عبدالاميرعرفي در گفتوگو با خبرنگار«آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: در بند 3 ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه، يكي از ماموريتهاي آموزش و پرورش و مركز سنجش اين وزارتخانه، اصلاح نظام ارزشيابي پيشرفت تحصيلي است، لذا اين مركز بايد در طول پنج سال بتواند اين برنامه را در همه پايهها و دورههاي تحصيلي با همكاري حوزههاي مرتبط اجرايي كند.
وي استفاده از فنآوريهاي نوين در طراحي، چاپ و تكثير سوالات امتحاناني و تدوين نظام ارزيابي پايش، اصلاح و افزايش بهرهوري در حيطههاي مختلف آموزشي و پرورشي را از ديگر مصوبات قانون برنامه پنجم توسعه عنوان و تصريح كرد: ماموريتهاي جديد، نقطه عطفي در تاريخ آموزش و پرورش و مركز سنجش اين وزارتخانه خواهد بود.
رييس مركز سنجش آموزش و پرورش ادامه داد: يكي از وظايف محول شده به مركز سنجش، ارزشيابي شاخص آموزشي و پرورشي است كه مشخص ميكند، چقدر وزارت آموزش و پرورش و بخشهاي مختلف آن توانسته است به اهدافي كه در شوراي عالي اين وزارتخانه مصوب شده، دست يابد لذا بايد همه مقولهها و مواردي كه وزارت آموزش و پرورش متولي آن است را مورد ارزيابي قرار داده و نتايج آن را اعلام كند.
عرفي همچنين از اعمال 25 درصد نمره امتحانات نهايي پايه سوم متوسطه در كنكور 90 خبر داد و خاطر نشان كرد: جايگزيني سوابق تحصيلي ميتواند به گزينش عادلانه داوطلبان براي ورود به دانشگاهها بينجامد.
وي با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر جايگزيني سوابق تحصيلي و حذف كنكور، تصريح كرد: ميزان و چگونگي تاثير سوابق تحصيلي در كارگروهي كه با حضور نمايندگان وزارتخانههاي آموزش عالي و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد شكل گرفته، بررسي ميشود.
رييس مركز سنجش آموزش و پرورش در پايان با اشاره به اينكه ميزان تاثير سوابق تحصيلي در كنكور سال آينده هنوز توسط اين كارگروه مشخص نشده، به دانشآموزان توصيه كرد با آمادگي كامل درامتحانات نهايي خردادماه امسال شركت كنند.