پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          16 امرداد 1390 - 07 August 2011

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت توجه و دقت داوطلبان علوم تجربی برای انتخاب رشته در گروه پزشکی گفت: داوطلبان بر اساس علاقمندی رشته خود را انتخاب کنند و توجه داشته باشند که امکان تغییر رشته و دانشگاه در پزشکی وجود ندارد.

دکتر محمدعلی محققی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اولین موضوع در انتخاب رشته، توجه به کارنامه و رتبه علمی است. داوطلب شانس پذیرفته شدن خود را در اولویت های انتخابی در نظر بگیرد چرا که ممکن است فردی با نمره ای که دارد در رقابت نمره های بالا موفق نشود و خود را از امکان پذیرفته شدن در اولویت های دیگر محروم کند.

فرد ضمن علاقمندی، با رشته انتخابی آشنایی داشته باشد

وی افزود: نکته دیگر در انتخاب رشته گروه پزشکی، این است که فرد باید ضمن علاقمندی، با رشته انتخابی آشنایی داشته باشد. آشنایی با رشته انتخابی بسیار مهم است چرا که امکان تغییر رشته تحصیلی طبق ضوابط و مقررات وجود ندارد و افرادی که این کار را می کنند با مشکلات زیادی مواجه می شوند.

محققی اظهار داشت: ظرفیت شغلی آینده رشته، فراز و نشیب های رشته تحصیلی، امکان ادامه تحصیل و ... از دیگر شرایطی است که باید در زمان انتخاب رشته مورد توجه باشد.

انتخاب درست محل تحصیل از نکات مورد اهمیت در انتخاب رشته کنکور گروه پزشکی

وی انتخاب درست محل تحصیل را از دیگر نکات مورد اهمیت در انتخاب رشته کنکور به ویژه در گروه پزشکی برشمرد و گفت: محل های انتخابی باید به درستی در نظر گرفته شود و نزدیک ترین محل به محل سکونت و زندگی داوطلب باشد چرا که امکان انتقال و تغییر وضعیت برای دانشجویان گروه پزشکی امکان پذیر نیست و شرایط انتقالی بسیار سخت است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: ظرفیت انتقال و مهمان شدن برای دوره دکتری حرفه ای از جمله پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نزدیک به صفر است و امکان تغییر محل تحصیل وجود ندارد و هر ساله مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد می کند.

ظرفیت انتقال و مهمان شدن برای پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نزدیک به صفر

وی گفت: داوطلبان با این تصور که پس از انتخاب رشته می توانند محل تحصیل و یا رشته تحصیلی خود را تغییر دهند، انتخاب رشته نکنند چرا که این امکان واقعاً وجود ندارد و متاسفانه این مشکلی است که در دانشگاههای مناطق کمتر برخوردار وجود دارد.

11 دانشگاه علوم پزشکی به دلیل شیوه نوین آموزش پزشکی خود امکان نقل و انتقال ندارند

محققی اظهار داشت: ظرفیت رشته ها و پذیرش جنسیتی در دانشگاهها که نسبت به نسبت جنسیتی سایر رشته ها متفاوت است، از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: از سوی دیگر 11 دانشگاه علوم پزشکی به دلیل شیوه نوین آموزش پزشکی خود امکان نقل و انتقال ندارند و این موضوع در دفترچه کنکور سراسری سال 90 مورد تاکید قرار گرفته است.

تگ ها انتخاب رشته‌های پزشکی کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی