پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          25 دی 1391 - 14 January 2013






کنکور عاملی در جهت بهبود طرح مدرک‌گرایی در کشور


رئیس مجلس حذف کنکور را عاملی در جهت بهبود طرح مدرک‌گرایی در کشور دانست و گفت: اگر کنکور از آموزش عالی حذف شود، کسانی که وارد دانشگاه می‌شوند، صرفاً به دلیل دریافت مدرک به دانشگاه نمی‌روند.


پرتال دانشگاهی به نقل از  گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان، اظهار داشت: درباره وضعیت آموزش کشور چند نکته مهم وجود دارد و مهمترین آن اصلاح هرم آموزشی کشور است که بحث آن از سال‌های قبل و در زمان تأسیس دانشگاه آزاد و به دنبال آن دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی وجود داشته است و هم‌اکنون به صورت معکوس قرار دارد.

وی افزود: افزایش نرخ بیکاری از آنجا ناشی شده است که در کشور فارغ‌التحصیلان به ویژه در رشته‌های علوم انسانی به شدت افزایش یافته و نرخ آمار در سطح فوق لیسانس و دکترا هم قابل توجه است، اما بازار کار برای آنها وجود ندارد که این امر به طور حتم موجب واگرایی سیاسی و فرهنگی در جامعه می‌شود.

رئیس مجلس ادامه داد: نکته مهم دیگر مربوط به نقشه علمی کشور است که هم‌اکنون تدوین و به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده است اما نیاز به تهیه مواد یعنی همان قانون دارد.

وی با یادآوری ضرورت اجرایی شدن هر چه سریع‌تر نقشه علمی، از اعضای فراکسیون خواست تا با همکاری کمیسیون آموزش و تحقیقات پیش‌نویس قوانین نقشه علمی را تهیه کند.

لاریجانی با تأکید بر تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: اجرای این امر و حضور چنین شرکت‌هایی در دانشگاه‌ها کمک مؤثری به توسعه صنعت در کشور می‌کند.

رئیس دستگاه قانونگذاری کشورمان تأکید کرد:‌ آنچه که خیلی به تولید کمک می‌کند و متأسفانه در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است، مؤسسات توسعه و تحقیقات است که رابط مهمی میان بخش صنعت و دانشگاه هستند و در اصل نخبگان جذب این مؤسسات شده و صنعتگران مجبورند برای استفاده از تکنولوژی‌های بومی از این مؤسسات و دانش آنان استفاده کنند.

وی همچنین گفت: مؤسسات توسعه و تحقیق می‌توانند بخش تجاری‌سازی علم را تحقق بخشند.

رئیس مجلس با یادآوری نقش آموزش در ارتقای سطح بهره‌وری کشور، متذکر شد: هرم آموزشی که سال‌های قبل در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شده، نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

رئیس مجلس در خاتمه حذف کنکور را عاملی در جهت بهبود طرح مدرک‌گرایی در کشور دانست و متذکر شد: اگر مثل خیلی از کشورهای پیشرفته، کنکور از آموزش عالی حذف شود، کسانی وارد دانشگاه خواهند شد که علاقه به تحصیل داشته و صرفاً به دلیل دریافت مدرک و گرفتن عنوان به دانشگاه نمی‌روند.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه رئیس و اعضای فراکسیون دانشگاهیان به بیان نظرات خود درباره مشکلات آموزش کشور پرداخته و خواستار توجه به بخش پژوهش شدند.

همچنین در این جلسه مسائلی از قبیل توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای، طرح تجاری‌سازی علم در کشور، اختصاص بودجه مناسب که بخش تحقیقات کاربردی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد.





تگ ها کنکور دانشگاه کشور مدرک گرایی طرح بهبود مدرک گرایی

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی