پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          15 بهمن 1391 - 03 February 2013





پنج سال آینده شاهد اجرای توام با عدالت قانون حذف کنکور خواهیم بود



رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امروز در شرایطی هستیم که می توانیم قول دهیم در پنج سال آینده قطعا جامعه شاهد اجرای توام با عدالت حذف کنکور خواهد بود.


پرتال دانشگاهی به نقل از  ابراهیم خدایی، روز شنبه در حاشیه مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان سنجش و آموزش کشور با امام راحل در حرم مطهر امام خمینی (ره) در گفت وگو با ایرنا افزود: قانون مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی، کار را به کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو واگذار کرد که این کارگروه باید بر حسب موقعیت، تصمیماتی را اتخاذ می‌کرد و در قانون موجود از سه سال دوره نظری با صراحت صحبت نشده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: سوابق تحصیلی، نمره هایی است که دانش آموز به صورت نهایی و سراسری در دوره متوسطه اخذ می‌کند و در این زمینه ابهامی وجود دارد مبنی بر اینکه دوره متوسطه منظور سال چهارم (سال پایانی) و یا این که تمام سال‌های دوره متوسطه است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:تعبیر و تفسیر در قانون بر این استوار بود که نمره های سال سوم دبیرستان را در اختیار سازمان سنجش قرار دهند، به این ترتیب در سال‌های مختلف بر اساس تصمیمات کار گروه، برنامه‌های گوناگونی تصویب شد.

وی افزود: اخیراً دوستان در مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که آموزش و پرورش باید سه سال پایانی دوره متوسطه را برای هر دانش آموز به عنوان سابقه تحصیلی بپذیرد و طبیعتاً برای اجرایی کردن این مطلب ما به سه سال وقت نیاز داریم تا زمینه فراهم شود.

خدایی بیان کرد: در جمع بندی‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌ایم که باید شیوه جدیدی که هم با واقعیات جامعه سازگاری داشته باشد و هم آسیب‌های شیوه موجود را کاهش دهد، اعمال کنیم، طرح جدید به طرح «سنجش و پژوهش» معروف است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در سالهای گذشته کارگروهی که برای اجرای قانون حذف کنکور تشکیل شده بود عزم چندانی برای ثمر نشاندن قانون نداشت اما امروز در شرایطی هستیم که می توانیم قول دهیم در پنج سال آینده قطعا جامعه شاهد اجرای توام با عدالت قانون حذف کنکور خواهد بود.

خدایی گفت:مجلس در حذف کنکور کاملا مصمم است، اما اجرای کامل این قانون به پنج سال زمان مناسب نیاز دارد.

وی افزود: حذف کنکور به زمینه سازی مناسب و عزم جدی و همکاری تمام نهادهای مرتبط نیاز دارد و مجلس نهم با درک این اولویت تمام قدرت نظارتی خود را برای رسیدن به این هدف به کار خواهد بست.

خدایی گفت:بهترین زمینه ای که باید فراهم شود، استانداردسازی بخش سه سال آخر متوسطه است و گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است .

به مناسبت بیست و چهارمین بهار آزادی و درسومین روز ازایام الله دهه مبارک فجر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس سازمان سنجش آموزش کشور و جمعی از معاونان مدیران و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل با نثار تاج گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام والای ایشان ادای احترام کردند.





تگ ها کنکور عدالت قانون کنکور اجرای قانون کنکور

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی