پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          01 اردیبهشت 1400 - 21 April 2021


دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از تشکیل کارگروه سه جانبه برای بررسی طرح سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش (کنکور) برای ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، منصور کبکانیان قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بعدازظهر روز گذشته در حاشیه جلسه یکصد و چهل و هفتم شورای ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور از تشکیل کارگروهی با همکاری ستاد نقشه جامع علمی کشور، سازمان سنجش و مرکز سنجش آموزش و پرورش برای بررسی طرح سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش (کنکور) خبر داد و گفت: سازمان سنجش اشکالاتی را به طرح مذکور وارد کرده بود که این کارگروه اشکالات را بررسی می کند تا آنها را در این طرح وارد کرده و ما بتوانیم سندی که دارای اشکالات کمتری است را برای بررسی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم.

وی گفت: این جلسه در مورد ساماندهی کنکور بود و باید این نکته را یادآوری کنم که ارتباطی به کنکور امسال ندارد و داوطلبان کنکور مطلع باشند که اگر در پروسه تصویب ضوابط و سیاست های کنکور به انتها برسیم زمان اجرایی شدن آن را بعدا خودمان اعلام می کنیم و زمان کافی به داوطلبان می دهیم که خود را با این قوانین و ضوابط تطبیق دهند و زمان اجرایی شدن آن را نیز به اطلاع آنها می رسانیم.

کبگانیان با اشاره به این مطلب که با حذف کنکور مخالف هستیم، افزود: ساماندهی کنکور با تفکیک سنجش از پذیرش از سیاست های مهم ما است که از زمانی که نقشه جامع علمی کشور در سال ۸۹ ابلاغ شده یک بند آن به این موضوع اختصاص داشته است.

وی با طرح این سئوال که چرا نمی توان کنکور را کنار گذاشت، ادامه داد: سئوالات کنکور یکپارچه است، فرصت رقابت عادلانه را ایجاد می کند، امکان تخلف پائین است، تصحیح یکنواخت صورت می گیرد، بازه زمانی برای کنکور محدود است. بنابراین با توجه به این مزایا نمی توان آن را به طور کامل حذف کرد. از طرفی آسیب هایی نیز دارد که نمی توان بی تفاوت بود.

کبگانیان گفت: در سیاست های کنکوری که طراحی شده مقرر شده تعداد امتحانات بیش از یک بار در سال باشد. نمره علمی داوطلب همسان سازی شود و حداقل تا دو سال اعتبار داشته باشد.

وی افزود: طی دو سال اخیر ۱۸ کمیسیون علم و آموزش به مسئله کنکور اختصاص داشته اند و کنکور تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد دکتری) در دستور کار قرار دارد و کار کارشناسی آن هنوز تمام نشده است. همچنین ۵ جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور به موضوع کنکور اختصاص داشته است. سازمان سنجش نیز با کلیات آن موافقت کرده و فقط اشکالاتی اجرایی به آن وارد کرده است.

کبکانیان گفت: یکی از ایراداتی که وارد شده این است که اختلاف معدل های استانی محروم و غیرمحروم زیاد است و همچنین اینکه سوابق تحصیلی با توجه به اینکه معدل بیشتر دانش آموزان ۱۹ و ۲۰ است به چه صورت ارزیابی خواهد شد که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد می توان رنج نمره را از صفر تا ۱۰۰ قرار داد و همچنین از زمانی که قرار باشد این سیاست ها اجرا شود سئوالات تغییرات محتوایی داشته باشند.  

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که داوطلبان ورود به دانشگاهها باید به آن توجه کنند، توجه به درس دبیران در کلاس های درس است که بسیار مهم است. به طوری که در این سیاست های کنکور۶۰ درصد وزن کنکور به سابقه تحصیلی و ۴۰ درصد توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود و این به این دلیل است که تعلیم و تربیت و توجه به کلاس توسط دانش آموزان بیشتر شود.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی