پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          22 فروردین 1397 - 11 April 2018


وزیر آموزش و پرورش گفت:نقشه راه ما حذف کنکور است و اعلام آمادگی کرده ایم که برای آن بخشی که به ما مربوط می شود آماده ایم. باید درباره زمان حذف کنکور هرچه زودتربه خانواده ها اطلاع رسانی کنیم.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد بطحایی در حاشیه همایش تبیین آیه سال و نشست مسئولان و معاونان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در جمع خبرنگاران درباره مفاد تفاهم نامه امضا شده میان آموزش و پرورش و سازمان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: مطابق تفاهم نامه جدید و با توجه به انتظارات جدیدی که در جامعه در موضوعات متنوع ایجاد شده است مواردی به تفاهم نامه های قبلی اضافه شده است و ذکر شده که اتحادیه می تواند نقش موثری در حوزه آموزش و فرهنگ برای توسعه مهارت های دانش آموزان ایفا کند. این اتحادیه ظرفیت خوبی در مدارس دارد و می تواند در حوزه های توسعه و پیشرفت مهارت های فردی و اجتماعی الگوی اسلامی ایرانی بسیار موثر عمل کند.

وی ادامه داد: مفاد عمده این تفاهم نامه مبتنی بر این محورها بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره تاکید بر استفاده از پیام رسان داخلی در بدنه آموزش و پرورش بیان کرد: چند روز پیش بخشنامه ای را صادر کردیم که طی آن ذکر شده با توجه به سیاست های کلی نظام و فضای انحصاری که برای یک پیام رسان خارجی ایجاد شده است کلیه بخش های آموزش و پرورش باید از پیام رسان داخلی استفاده کنند. خوشبختانه ما پیام رسان های داخلی خوبی داریم که اشکالات آنها در حال برطرف شدن است. در آموزش و پرورش نیز مذاکره را با دو پیام رسان داخلی آغاز کرده ایم که ان شاءالله طی روزهای آینده با آنها به توافق می رسیم.

منع کلیه واحدهای اداری آموزش و پرورش در استفاده از پیام رسان های داخلی

بطحایی اضافه کرد: در این بخشنامه ما کلیه واحدهای اداری را در استفاده از پیام رسان خارجی منع کردیم چرا که معتقدیم پیام رسان خارجی آسیب های جدی به سبب تربیتی به دانش آموزان مان وارد می کند. خواهش ما از اولیا و دانش آموزان این است که به سمت استفاده از پیام رسان داخلی حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه پیام رسان های داخلی مورد نیاز آموزش و پرورش ظرف یکی دو هفته آینده معرفی می شوند و مدارس و بخش های اداری باید از آنها استفاده کنند، گفت: ما در بخش پیام رسان های داخلی دارای ظرفیت های خوبی هستیم و این پیام رسان ها در حال گسترش هستند عمده ایرادات فنی آنها نیز خوشبختانه در حال برطرف شدن است.

باید هرچه زودتر به خانواده ها اطلاع رسانی کنیم که از چه سالی کنکور حذف خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری درباره نشست با وزارت علوم برای حذف کنکور بیان کرد: نقشه راه ما حذف کنکور است و اعلام آمادگی کرده ایم که برای آن بخشی که در این راستا به ما مربوط می شود آمادگی کامل داریم تا با سرعت عمل اقدامات را انجام دهیم. ما باید هر چه زودتر به خانواده ها اطلاع رسانی کنیم که از چه سالی کنکور حذف خواهد شد. امسال امتحانات نهایی پایه یازدهم برگزار نمی شود اما احتساب سنوات تحصیلی در کنکور مانند سابق است. در جلسه با وزارت علوم عمده چالش ما نوع دروسی بود که برای امتحان نهایی باید لحاظ شود. ما اصرار داریم تعداد این دروس کم باشد اما وزارت علوم در برخی پایه های تحصیلی معتقد است کاهش دروس، اعتبار نمرات را برای حذف کنکور نخواهد داشت.

بطحایی در پایان با اشاره به جلسه ای که امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وی برگزار خواهد شد، گفت: در این جلسه گزارشی از حذف آزمون مدارس سمپاد ارائه خواهم کرد و ان شاءالله برای فردا می توانم خبر دقیق تری برای اجرای طرح حذف آزمون مدارس سمپاد ارائه دهم.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی