌کند.

وی با بیان اینکه گسترش‌های دانشگاه شیراز در دوبی و توسعه رشته‌ها و مقاطع تحصیلی آن، حساسیت‌های برخی از گروه‌ها را افزایش داده است تصریح کرد: به نظر می‌آید این اقدامات مقداری غیرمتداول است.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز با بیان اینکه در این مدت تنها مشکلاتی به دلیل جابجایی دانشجویان برای آنها ایجاد شد گفت:‌ ما از این بابت عذرخواهی می‌کنیم اما آنها هیچ گله‌ای ندارند و تنها دغدغه‌شان این است که نکند آنها را به گروه‌های دیگر بدهند.

صفوی با تاکید بر اینکه قراری بر منتقل کردن دانشجویان به جاهای دیگر نداریم اظهار کرد:‌ البته اگر کسی بخواهد بین شعبه‌های دانشگاه جابجا شود ما همکاری می‌کنیم اما اتفاقی که در دو هفته گذشته افتاده و خیلی سریع نیز در بوق و کرنا شده است از اطلاعات غلط نشات می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ البته دانشگاه شیراز اگر در سال‌های گذشته زودتر فعالیت شعبه مستقل را آغاز می‌کرد کار بهتری بود اما در حال حاضر مهم این است که ما از ایران و دوبی مجوز داشته‌ایم و اگر ضعفی در عملکرد فیزیکی و فضای اجرایی اتفاق افتاده اشکال کالج کانادایی است که این موضوع نیز در حال حاضر برای ما خیلی مهم نیست.

قائم مقام رییس دانشگاه شیراز تاکید کرد:‌ دانشجویان ما در حال حاضر رضایت کامل دارند ما نیز قصد گسترش دوره‌های خود در دوبی را داریم و دانشجویان خود را نیز تحویل هیچ گروه دیگری نمی‌دهیم.




تگ ها دانشگاه شیراز در دوبی دهکده دانش دوبی کالج بین‌المللی کانادایی شعبه دوبی دانشگاه شیراز شهرک دانشگاهی

پر بازدیدترین همکاری با دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی