پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          22 اردیبهشت 1401 - 12 May 2022


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: استان کرمان در بخش پذیرش با آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در گروه آزمایشی ریاضی رتبه چهارم را کسب کرد و از استان‌های برتر در این گروه است.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان سنجش آموزش کشور، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در نشست عوامل اجرایی آزمون‌ها در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: استان کرمان در بخش پذیرش با آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ در گروه آزمایشی ریاضی رتبه چهارم را کسب کرد و از استان‌های برتر در این گروه است.

وی یاد و خاطره شهدای استان کرمان به ویژه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: درصدد تقویت ارتباط مسئولان سازمان سنجش با عوامل اجرایی آزمون‌ها هستیم و از نزدیک با مسائل مربوط به آزمون آشنا شویم تا تصمیمات با واقعیات موجود منطبق باشد.

پورعباس با تقسیم‌بندی فعالیت‌های سازمان سنجش به سه بخش گفت: عملیات پیش از آزمون، عملیات برگزاری آزمون و عملیات پس از آزمون که به عنوان نمونه در عملیات پیش از آزمون و پس از آزمون برخی همکاران سازمان بیش از ۶ ماه از سال در قرنطینه کامل بوده و حتی از نور و هوای آزاد نیز بهره‌مند نیستند که نشان‌دهنده اهمیت حفظ امنیت آزمون ها است و حتی در مورد بازدید وزیر علوم از قرنطینه‌های سازمان نیز تمام شیوه‌نامه‌های حفظ امنیت اعمال شد.

وی در مورد وضعیت استان کرمان در المپیاد علمی دانشجویی، گفت: استان کرمان با کسب یک مدال طلا و دو مدال برنز در بیست و ششمین دوره المپیاد علمی دانشجویی رتبه پنجم را میان دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به وضعیت داوطلبان استان کرمان در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: استان کرمان در پذیرفته‌شدگان با آزمون سراسری با نسبت ۱۲ و ۳۶ صدم درصد در رتبه سیزدهم قرار دارد که یک پله از میانگین کشوری پایین‌تر است و حدود ۱۹ و نیم درصد در استان کرمان پذیرش از طریق سوابق تحصیلی انجام شده است. استان کرمان در مجموع هر دو بخش پذیرش با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی با ۳۱ و ۷۵ درصد رتبه سیزدهم را دارد که البته بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: استان کرمان در بخش پذیرش با آزمون در گروه آزمایشی ریاضی فیزیک با ۳۶ درصد رتبه چهارم را در اختیار دارد که رتبه مناسبی است. در گروه آزمایشی علوم تجربی با حدود ۱۰ درصد رتبه پانزدهم، در گروه آزمایشی علوم انسانی رتبه هجدهم، در گروه آزمایشی هنر رتبه دوازدهم و در گروه آزمایشی زبان رتبه بیست و یکم را کسب کرده است.

پورعباس از ارتقای امنیت آزمون‌های سال جاری خبر داد و برنامه‌های هوشمند سازی و الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سال‌های آینده را تشریح کرد.

دکتر حسین اکبری‌فرد سرپرست دانشگاه شهید باهنر کرمان در ابتدای این نشست با اشاره به جمعیت زیاد دانشجویان در استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان دارای استعدادها و فرهیختگان فراوانی است و دانشگاه شهید باهنر نیز بزرگان زیادی از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی را به خود دیده و با حضور این شهید والا مقام، کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشوردر ابتدای ورود به استان کرمان با حضور در مزار شهدای گمنام در دانشگاه شهید باهنر کرمان به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد.

وی با اشاره به تغییرات آزمون سراسری سال جاری بر تلاش در جهت آسایش داوطلبان و افزایش امنیت این آزمون تأکید کرد و گفت: تعداد داوطلبان آزمون سراسری در سال جاری بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر است و از استان کرمان بیش از ۵۰ هزار نفر برای شرکت در این آزمون داوطلب شده‌اند.

پورعباس با اشاره به نشست عوامل اجرایی برگزاری  آزمون در کرمان گفت: در این نشست فرایندهای برگزاری آزمون سراسری مورد بررسی قرار گرفت تا بهترین خدمت در حوزه‌های امتحانی بصورت  استاندارد به داوطلبان ارائه شود. در آزمون سال جاری تغییراتی در جهت رفاه حال داوطلبان عزیز ایجاد شده و زمانبندی آزمون و تعداد دفترچه‌ها تغییر یافته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد مشخصات پاسخنامه‌ها در این آزمون، گفت: پاسخنامه به تعداد سؤالات در چهار ستون و هر ستون برای هر درس در نظر گرفته شده که موجب راحتی و آرامش داوطلبان خواهد شد. فضای ستون‌ها مناسب است و دفترچه  و پاسخنامه در یک پاکت قرار خواهد گرفت.

پورعباس افزود: در آزمون سراسری سال جاری ۴۰ درصد سوابق تحصیلی با تأثیر مثبت لحاظ می‌شود که این میزان سال گذشته ۳۰ درصد بود و بدین جهت توصیه می‌کنیم قبولی خود را در بخش بدون آزمون تحت تأثیر اشتباه در درج معدل خود نکرده و در این زمینه دقت لازم را به عمل بیاورند و در زمان انتشار کارت ورود به جلسه مجدداً نسبت به بررسی اطلاعات اعلامی اقدام نمایند.

 رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار امیدواری کرد با تمهیدات پیش بینی شده، آزمونی سالم و امن در سال جاری برگزار شود و ادامه داد: باید از زحماتی که داوطلبان متحمل می‌شوند با شیوه‌های بسیار دقیقی پاسداری کنیم تا حقی از کسی پایمال نشده و بدین منظور هماهنگی بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها در حال انجام است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آزمون سراسری سال جاری خبر داد.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی