پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          11 اردیبهشت 1393 - 01 May 2014


استادان برای معضل کنکور چاره اندیشی کنند





به گزارش پرتال دانشگاهی به نقل از ایرنا، «هوشنگ طالبی» شامگاه چهارشنبه در آیین گرامیداشت مقام استاد در دانشگاه اصفهان افزود: برگزاری کنکور به شکل فعلی باعث شده که نیروهای خلاق ما از مقطع دبستان تا دکترا گرفته و حذف شوند و به جای تحریک قدرت ابتکار و خلاقیت به تقویت حفظیات پرداخته شود.

وی با بیان اینکه ما در پرورش نیروهای خلاق خوب کار نکرده ایم، اظهار کرد: امروز رقابت سنگین کنکور از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد و دکترا کشیده شده و بلای کنکور را به سر آنها نیز آورده است.

وی با اشاره به اینکه این قبیل تصمیم گیری ها چندان در اختیار استادان دانشگاه ها نیست، تاکید کرد: با اینحال استادان می توانند با چاره اندیشی و ارائه راهکار در این زمینه تاثیرگذار باشند.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: لازم است به استادان دانشگاه اعتماد کرد تا آنها بتوانند دانشجویان خلاق را از طریق مصاحبه گزینش کنند.

به گفته وی این کار به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دارند کمک می کند که به جای تست زدن به فکر یاد گرفتن و خلاقیت باشند.

طالبی همچنین با اشاره به انتظاراتی که جامعه از دانشگاه در برقراری ارتباط با صنعت دارد، اظهار کرد: همه زیرساخت های لازم در این زمینه فراهم نبوده و بخش های صنعت، خدمات بازرگانی و کشاورزی ما چندان دست نیاز به سمت دانشگاه ها دراز نکرده اند.

وی با این طرح این سوال که تا کی بحث ارتباط دانشگاه با صنعت باید مطرح شود اما این دو باهم بیگانه باشند، تاکید کرد: هنوز صنعت کشورمان به دانشگاه احساس نیازی نمی کند.

وی با بیان اینکه ما در تولید دانش و علم رتبه خوبی در سطح جهان داریم، افزود: اینکه چرا دانش ما به فناوری تبدیل نمی شود به دلیل عدم فرهنگ سازی در این زمینه در بخش های مختلف از جمله صنعت است.

رییس دانشگاه اصفهان همچنین با اشاره به مشکلات مالی این دانشگاه بیان کرد: 80 درصد از بودجه دانشگاه به پرداخت حقوق اساتید و کارمندان تعلق می گیرد و مابقی برای سایر امور مانند خرید کتاب و تجهیزات صرف می شود.

طالبی با اشاره به اینکه ما در تامین هزینه های آموزشی و پژوهشی مشکلاتی داریم، اضافه کرد: برای جلوگیری از کاهش کیفیت این فعالیت ها نیاز به عزم ملی داریم.

این عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه پیک سنی جامعه ما به 25 تا 30 سال رسیده است، گفت: این جوانان آماده ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها هستند و اگر این نیاز آنها به خوبی پاسخ داده نشود به کشورهای دیگر مانند مالزی و آسیای میانه مهاجرت می کنند.

طالبی با تاکید بر اینکه سطح علمی این کشورها پایین تر از ایران است، افزود: ما باید خودمان این نیاز را پاسخ دهیم که یکی از راههای آن ایجاد پردیس دانشگاهی و جذب دانشجو با اخذ شهریه است.

وی با بیان اینکه اسم این کار گرفتن دانشجوی پولی نیست، ادامه داد: این کار یک رفع نیاز است چراکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پژوهشگر محسوب می شوند و گرفتن دانشجو از طریق طرح های پژوهشی امروز در دنیا مرسوم و سرمایه ای برای ما است.

وی از استادان دانشگاه اصفهان خواست تا برای فعال کردن اقتصاد بخش آموزشی این دانشگاه و افزایش درآمدزایی با حفظ کیفیت هم اندیشی کنند.

به گزارش ایرنا در این آیین از «نعمت الله اکبری» عضو هیات علمی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان که بعنوان استاد نمونه کشوری در سال 93 انتخاب شده است نیز قدردانی شد.

12 اردیبهشت ماه روز شهادت استاد مرتضی مطهری به روز معلم نامگذاری شده است.



پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی