پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          13 امرداد 1392 - 04 August 2013


انتشار دفترچه جداگانه انتخاب رشته برای مجازنشدگان و غایبان کنکور92

تمام داوطلبان مجاز نشده به انتخاب رشته، غایبان کنکور و آن دسته از افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند، دفترچه انتخاب رشته جداگانه دریافت می کنند.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار مهر، دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) آزمون سراسري سال 1392 در دو بخش شامل بخش اول مربوط به روش پذيرش با آزمون و بخش دوم مربوط به روش پذيرش با سوابق تحصيلي براي داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1392 ثبت‌نام کرده اند، تنظيم شده و از دو طريق در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

روش اول

دفترچه راهنماي شماره 2 مربوط به هريك از گروههاي آزمايشي 5 گانه در سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org از ساعت 20 امروز يكشنبه منتشر می شود.

زمان توزیع دفترچه چاپی

دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي (شماره 2) اين آزمون علاوه بر انتشار در سامانه سازمان از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 16 مرداد تا 22 ماه جاری در باجه مركزي پست شهرستانها و در شهرستانهاي بزرگ در مناطق پستي شهرستانهاي ذيربط توزيع مي‌شود.

نکات مهم در خصوص دفترچه های کاغذی

در باجه‌هاي پستي به هر يك از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني كه مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي ذيربط تحويل مي‌شود.

در باجه‌هاي پستي به هر يك از داوطلبان گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني كه بر حسب مورد مجاز به انتخاب رشته از گروه آزمايشي هنر و يا زبانهاي خارجي و يا هم گروه هنر و هم زبانهاي خارجي هستند، منحصراً دفترچه راهنماي انتخاب رشته گروه آزمايشي اصلي يعني علوم رياضي و فني و يا علوم تجربي و يا علوم انساني داده خواهد شد.

در باجه‌هاي پستي به داوطلباني كه منحصراً در گروه آزمايشي هنر و يا منحصراٌ در گروه آزمايشي زبانهاي خارجي و يا در گروههاي آزمايشي هنر و زبانهاي خارجي مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، يكي از دفترچه هاي راهنماي انتخاب رشته يعني دفترچه راهنماي انتخاب رشته علوم رياضي و فني و گروههاي هنر و زبانهاي خارجي يا علوم تجربي و گروههاي هنر و زبانهاي خارجي و يا علوم انساني و گروههاي هنر و زبانهاي خارجي داده خواهد شد.

امکان یک بار انتخاب رشته وجود دارد

داوطلبان به یاد داشته باشند که تنها یک بار امکان انتخاب رشته دارند و پس از انجام مراحل انتخاب رشته، شماه رمز 15حرفي توسط سيستم به عنوان رسيد دریافت می کنند، پس از دریافت این رسید به هیچ عنوان امکان انتخاب رشته مجدد وجود ندارد و تنها در صورتي كه نياز به تصحيح و يا ويرايش انتخابهاي خود را داشته باشند مي‌توانند با مراجعه به بخش ويرايش نسبت به اصلاح انتخابهاي خود اقدام کرده و رسيد لازم را دريافت کنند.

تذكرات مهم:  

تمام دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي به شرط قبولي و دریافت گواهينامه دوره پيش‌دانشگاهي حداكثر تا شهريور ماه 1392 حق انتخاب رشته خواهند داشت.

داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري سال 1391 مشمول بند ذيل، حق انتخاب رشته‌هاي تحصيلي آزمون سراسري سال 1392 را ندارند. بديهي است در غير اينصورت به عنوان متخلف تلقي و برابر مقررات مربوط با آنان رفتار خواهد شد.

پذيرفته شدگان دوره‌هاي روزانه (اعم از متمركز يا نيمه متمركز) آزمون سراسري سال 1391 كه بدون دریافت مجوز شركت كرده‌اند.

از آنجا كه بر اساس ضوابط آزمون سراسري سال 1392 منحصراً آن دسته از داوطلباني كه داراي مدرك پيش دانشگاهي و يا شاغل به تحصيل در دوره دانشگاهي بوده‌اند، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون بوده، بنابراين آن دسته از داوطلبان نظام جديد آموزش متوسطه كه به دوره پيش دانشگاهي راه نيافته‌اند، مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون سراسري سال 1392 نبوده‌اند. بديهي است چنانچه در آزمون شركت کرده و مجاز به انتخاب رشته تلقي شده باشند، مجاز به تكميل فرم انتخاب رشته نیستند و در صورت تكميل فرم انتخاب رشته از گزينش نهايي حذف و برابر مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

تبصره: داوطلبان شركت كننده در آزمون سراسري سال 1392 كه ديپلم آنان كار دانش و يا فني و حرفه‌اي نظام جديد است، طبق ضوابط مجاز به شركت در آزمون نبوده‌اند، مگر اينكه داراي مدرك فوق ديپلم يا دوره پيش دانشگاهي را گذرانده باشند.

حق انتخاب رشته غایبان، مجازنشدگان و ثبت نام نکرده ها

آن دسته از داوطلباني كه در آزمون سراسري سال 1392 ثبت‌نام کرده اما مجاز به انتخاب رشته نشده و يا غايب جلسه آزمون بوده‌اند همچنين داوطلباني كه اصولاً در آزمون سراسري سال 92 ثبت‌نام نکرده اند، مي‌توانند منحصراً متقاضي رشته‌هايي شوند كه پذيرش براي آنها با سوابق تحصيلي صورت مي‌گيرد.

براي اين قبيل داوطلبان دفترچه راهنماي ثبت‌نام و انتخاب رشته بطور جداگانه پيش‌بيني شده كه از روز پنجشنبه 17 مرداد از طريق سايت سازمان منتشر خواهد شد و علاقه‌مندان لازم است ضمن مراجعه به سايت و مطالعه شرايط و ضوابط و پس از پرداخت وجه ثبت‌نام (حسب مورد) با توجه به توضيحات مندرج در دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته‌هاي تحصيلي مورد علاقه خود در محدوده زماني اعلام شده برای انتخاب رشته، اقدام کنند.


تگ ها دفترچه انتخاب رشته مجازنشدگان و غایبان کنکور92 آمار مجازنشدگان و غایبان کنکور92 دفترچه انتخاب رشته

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی