پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          08 تیر 1391 - 28 June 2012



کلید سوالات آزمون سراسری کنکور 91 یکشنبه در دسترس است


خدایی با اشاره به اینکه در نوبت صبح امروز 260 هزار داوطلب در تمام حوزه‌ها شرکت کرده‌اند، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف گزارش نشده است.
ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش صبح امروز با حضور در دانشگاه علوم شهید بهشتی بر روند برگزاری آزمون سراسری نظارت کرد.

خدایی با اشاره به اینکه در نوبت صبح امروز 260 هزار داوطلب در تمام حوزه‌ها شرکت کرده‌اند، گفت: خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف گزارش نشده است ضمن اینکه این آزمون در تمامی حوزه‌ها به موقع برگزار شده است .

خدایی افزود : بعدظهر امروز 47 هزار داوطلب در گروه هنر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، همچنین داوطلبان آزمون صبح جمعه در گروه علوم تجربی بالغ بر 449 هزار نفر هستند.

سرپرست سازمان سنجش، داوطلبان آزمون زبانهای خارجی را 110 هزار نفر و آزمون علوم انسانی را حدود 325 هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تقریبا 60 درصد شرکت گنندکان را خانم‌ها و 40 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

خدایی خاطرنشان کرد: ‌امسال حدود 70 درصد داوطلبان می‌توانند صندلی خالی در دانشگاهها را پر کنند که این نسبت برای گروه های آزمایشی متفاوت است .

وی به تعداد تقریبی عناصر اجرایی در این آزمون اشاره کرد و گفت: 120 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اهم از نیروی انتظامی، سازمان سنجش و وزارت خانه‌های نیرو علوم راه و اطلاعات درگیر آزمون هستند.

سرپرست سازمان سنجش با اشاره تامین بودجه آزمون سراسری از طریق دریافت وجه از داوطلبان هنگام ثبت نام اشاره کرد و گفت: امسال 60 هزار نفر نسبت به سال قبل داوطلبان کاهش یافته که این میزان نسبت به سال 89 رقمی بالغ بر 220 هزار نفراست.

خدایی زمان اولیه اعلام نتایج آزمون سراسری را تا 15 مرداد عنوان کرد و گفت: نتایج نهایی نیز 15 تا 17 شهریور اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: 2 ساعت پس از برگزاری آزمون دفترچه سوالات ارائه می‌شود ضمن اینکه روز یکشنبه ساعت 3 بعدظهر نیز کلید آزمون ارائه می‌شود.

سرپرست سازمان سنجش زمان حذف کنکور را سال 93 عنوان کرد و گفت: پیشنهاد حذف کنکور برای سال 93 ارائه شده است اما باید بررسی شود در حال حاضر قطعی نیست.

خدایی فرایند برگزاری آزمون سراسری را 18 ماه عنوان کرد و گفت: این یقین بدان معنی است که حتی 6 ماه پیش از برگزاری آزمون ما به فکر آزمون سال بعد نیز هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه ظرفیت احتمالی پذیرش در رشته‌ تجربی حدود 90 هزار نفر است، گفت:‌ به طوری کلی روند خروجی از آموزش و پرورش در حال کاهش است و این سیر به سمت تحصیلات تکمیلی در پیش است و باید از این پس باید به فکر ارتقای هر چه بیشتر آموزش در مقطع کارشناسی بود.

تگ ها کلید سوالات آزمون سراسری کنکور 91

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی