پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          31 خرداد 1397 - 21 June 2018


مشاور عالی سازمان سنجش جزئیات زمان پاسخگویی به سئوالات کنکور ۹۷ و تعداد سئوالات هر دفترچه را اعلام کرد.

پرتال دانشگاهی به نقل از حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کنکور سراسری ۹۷ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و همچنین در کدرشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ برگزار می شود.

وی افزود: در کنکور سراسری ۹۷ تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد، ۵۹۹ هزار و ۳۱۳ نفر زن و ۴۱۲ هزار و ۵۱۲ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۲۳ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۷۷ درصد داوطلبان مرد هستند. آمار داوطلبان ثبت نام کننده در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۶ نفر بیشتر است.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه های آزمایشی به طور جداگانه برگزار می شود و داوطلبان باید پرینت کارت شرکت در آزمون مربوطه را همراه داشته باشند، با توجه به آمار داوطلبان ثبت نام کننده یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر و مجموع داوطلبان علاقمند دو گروه هنر و زبان یعنی تعداد ۲۰۴ هزار و ۷۳۵ نفر، برای تعداد یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۵۶۰ داوطلب کنکور ۹۷ کارت صادر شده است.

وی با اشاره به زمان توزیع کارت کنکور افزود: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان های خارجی و هنر در روزهای یکشنبه سوم تیر تا چهارشنبه ششم تیرماه ۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند.

توکلی تاکید کرد: داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده اند نیز باید علاوه بر کارت جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، دو یا سه کارت ورود به جلسه گروه های آزمایشی دیگر را نیز از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: کنکور سراسری سال ۹۷ در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و بخش و در ۴۷۹ حوزه امتحانی برگزار می شود. و داوطلبان باید در یک مرحله و در یک جلسه به سئوالات اختصاصی و عمومی خود پاسخ دهند.

وی یادآور شد: بر اساس برنامه زمانی آزمون گروه های آزمایشی ریاضی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی هنر بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر، آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۸ تیر و آزمون گروه آزمایشی زبان های خارجی بعد از ظهر جمعه ۸ تیر برگزار می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تعداد ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلب گروه آزمایشی ریاضی، ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی، ۲۰۵ هزار و ۲۶ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی هستند.

وی افزود: همچنین تعداد علاقمندان و داوطلبان واقعی گروه آزمایشی هنر ۷۸ هزار و ۹۰۹ نفر و تعداد داوطلبان واقعی این گروه ۱۲ هزار و ۲۶۰ است. تعداد علاقمندان و داوطلبان واقعی گروه آزمایشی زبان های خارجی ۱۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر و تعداد داوطلبان واقعی این گروه ۷ هزار و ۵۳۸ نفر است.

توکلی خاطرنشان کرد: در صبح پنجشنبه ۷ تیر تعداد ۳۴۹ هزار و ۵۷۶ نفر مجموع داوطلبان گروه های ریاضی و علوم انسانی، در بعد از ظهر پنجشنبه ۷ تیر تعداد ۷۸ هزار و ۹۰۹ نفر، در صبح جمعه ۸ تیر تعداد ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی و در بعد از ظهر جمعه ۸ تیر تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۲۴ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی به رقابت می پردازند.

جدول کلی آزمون سراسری سال ۹۷



وی گفت: به هر یک از داوطلبان گروه های پنجگانه یک پاسخنانه و دو دفترچه آزمون عمومی (شماره یک) و آزمون اختصاصی (شماره ۲) در قالب دو بسته نایلونی داده می شود. دفترچه های  ۱ عمومی و اختصاصی تمامی داوطلبان شخصی سازی شده است و شماره داوطلبی و نام و نام خانوادگی آنها بر روی آن درج شده است و با C، D، E، F مشخص شده اند.

توکلی افزود: دفترچه مربوط به درس معارف غیراسلام (ویژه داوطلبان اقلیت های دینی) و یا درس زبان غیرانگلیسی در تمام گروههای آزمایشی در دروس عمومی، دفترچه مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبانهای خارجی و دفترچه های شماره ۳ در گروه آزمایشی علوم تجربی (سوالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سئوالات درس اصول عقاید و فقه) نیز شخصی سازی شده است اما دارای تنوع نیست.

وی اظهار داشت: دفترچه دروس عمومی از نظر مدت زمان پاسخگویی یکسان و تنها محتوای آن تفاوت دارد. ۱۰۰ سئوال عمومی برای همه داوطلبان وجود دارد که باید در مدت ۷۵ دقیقه به آن پاسخ دهند. زبان و ادبیات فارسی ۲۵ سئوال، زبان عربی ۲۵ سئوال، فرهنگ و معارف اسلامی ۲۵ سئوال و زبان انگلیسی نیز ۲۵ سئوال دارد.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و دارندگان دیپلم علوم و معارف دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند، علاوه بر پاسخگویی به سئوالات دفترچه های عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) باید به سئوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند.

وی گفت: داوطلبانی که به سئوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سئوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می شود، پاسخ دهند.

توکلی افزود: مدت زمان پاسخگویی به ۱۳۵ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۷۵ دقیقه، مدت زمان پاسخگویی به ۱۸۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی ۱۶۵ دقیقه، مدت پاسخگویی به ۱۷۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۷۵ دقیقه، مدت پاسخگویی به ۱۶۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر ۱۶۵ دقیقه و مدت پاسخگویی به ۷۰ سوال آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی ۱۰۵ دقیقه است.

وی گفت:آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ (دفترچه آزمون اختصاصی) ندارند و باید پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره ۱، پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام کرده و جلسه آزمون را ترک کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی یا تصادفی ۱ نمره منفی (یک نمره منفی) منظور خواهد شد. به سوالهای بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخهای آن سئوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی