پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          10 آذر 1390 - 01 December 2011





شرایط ثبت نام برای داوطلبان کنکور با دیپلم‌های مختلف


شرایط شرکت افراد دارای مدرک پیش دانشگاهی و دارندگان دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) در کنکور سراسری 91 از سوی سازمان سنجش اعلام شد.

به گزارش پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرنگار مهر، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 91 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای کلیه داوطلبان الزامی است.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کار دانش که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1391 را ندارند و در صورت شرکت در آزمون به عنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

زمان شروع ثبت نام از روز چهارشنبه 16 آذر 90 تا روز جمعه 25 آذر 90 است. ثبت نام منحصراً از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.

سوابق تحصیلی دیپلم های شاخه نظری (نظام سالی واحدی) شامل رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که از سال 84 به بعد (سال 84 تا 90)، دیپلم خود را اخذ کرده اند در آزمون آنان اعمال خواهد شد. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون با توجه به سال اخذ مدرک دیپلم خود باید بر اساس ضوابط عمل کنند.

آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود در سال 83 و یا قبل از آن دریافت کرده اند و یا دیپلم نظام سالی واحدی نیستند، پس از ورود به سایت سازمان قسمت مربوط به "دارای دیپلم سال 83 و یا قبل از آن و یا غیر شاخه نظری می باشم" را با علامتگذاری تایید می کنند و سپس اقدام به درج اطلاعات کارت اعتباری (شامل: شماره پرونده و رمز ورود) کرده و نسبت به تکمیل تقاضانامه مطابق توضیحات صفحات مربوطه اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را در نظام سالی واحدی در یک از رشته های شاخه نظری در سال 1384 و یا بعد از آن (یکی از سالهای 84 تا پایان سال 90) اخذ کرده اند، لازم است بر اساس ضوابط عمل کنند.

این گروه از داوطلبان باید پس از ورود به سایت سازمان در قسمت مربوط به "دارای دیپلم سال 1384 و بعد از آن در شاخه نظری نظام سالی واحدی می باشم" را با علامتگذاری تأیید و پس از این مرحله لازم است نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده از سوی سیستم اقدام کنند.

پس از تکمیل اطلاعات خواسته شده و با توجه به اطلاعات سوابق تحصیلی ارسالی از آموزش و پرورش، سوابق تحصیلی متقاضی نمایش داده خواهد شد و داوطلب لازم است پس از مشاهده اطلاعات ارائه شده آن را مطابقت دهد. داوطلبان در صورت تأیید کلیه اطلاعات مذکور، از طریق سیستم کد سوابق تحصیلی در اختیار وی قرار داده خواهد شد که باید آن را یادداشت و نگهداری کند.

داوطلبان پس از طی این مراحل باید نسبت به ثبت نام آزمون سراسری سال 1391 مراجعه و نسبت به ورود اطلاعات کارت اعتباری (شامل شماره پرونده و رمز ورود) و کد سوابق تحصیلی اقدام تا صفحه مربوط به تقاضانامه ثبت نام در اختیار وی قرار گیرد.

اطلاعات و سوابق تحصیلی که به تأیید داوطلب نیز رسیده قابل رؤیت بوده و داوطلب امکان هیچگونه تغییری در این اطلاعات را ندارد و تنها باید نسبت به تکمیل سایر قسمت های تقاضانامه اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که دیپلم خود را در سال 1384 و یا بعد از آن دریافت کرده اند و پس از ورود به سایت سازمان در قسمت مربوط به سوابق تحصیلی مشخصات خود را مشاهده نمی کنند و یا تعدادی از مشخصاتی که مشاهده می کنند مورد تأیید آنان نیست لازم است همزمان از طریق سیستم نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

این قبیل داوطلبان می توانند به سایت اطلاعات سوابق تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس www.dipcode.medu.ir مراجعه کنند و در صورتی که مغایرتی در اطلاعات و سوابق آنان وجود داشته باشد درخواست رسیدگی کنند.

پس از بررسی درخواست آنان در صورت تأیید توسط آموزش و پرورش به سازمان سنجش ار ائه خواهد شد و می توانند در مرحله دوم ثبت نام (30 بهمن تا 3 اسفند 90) با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که موفق به مشاهده اطلاعات سوابق تحصیلی خود نمی شوند لازم است همزمان از طریق سیستم مراتب را گزارش کنند. در صورت تأیید اطلاعات سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش، می توانند در مرحله دوم (30 بهمن تا 3 اسفند 90) با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.


تگ ها شرایط ثبت نام،داوطلبان کنکور،دیپلم‌های مختلف،ثبت نام کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی