پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          05 تیر 1390 - 26 June 2011

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تغییرات عمده در انتخاب حوزه های امتحانی برای کنکور سال 90 گفت: امسال برای اولین بار شاخص های انتخاب حوزه امتحانی کنکور تعیین شد و بر اساس آن 479 حوزه امتحانی برای رقابت داوطلبان درنظر گرفته شد.

دکتر محمدحسین سرورالدین در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما در یکسال گذشته شکایات قابل توجهی از سوی داوطلبان درباره شرایط حوزه های امتحانی داشتیم. داوطلبان بسیاری درباره حوزه هایی که به خصوص در مناطق دور افتاده و محروم بود مشکلاتی از قبیل قطع برق، گرمی زیاد هوا، سروصدا و شرایط نامطلوب فیزیکی و غیرفیزیکی را اعلام کرده بودند.

وی افزود: این شرایط نامطلوب در برگزاری آزمون سراسری تاثیر گذار بود و نتیجه زحمات یکساله داوطلبان تحت تاثیر این موضوع قرار می گرفت. از سوی دیگر آزمون سراسری یک آزمون ویژه است و بر سرنوشت داوطلب تاثیر می گذارد.

سال گذشته در بیش از 400 شهر آزمون برگزار شده بود اما امسال 100 شهر را کاهش دادیم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: پس از بررسی های بیشتر مشخص شد که بیشترین مشکلات در شهرهای کوچک تر و در جاهایی که تنها یک مدرسه محل برگزاری آزمون بوده، رخ داده است و با اینکه سال گذشته در بیش از 400 شهر آزمون برگزار شده بود اما امسال 100 شهر را کاهش دادیم.

وی اظهار داشت: دغدغه ما شهرهای بزرگ و برخوردار نیست بلکه شهرهای کوچک و مناطق محروم است. مناطق محروم از چند جهت صدمه می بینند و در حالیکه دانش آموزان ساکن این مناطق از نظر شرایط تحصیلی شرایط مناسب و هم سطحی با شهرهای برخوردار نداشته اند، در زمان برگزاری کنکور هم نباید آسیب ببینند.

شاخص های تعیین حوزه امتحانی کنکور

سرورالدین اضافه کرد: ما برای اولین بار چند شاخص برای تعیین حوزه امتحانی درنظر گرفتیم که بخشی از آن این است که تعداد داوطلبان در این حوزه نباید کمتر از 700 نفر و فاصله محل سکونت نباید بیشتر از 60 کیلومتر باشد.

برخی شهرها 40 سال است کنکور برگزار می کنند اما شرایط برگزاری کنکور را نداشته اند

وی گفت: افرادی عنوان می کنند که در برخی شهرها 40 سال است که کنکور برگزار شده و امسال در آنجا کنکور برگزار نمی شود اما پاسخ ما این است که برخی از آن شهرها شرایط برگزاری کنکور را نداشته اند و در واقع کیفیت برای ما مهم تر از نکته دیگری است.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: امسال توجه و تاکید بر استفاده از امکانات مراکز آموزش عالی استانها از جمله دانشگاههای دولتی، دانشگاههای علوم پزشکی و دانشگاه آزاد بوده است و از همین رو تا سال گذشته 940 هزار داوطلب در حوزه های امتحانی آموزش و پرورش مستقر می شدند و امسال این تعداد به 200 هزار نفر رسیده است.

از حوزه های امتحانی تعهدات کتبی گرفته شده است

وی گفت: از حوزه های امتحانی نیز تعهدات کتبی گرفته شده است که پارامترهایی که موجب سلب آسایش داوطلب می شود را حذف کنند که از آن جمله برقراری سیستم خنک کننده کافی و عدم قطعی برق و سایر شرایط فیزیکی  و غیر فیزیکی برهم زننده آرامش است.

به گزارش مهر، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه 9 تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه 10 تیر، آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعدازظهر جمعه 10 تیر و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح شنبه 11 تیر برگزار می شود.

تگ ها تغییرات عمده در حوزه های کنکور90

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی