پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          21 آبان 1398 - 12 November 2019


آمار پذیرفته شدگان کنکور سراسری در سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ نشان می دهد مهندسی برق همچنان محبوب کنکوری های گروه ریاضی است و مهندسی های نفت و هوافضا با افت توجه مواجه شده اند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، هر ساله پس از برگزاری کنکور سراسری برای بسیاری از خانواده ها مهم است بدانند که برترین های کنکور کدام رشته ها را انتخاب کرده اند و این برترین ها برای ادامه تحصیل به کدام دانشگاه ها رفته اند.

تعداد پذیرفته شده در آزمون سراسری در بازه زمانی پنجساله سال های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۸ در گروه ریاضی به همراه دانشگاه قبولی برای داوطلبان دارای رتبه کشوری کمتر از ۱۰۰۰ نشان می دهد که در گروه ریاضی همچنان مهندسی برق محبوب ترین رشته است. دانشگاه صنعتی شریف هم بالاترین میزان پذیرش در این رشته را دارد.

رشته های انتخابی در گروه ریاضی داوطلبان رتبه های کمتر از هزار به تفکیک سال


نکته جالب توجه این است که در سال های ۹۴ و ۹۵ در گروه ریاضی از هزار نفر اول تعداد ۲ نفر در رشته های علوم اقتصادی و علوم قضایی پذیرفته شدند. 

رشته هایی با تعداد قبولی کم در گروه ریاضی در مجموع پنج سال (۹۴-۹۸)


مهندسی برق و دانشگاه صنعتی شریف همچنان محبوب

به نظر می رسد همچنان رشته های مهندسی از محبوبیت بیشتری در میان داوطلبان گروه ریاضی برخوردار است به طوری که اول مهندسی برق با یک هزار و ۴۵۷ نفر پس از آن مهندسی مکانیک با یک هزار و ۲۴ نفر و پس از آن مهندسی کامپیوتر با ۹۷۶ نفر در رده اول انتخاب هزار نفر اول کنکور ریاضی هستند.



اما نکته مورد توجه افت قبولی در مهندسی برق و رشد قبولی در مهندسی کامپیوتر است. به گونه ای که قبولی مهندسی برق در ۵ سال به ترتیب از سال ۱۳۹۴ با تعداد ۳۰۸ نفر، سال ۱۳۹۵ با تعداد ۲۹۰ نفر، سال ۱۳۹۶ با تعداد ۲۷۹ نفر، سال ۱۳۹۷ با تعداد ۲۹۴ نفر و سال ۱۳۹۸ با تعداد ۲۸۶ نفر کاهش تدریجی را نشان می دهد.

ضمن اینکه مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با قبولی ۱۲۸ نفر در سال ۹۶ بیشترین تعداد قبولی را در ۵ سال اخیر در این رشته داشته است.

در مقابل مهندسی کامپیوتر با توجه روز افزون داوطلبان مواجه شده است و در ۵ سال اخیر تعداد قبولی در این رشته افزایش داشته است به گونه ای در پنج سال اخیر این تعداد به ترتیب از سال ۹۴ با تعداد ۱۲۳ نفر به ۱۷۰ نفر در سال ۹۵، به ۲۰۵ نفر در سال ۹۶، به ۲۲۹ نفر در سال ۹۷ و به ۲۴۹ نفر در سال ۹۸ رسیده است.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر با قبولی ۶۱ نفر در سال ۹۵ بیشترین تعداد قبولی ۵ سال اخیر در این رشته را داشته است.

در این میان رشته مهندسی مکانیک نیز به عنوان یکی از رشته های پرطرفدار گروه ریاضی در پنج سال اخیر با کاهش قبولی مواجه شد. با وجود قبولی یک هزار و ۲۴ نفر در ۵ سال اخیر در این رشته اما تعداد قبولی ها از تعداد ۲۲۷ نفر سال ۹۴ به تعداد ۲۱۸ نفر سال ۹۵، تعداد ۲۱۴ نفر سال ۹۶، تعداد ۱۸۱ نفر سال ۹۷ و تعداد ۱۸۴ نفر سال ۹۸ کاهش داشته است.

دانشگاه تهران با قبولی ۹۲ نفر در سال ۹۶ بیشترین تعداد قبولی مهندسی مکانیک را داشته است.

جدول رشته های انتخابی هزار نفر اول کنکور ریاضی در سال های ۹۴ تا ۹۸


رشته های مهندسی نفت و مهندسی هوافضا در ۵ سال اخیر با کاهش اقبال مواجه شده اند.

سال ۹۴ از تعداد ۹۹۵ نفر قبولی گروه ریاضی در کنکور سراسری در میان داوطلبان با رتبه های زیر هزار تعداد ۴۷۵ نفر در دانشگاه صنعتی شریف قبول شده اند. به این معنی که رتبه های زیر هزار در گروه ریاضی همچنان انتخاب اول شان دانشگاه صنعتی شریف است.

این تعداد در سال ۹۵ از تعداد ۹۹۶ نفر قبولی ۴۷۳ نفر، در سال ۹۶ از تعداد ۹۹۳ نفر قبولی ۴۸۰ نفر، در سال ۹۷ از تعداد ۹۹۸ نفر قبولی ۴۵۸ نفر و در سال ۹۸ از تعداد ۹۹۶ نفر قبولی ۴۲۶ نفر را شامل می شود.

جدول دانشگاه های انتخابی هزار نفر اول کنکور ریاضی در سال های ۹۴ تا ۹۸


از نکات جالب توجه در انتخاب رتبه های زیر هزار کنکور ریاضی می توان به انتخاب دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه صدا و سیما اشاره کرد.




جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی