پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          01 تیر 1392 - 22 June 2013


شانس قبولی کنکوری ها در تجربی و افزایش ظرفیت در ریاضی و  ترکیب جنسیتی کنکور
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام جزئیات برگزاری کنکور سراسری 92 گفت: تاکنون ظرفیت 677 هزار و 960 نفر برای پذیرش در دانشگاه های سراسری اعلام شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از مهر، دکتر ابراهیم خدایی امروز در نشست خبری در سازمان سنجش آموزش کشور افزود: چهل و سومین کنکور سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای 6، 7 و 8 تیرماه با حضور یک میلیون و 83 هزار و 571 نفر در 350 شهر و 14 کشور خارجی و 5 گروه آزمایشی برگزار می شود.

وی افزود: توزیع کارت داوطلبان کنکور سراسری به صورت اینترنتی از دوم تیرماه آغاز می شود و داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی – فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی می توانند برحسب شرکت در گروه های آزمایشی خود کارت مربوطه را پرینت کنند. همچنین داوطلبانی که در گروه های هنر و زبان نیز شرکت کرده اند باید دو یا سه کارت پرینت کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلب در صورتی که در کارت آزمون خود در بخش های جنس، دین، زبان، معلولیت و بهیاری مغایرت مشاهده کرد باید به باجه های رفع نقص سازمان سنجش که در اطلاعیه های سازمان اعلام شده است، مراجعه کند اما برای سایر موارد می تواند با ورود به بخش ویرایش، کارت خود را اصلاح کند.

اعلام نتایج اولیه آزمون در روز 12 مردادماه و نتایج نهایی کنکور سراسری در روز 21 شهریورماه

وی گفت: نتایج اولیه آزمون سراسری در روز 12 مردادماه به صورت کارنامه منتشر می شود و 17 مردادماه انتخاب رشته آزمون آغاز می شود. نتایج نهایی کنکور سراسری در روز 21 شهریورماه اعلام می شود.

خدایی اظهار داشت: یک میلیون و 223 هزار و 444 کارت ورود به جلسه آزمون سراسری توزیع می شود که این موضوع به دلیل شرکت برخی از داوطلبان در دو یا سه گروه آزمایشی است.

وی با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد گفت: امسال تعداد داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری 18 هزار نفر بیشتر شده است. ورود به دانشگاه اعم از دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد با یک آزمون انجام می گیرد اما انتخاب رشته با استفاده از نتایج آزمون سراسری در دانشگاه آزاد، راسا از سوی این دانشگاه صورت می گیرد و دو فرم انتخاب رشته در زمان انتخاب رشته منتشر خواهد شد.

غیر از گروه علوم تجربی در سایر گروه های آزمایشی شاهد کاهش تعداد داوطلب بوده ایم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به افزایش و کاهش میزان داوطلبان در گروه های آزمایشی مختلف خاطرنشان کرد: به غیر از گروه علوم تجربی در سایر گروه های آزمایشی شاهد کاهش تعداد داوطلب بوده ایم. تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی 57 هزار نفر بیشتر از از سال گذشته بوده است و گروه علوم انسانی با بیشترین کاهش 28 هزار نفر از سال گذشته کمتر داوطلب دارد.

59.42 درصد شرکت کنندگان زنان و 40.58 درصد شرکت کنندگان مردان

وی اضافه کرد: 59.42درصد شرکت کنندگان در آزمون سراسری را زنان و 40.58 درصد شرکت کنندگان را در آزمون سراسری مردان تشکیل می دهند.

خدایی گفت: آزمون سراسری گروه ریاضی با حضور 251 هزار و 956 نفر در صبح پنجشنبه 6 تیر ماه برگزار می شود و  39.41 درصد زن و 60.59 درصد مرد هستند. آزمون سراسری گروه هنر 154 هزار و 77 داوطلب در بعدازظهر پنجشنبه برگزار می شود و 15/73 درصد زن و 85/26 درصد مرد هستند.

وی اضافه کرد: آزمون سراسری گروه علوم تجربی با حضور 507 هزار و 575 نفر شرکت کننده در صبح جمعه 7 تیر برگزار می شود که 66.80 درصد زن و 33.20 درصد مرد هستند. آزمون زبان خارجی در بعدازظهر جمعه با حضور 109 هزار و 8 نفر داوطلب برگزار می شود که از این تعداد 77.14 درصد زن و 22.86 درصد مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: تعداد 297 هزار و 655 داوطلب در گروه علوم انسانی در صبح شنبه 8 تیر شرکت می کنند که از این تعداد 62.40 درصد زن و 37.60 درصد مرد هستند.

خدایی درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه های سراسری گفت: تاکنون ظرفیت 677 هزار و 960 نفر برای پذیرش در دانشگاه های سراسری اعلام شده است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

وی با اشاره به درصد ظرفیت پذیرش در گروه های آزمایشی مختلف گفت: گروه آزمایشی ریاضی – فنی با 87 درصد پذیرش بالاترین میزان پذیرش را داراست. گروه انسانی با 83 درصد پذیرش، گروه هنر با 43 درصد پذیرش و گروه زبان با 32 درصد پذیرش در رتبه های بعدی قرار دارند. گروه علوم تجربی با 31 درصد پذیرش کمترین میزان پذیرش را داراست.

در گروه علوم تجربی از هر 100 نفر 17 نفر وارد دانشگاه می شوند

وی افزود: در صورتی که رشته های چند گروهی مانند مدیریت را از گروه علوم تجربی حذف کنیم شانس قبولی در گروه علوم تجربی 17 درصد خواهد بود و از هر 100  نفر 17 نفر وارد دانشگاه می شوند. در گروه تجربی کمترین ظرفیت سازی صورت گرفته و امیدواریم با کمک وزارت بهداشت و علوم ظرفیت سازی صورت گیرد.

ظرفیت پذیرش 15 درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: ظرفیت پذیرش 15 درصد نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

وی گفت: سئوالات کنکور سراسری شخصی سازی شده و چیدمان های مختلف است و سطح دشواری سال 92 مانند سال 91 است.

خدایی افزود: امسال سه بسته راهنمای انتخاب رشته برای کنکور 92 درنظر گرفته شده است. یک بسته سیستم راهنمای آن لاین است که در روزهای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. یک بسته ویژه نامه انتخاب رشته است که منتشر می شود و بسته دیگر نیز کتابی است که به عنوان راهنما منتشر می شود.

وی یادآور شد: هر داوطلبی که در آزمون سراسری شرکت می کند می تواند در گزینش دانشگاه آزاد هم شرکت کنند اما نیازی به درج علاقمندی در زمان انتخاب رشته نبوده است.


تگ ها کنکور92 توزیع کارت کنکور توزیع کارت کنکور92 شانس قبولی کنکوری ها درصد شانس قبولی کنکوری ها

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی