پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / همکاری با دانشگاه خارجی          25 اسفند 1400 - 16 March 2022


وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: آماده‌ایم در زمینه‌های مختلف دیپلماسی به ویژه دیپلماسی علمی و فناوری با کشور ازبکستان همکاری‌های خود را افزایش دهیم.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با ابراهیم عبدالرحمان اوف وزیر توسعه نوآوری جمهوری ازبکستان دیدار کرد و گفت: ایران و ازبکستان دو کشور با سابقه فرهنگی و همسایگی دیرین هستند و مشترکات زیادی با هم دارند.

اولویت کشورهای همسایه در دپیلماسی علمی ایران

وزیر علوم با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همکاری با کشورهای همسایه به ویژه در زمینه‌های علمی تحقیقاتی و فناوری را برای خود یک اولویت می‌داند گفت: آماده‌ایم در زمینه‌های مختلف دیپلماسی به ویژه دیپلماسی علمی و فناوری با کشور ازبکستان همکاری‌های خود را افزایش دهیم.

زلفی‌گل اظهار داشت: ما اعتقاد داریم که هر کشوری پتانسیل‌ها و توانایی‌های خاصی دارد و در زمینه‌های خاصی نسبت به دیگر کشورها مزیت دارد و به اعتقاد ما اگر کشورهای همسایه در همکاری با یکدیگر توانمندی‌های خود را تکمیل کنند می‌توانند بهره بیشتری از علم و فناوری ببرند و در همین راستا ما علاقمند به توسعه و تکامل هم افزا در زمینه‌های علم و فناوری با سایر کشورها هستیم.

وی تاکید کرد: همه ما معتقد هستیم اگر بین کشورهای همسایه دانشمندان و جهانگردان رفت و آمد کنند هرگز فرصت رفت و آمد سربازان از این مرزها فراهم نخواهد شد.

زلفی گل با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۴ پارک علم و فناوری پیشرفته و پیش از ۲۰۰ مرکز فناوری در کشور ایران فعال هستند گفت: برای آشنایی با وضعیت تحقیقات و فناوری در ایران پیشنهاد می‌کنم که هیئت ازبکستانی از سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران متعلق به وزارت علوم و پارک علمی فناوری پردیس متعلق به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه ما معتقد هستیم که سرمایه‌گذاری در زمینه علم و فناوری مؤثرترین و اثربخش‌ترین نوع سرمایه‌گذاری است گفت: با همین ایده و اعتقاد نسبت به توسعه پارک‌های علم و فناوری اقدام کرده و حاضریم تجربیات خود را برای توسعه مراکز در اختیار کشور ازبکستان قرار دهیم.

برگزاری جشنواره نوآوری با الگو گرفتن از ازبکستان

وزیر علوم با اشاره به اینکه تاکنون در ایران جشنواره‌هایی در زمینه‌های آموزش و پژوهش برگزار می‌شد گفت: تجربه ازبکستان در زمینه برگزاری جشنواره نوآوری تجربه مناسبی است و ما هم درصدد هستیم که جشنواره نوآوری را برگزار کنیم.

وزیر علوم در این نشست اعلام آمادگی کرد در اولین فرصت مناسب در کشور ازبکستان حضور یافته و از مراکز دانشگاهی و علمی تحقیقاتی این کشور بازدید کند.

زلفی‌گل انجام پروژه‌هایی با سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور را پیشنهاد بسیار مناسبی از جانب کشور ازبکستان دانست و گفت: همکاری‌های مشترک از نوع علمی تحقیقاتی می‌تواند به افزایش دیپلماسی علم و فناوری در میان کشورهای همسایه کمک کند.

وی با اشاره به برگزاری هفته نوآوری در کشور ازبکستان در ماه نوامبر و فصل پاییز گفت: ما آمادگی داریم که شرکت‌های فناور و دانشمندان ایرانی در این جشنواره شرکت کنند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین همکاری با دانشگاه خارجی

خبرنامه - شبکه های اجتماعی