پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          27 مهر 1391 - 18 October 2012



ابلاغ آیین نامه بررسی برای حذف کنکور

پلمب یک واحد دانشگاهی، ابلاغ یک آیین نامه آموزشی مهم، تشییع شهدای گمنام در دانشگاههای کشور، زمزمه حذف کنکور و طرح های جایگزین آن از مهمترین اتفاقات آموزش عالی در هفته ای که گذشت به شمار می آیند.

پرتال دانشگاهی کشور به نقل از خبرگزاری مهر، طی هفته جاری، دانشگاههای کشور پذیرای شهدای گمنام دوران دفاع مقدس بودند، دو شهید گمنام در این هفته در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آرام گرفتند. شنیده های خبرنگار مهر حاکی از آن است که پس از بررسی DNA استخوان این دو شهید سالهای جبهه و جنگ مشخص شد که هر کدام در هنگام شهادت 18 و 20 سال سن داشته اند.

همچنین دانشگاه شهید چمران اهواز در این هفته میزبان شهدای گمنام بود.

بزرگترین اتفاق آموزش عالی رقم خورد

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری در هفته جاری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین آیین نامه های دوران وزارتش را یعنی آیین نامه مقاطع کاردانی و کارشناسی تایید و امضا کرد.

بر اساس این آیین نامه امکان تغییر رشته دانشجویان در مقاطع کارشناسی به رشته گرایشهای مورد علاقه شان فراهم شد اما از سوی دیگر دانشجویانی که قصد دارند درس افتاده را برای دومین بار اخذ کنند لازم است شهریه آن درس را در دانشگاههای دولتی پرداخت کنند.

بودن یا نبودن کنکور 93

ادامه حاشیه های حذف یا عدم حذف کنکور93 در هفته جاری قوت گرفت و کمیسیون آموزش مجلس بررسی های جدی خود را در این زمینه آغاز کرد.

جواد هروی - نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این هفته اعلام کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس کنکور باید تا سال 92 حذف می‌شد اما با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم این کار عملیاتی نشده و شرایط مهیا نیست لذا ضرورت دارد که بازنگری در مورد ساختارها و سازوکارهای لازم فراهم شود.

وی همچنین اعلام کرد که در حال حاضر زیر ساختهای لازم برای اجرای قانون حذف کنکور آماده نشده و کمیسیون پذیرای طرح های پیشنهادی برای نحوه ورود داوطلبان به دانشگاه است.

سفرهای زیارتی دانشگاهیان گران شد

دانشجویان برای سفر به عتبات عالیات طبق اعلام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در این هفته، باید هزینه ای بیش از یک میلیون تومان پرداخت کنند.

دانشگاه آزاد هم تک جنسیتی می شود

یکی دیگر از دانشگاههایی که در هفته جاری اعلام کرد که به سمت تک جنسیتی شدن حرکت می کند دانشگاه آزاد اسلامی بود. فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه درباره تک جنسیتی شدن بزرگترین دانشگاه غیرانتفاعی کشور اعلام کرد که در هر واحد دانشگاهی در صورت امکان یک مجتمع آموزشی ویژه دانشجویان دختر راه اندازی خواهد شد.

به گفته رئیس این دانشگاه، واحد اصفهان دانشگاه آزاد سالهاست تک جنسیتی را در پیش گرفته است.

پلمب یک واحد دانشگاهی

این برای دومین بار است که طی 7 ماه گذشته از سال، مجتمع پیامبر اعظم(ص) واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی پلمپ شد. یکی از دانشجویان این واحد دانشگاهی اعلام کرد این اقدام در حالی صورت گرفت که دانشجویان و استادان سر کلاس‌های درس بودند.

گفته می‌شود فردی که در حال حاضر مالک زمین این مجتمع است، در دوره ریاست پیشین دانشگاه آزاد، به جهت تصرف غیرقانونی املاکش شکایت کرده و اکنون دادگاه پس از بررسی‌های جامع، حکم به تصرف غیرقانونی و پلمپ مجتمع دانشگاهی پیامبراعظم(ص) داد.

مشکلات انتخاب واحد دانشجویان در پیام نور

با آغاز سال تحصیلی و مراجعه دانشجویان به سیستم ثبت نام گلستان دانشگاه پیام نور، برخی دانشجویان این دانشگاه از مشکلات فنی به وجود آمده در این سامانه گله داشتند اما پس از جویان شدن علت این مشکل از مسئولان دانشگاه پیام نور، یکی از پاسخها این بود که سامانه مذکور مشکل ندارد و دانشجویان استفاده از این سامانه را به طور کامل بلد نیستند.





تگ ها ابلاغ آیین نامه بررسی حذف کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی