پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          08 امرداد 1391 - 29 July 2012



امروز اعلام نحوه استفاده از بسته راهنمای انتخاب رشته توسط سازمان سنجش

پرتال دانشگاهی به نقل از خبرگزاری مهر: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش درباره بسته راهنمای انتخاب رشته مجازی گفت: سازمان سنجش برای کسانی که مجاز به انتخاب رشته هستند یک بسته کامل راهنمای انتخاب رشته اختصاص داده که نحوه استفاده از آن امروز اعلام می شود.

دکتر حسین توکلی با اشاره به این بسته راهنما افزود: در این بسته یک نرم افزار انتخاب رشته مجازی وجود دارد که امکان انتخاب رشته بر اساس اطلاعات آزمون سال 90 را برای داوطلب فراهم می کند. به این ترتیب که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند قبل از انتخاب رشته اصلی، با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز خود شانس قبولی بر اساس انتخاب های داوطلبان سالهای قبل را مشاهده کند.

وی افزود: این نرم افزار به مدت 48 ساعت پس از اعلام نتیجه اولیه از طریق سایت سازمان سنجش قابل استفاده است که نحوه استفاده از آن در سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

توکلی خاطرنشان کرد: انتشار ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته سال 91 که توصیه ها، نکات ضروری و راهنمایی برای انتخاب رشته در آن درج شده که از 9 مرداد از طریق پیک سنجش و روزنامه فروشی های سراسر کشور توزیع می شود.

وی اضافه کرد: سومین بخش از این بسته راهنما شامل کتاب "انتخاب رشته ، انتخاب آینده" است که فرآیند اجرایی انتخاب رشته را به همراه راهنمایی های لازم برای داوطلبان، مشاوران، والدین و کارشناسان ارائه کرده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش گفت: بر اساس برنامه زمانی نتایج اولیه کنکور سراسری سال 91  در 15 مردادماه به صورت کارنامه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و هر یک از داوطلبان شرکت کننده در آزمون می توانند بر اساس دستورالعمل موجود، پرینت کارنامه خود دریافت کنند.

وی افزود: کسانی که مجاز به انتخاب رشته هستند ضمن دریافت پرینت کارنامه، می توانند کد رشته محل های انتخابی را از میان رشته های گروه های آزمایشی مجاز انتخاب و آن را در مهلت مقرر در فرم انتخاب رشته درج کنند.

توکلی گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند در روزهای 17 تا 23 مرداد به سایت سنجش مراجعه کنند و کد رشته های انتخابی خود را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی ثبت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دفترچه های راهنمای انتخاب رشته در گروه های پنجگانه در سه دفترچه راهنما در هفته جاری منتشر می شود. دفترچه راهنمای گروه علوم ریاضی - فنی به همراه گروه های هنر و زبان های خارجی ، دفترچه راهنمای گروه علوم تجربی - فنی به همراه گروه های هنر و زبان های خارجی  و دفترچه راهنمای گروه علوم انسانی به همراه گروه های هنر و زبان های خارجی  به ترتیب در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش یادآور شد: سعی می شود که دفترچه های راهنمای انتخاب رشته علاوه بر قرار گرفتن بر روی سایت سازمان سنجش، پس انتشار کارنامه در سطح دفاتر پستی نیز توزیع شود.

نتایج نهایی کنکور سراسری در رشته های متمرکز در روزهای 15 تا 17 شهریور و نتایج نهایی کنکور 91 در رشته های غیرمتمرکز در نیمه اول مهرماه اعلام می شود.




تگ ها بسته راهنمای انتخاب رشته سازمان سنجش انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی