پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          09 امرداد 1397 - 31 July 2018


دفترچه های انتخاب رشته کنکور ۹۷ منتشر شد و بر اساس ظرفیت اعلام شده ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته می شوند.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرنگار مهر، ظرفیت اعلام شده از سوی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای پذیرش دانشجو در کنکور سراسری ۹۷ تعداد ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است.

از این تعداد ۱۷۴ هزار و ۹۵۸ نفر در گروه علوم تجربی پذیرفته می شوند که از این میان ۱۲۰ هزار و ۳۸۷ نفر منحصرا با سوابق تحصیلی، ۵۴ هزار و ۵۷۱ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی و ۴۵ هزار و ۱۹۸ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند.

در گروه علوم انسانی تعداد ۳۰۸ هزار و ۱۵۴ نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۴۶۷ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. در این گروه ۲۵۰ هزار و ۷۳۴ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۷ هزار و ۴۲۰ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی دانشجو می شوند.

۲۳۶ هزار و ۲۲۳ نفر در گروه علوم ریاضی و فنی پذیرفته می شوند که از این تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند و سایر افراد در سایر دوره ها. همچنین از این تعداد ۱۷۶ هزار و ۴۸۶ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۵۹ هزار و ۷۳۷ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی پذیرفته می شوند.

در گروه هنر ۱۹ هزار و ۲۶۴ نفر پذیرفته می شوند که از این تعداد ۳ هزار و ۸۸۹ نفر در دوره روزانه پذیرفته می شوند. همچنین ۱۴ هزار و ۳۹۸ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۸۶۶ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه هنر دانشجو می شوند.

۲۴ هزار و ۲۳۵ نفر در گروه زبان های خارجی پذیرفته می شوند که از این تعداد ۴ هزار و ۶ نفر در دوره روزانه و سایر افراد در سایر گروه ها پذیرفته می شوند. از این تعداد ۱۹ هزار و ۸۷۰ نفر  منحصرا با سوابق تحصیلی و ۴ هزار و ۳۶۵ نفر با اعمال نمره آزمون و سوابق تحصیلی در گروه زبان های خارجی دانشجو می شوند.

به گزارش مهر، کنکور سراسری ۹۷ در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی به ترتیب در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ در ۳۷۵ شهرستان و ۴۷۹ حوزه امتحانی و ۲۲ کشور خارجی و ۲۵ حوزه امتحانی خارج از کشور با حضور یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برگزار شد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی