پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          15 بهمن 1399 - 03 February 2021


قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: کنکور حذف نمی شود اما برای ورود به دانشگاه سهم امتحانات نهایی که آموزش و پرورش برگزار می کند، حدود ۶۰ درصد تأثیر گذار می شود.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، منصور کبگانیان عصر امروز در حاشیه یک صد و چهل و چهارمین جلسه شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: اولین موضوعی که در این جلسه تاکید شد، اقتصاد دانش بنیان و فناوری‌های بالغ بود.

وی ادامه داد: این فناوری‌ها، مقداری از دیگر فناوری‌های نو و راهبردی متفاوت هستند و مجموعه‌ای از صنایع و فناوری که در زندگی روزمره مردم به کار می‌روند را شامل می‌شوند.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: در این جلسه تاکید شد در شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور تمرکز زیادی روی این حوزه صورت گیرد، شاید ۴۰ درصد اقدامات ملی مندرج در نقشه جامع علمی کشور در این حوزه است که با کمک معاونت علمی و فناوری در آینده تمرکز بیشتری در این حوزه ایجاد خواهد شد همچنین گزارش نظارتی فناوری در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی شد.

وی ادامه داد: در نهایت نیز تصویب شد که در مدت شش ماه برنامه‌های مرتبط با حوزه ستاد نانو تحت عنوان سند ملی توسعه فناوری نانو، ارائه شود. ستاد نانو نیز این سند را ارائه داد که در حال بررسی کارشناسی است تا نهایی شود.

کبگانیان افزود: گزارش‌های نظارتی دیگری نیز در جلسات بعدی مطرح خواهد شد که می‌توان به گزارش خروج نخبگان، میزان اجرایی سازی سند ملی راهبردی نخبگان، گزارش میزان اجرایی سازی سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد که همه در دستور کار است.

وی گفت: دستور بعدی جلسه آخرین گام از ساماندهی سنجش و پذیرش (کنکور) بود، سیاست‌های کنکور در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور کامل شده است شاید بزرگترین آسیب آن ادغام این دو حوزه با هم بود یعنی هم سنجش و هم پذیرش در چند ساعت بسیار تنش زا برای داوطلبان هستند که البته باید گفت، سیاست‌های ستاد نقشه درباره کنکور مربوط به سال ۱۴۰۰ نبوده و مربوط به سال بعد از آن است.

وی افزود: این سیاست‌ها نهایی شده ولی پیشنهاد ما این است در صحن شورا با حضور رؤسای قوا و اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

قائم مقام نقشه جامع علمی افزود: ما کنکور را حذف نمی‌کنیم اما توزیع مناسبی برای رفع این تنش‌ها ایجاد کرده ایم، برای پذیرش دانشجو حدود ۶۰ درصد امتیاز به امتحانات نهایی که آموزش و پرورش برگزار می‌کند، تعلق می‌گیرد.

کبگانیان افزود: امروز بررسی امنیت امتحانات نهایی آموزش و پرورش توسط مسولان آموزش و پرورش ارائه و بررسی شد که در آن مسائلی همچون شرایط برگزاری امتحانات نهایی، طراحی سوالات و شرایط پیش از امتحانات نهایی، رمز گذاری، بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما می‌توانیم اطمینان پیدا کنیم که می‌توان امتحانات نهایی را امن برگزار کرد. کما اینکه در دو سال گذشته حذف مطلق تقلب در امتحان نیز امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده تا نمره دادن سلیقه‌ای نباشد و دارای الگو و کلید و راهنما باشد و کد گذاری شود همچنین امنیت آزمون فیزیکی است و با استفاده از امکانات مخابراتی همکاران در وزارت اطلاعات و آموزش و پرورش راهکارهای لازم انجام می‌شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی