پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          15 آبان 1392 - 06 November 2013


نحوه اعمال سهمیه‌های کنکور در دانشگاه‌ها شفاف نیست


رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه طرح استاد دانشجویی می‌تواند به ارتقای سطح علمی دانشجویان کمک کند، گفت: پایه و اساس این طرح ایده خود دانشجویان است و امیدوارم در آینده نیز ارتقا یابد.

به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر جعفریان در مراسم تقدیر از 10 نفر برتر کنکور تجربی، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 90 شیوه آموزشی خود را تغییر داده است، تصریح کرد: برای استفاده بهتر از امکانات کتابخانه‌ای، همکاری‌هایی بین دو دانشگاه ایران و تهران انجام خواهد شد تا همچنین بتوانیم با وجود بودجه کم، از این امکانات استفاده کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه مطالعه روش اول تحقیق است، گفت: دانشجویان باید در رشته خود علاقه‌مندی پیدا کنند و سئوالات خود را مطرح کنند. دانستن مشکلات کشور امری برای دانشگاه است و دانشجویان نباید منتظر بمانند تا کسانی مشکلات را به آنها یادآور شود، بلکه خود آنها را پیدا کرده و راه‌حل مناسب را در نظر بگیرند.

جعفریان همچنین با اشاره به صحبت‌های یکی از دانشجویان در این جلسه مبنی بر لزوم ایجاد فضای شاداب‌تر در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: در این زمینه کمبودهای زیادی وجود دارد که امیدوارم در سال آینده با ایده‌های افراد این مشکلات نیز حل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به اینکه در بنیاد جهانی یلدا پیشنهاد به وجود آمدن یک بخش دانشجویی داده شده است، گفت: پیشنهاد داده شده در این بنیاد دانشجویان نیز بتوانند ارائه مطلب کرده و جوایز جداگانه دریافت کنند. همچنین در زمینه رفاهی نیز مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای حل آنها به دنبال منابع مالی بود.

وی افزود: در زمینه مشکلات رفاهی بعید است دولت توان حل آنها را داشته باشد، ولی خیرین می‌توانند همچنان که اقدام به ساختن مدارس می‌کنند، این مشکلات را در دانشگاه‌ها نیز با انجام اقداماتی چون ساخت خوابگاه حل کنند.

جعفریان در ادامه با اشاره به اینکه نحوه توزیع سهمیه‌ها در دانشگاه‌ها به شکل صحیح اتفاق نمی‌افتد، گفت: در این زمینه با وزیر بهداشت نیز صحبت‌هایی شده است. مشکل وجود این سهمیه‌ها نیست، بلکه توزیع آنها و شفاف نبودن نحوه اعمال این سهمیه‌ها مشکل آفرین است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به اینکه دانشجویان نباید از نقد کردن بترسند، گفت: پزشکی یک حرفه اجتماعی است و درواقع علوم پزشکی یک رشته نیست، بلکه یک حرفه است که در آن تنها گرفتن مدرک مهم نیست، بلکه دانشجویان از همان ابتدا متعهد می‌شوند که به مردم خدمت کنند.

وی افزود: خدمت به مردم یک ضرورت است، بنابراین از روز اول ورود به رشته علوم پزشکی باید دانشجویان خود را پزشک بدانند و در طول این هفت سال با استفاده از کمک‌های استادان راهنمای خود تبدیل به یک پزشک شوند.

جعفریان در ادامه با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‌ها و عقب بودن ایران در زمینه علمی، گفت: دانشجویان نباید امید خود را از دست دهند، زیرا امکانات زیادی در اختیار آنها است. مهم‌ترین این امکانات خود دانشجویان برتر رشته تجربی هستند و تجربه نشان داده است که با وجود کمبود امکانات، اگر بخواهند موفق می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با بیان اینکه دانشجویان باید بدانند که دوران رقابت بین آنها تمام شده است، خاطر شان کرد: در رشته علوم پزشکی رقابت بین دانشجویان شدید و سنگین است، زیرا این افراد عادت کرده‌اند همیشه اول باشند، اما باید دانشجویان در نظر داشته باشند که در کنار حفظ رقابت نباید فضا را خراب کرد و اول بودن افتخار نیست.

جعفریان همچنین با اشاره به اینکه از ایده‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی رتبه‌های برتر رشته تجربی حمایت خواهد شد، گفت: دانشگاه تلاش می‌کند در حد مقدورات خود از ایده‌های این افراد که مشکلی را در جامعه حل می‌کند، حمایت کنند.

تگ ها سهمیه کنکور سهمیه کنکور93 سهمیه بندی کنکور93

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی