پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          21 دی 1400 - 11 January 2022


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از صادر شدن احکام پرونده تخلفات در کنکور سراسری تا ۲۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، عبدالرسول پورعباس در تشریح نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که به موضوع بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری اختصاص داشت، گفت: در این نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش، برنامه‌های جدید سازمان سنجش تشریح و تبیین شد.

وی اظهار داشت: موضوع بررسی نحوه اجرای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری با توجه به دغدغه‌های اعضای کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت و سازمان سنجش در این زمینه که به تخلفات گزارش شده برخی از داوطلبان در آزمون سراسری سال‌های گذشته مربوط می‌شد، تدابیر لازم را اتخاذ کرده و تا ۲ الی ۳ هفته آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در زمینه گزارش تخلفات مربوط به تقلب برخی داوطلبان در آزمون سراسری با توجه به مستند نبودن دلایل گزارش شده، عمده داوطلبان تبرئه خواهند شد، افزود: اما در برخی موارد که گزارش‌های مستند وجود دارد، کمیته رسیدگی به تخلفات احکام لازم را صادر خواهد کرد.

پورعباس با تأکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان نباید نسبت به این موضوع نگرانی داشته باشند و باید مطمئن باشند که رسیدگی‌ها کاملاً دقیق و موشکافانه خواهد بود، گفت: این پرونده‌ها عمدتاً در کنکور سراسری رشته پزشکی بوده ولی گزارش‌ها در همه رشته‌ها وجود داشته است.

وی ادامه داد: منشأ اصلی شک و شبهات به وجود آمده گزارشات مردمی و منطبق نبودن نتایج با سوابق داوطلب است ولی در برخی موارد استفاده از موبایل، هندزفری و امکانات الکترونیک گزارش شده که در این موارد به تخلفات رسیدگی شده است.

رئیس سازمان سنجش تصریح کرد: احکام صادره به اطلاع فرد متخلف و دانشگاه می‌رسد و با توجه به اینکه آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات کنکور، نشر عمومی آن را اقدام غیرقانونی تلقی کرده نمی‌توان احکام را به اطلاع عموم رساند. با توجه به اینکه تعداد پرونده‌ها زیاد است روزی ۱۰۰ پرونده در حال بررسی است و احکام به مرور صادر می‌شود که پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲۰ روز آینده پرونده‌ها به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: البته به شکل عام اعلام خواهیم کرد که چه تعداد از داوطلبان تبرئه کامل می‌شوند و پیش‌بینی ما این است که اکثریت پرونده‌ها نیز منجر به همین نتیجه شود.

پورعباس در پاسخ به این سوال که آیا رسیدگی‌ها در سازمان سنجش صورت خواهد گرفت یا مراجع نظارتی دیگر نیز به این موضوع ورود می‌کنند، گفت: مجلس رهنمودهای لازم در این زمینه را به سازمان سنجش داده و یک کمیته تخصصی ذیل هیأت بدوی سازمان سنجش تشکیل شده و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی