پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کنکور          01 امرداد 1401 - 23 July 2022


هفته ای که گذشت یکی از پرحاشیه ترین هفته های آموزش عالی بود. تکلیف کنکور ۱۴۰۲ در چند روز و در نهایت با عذرخواهی سازمان سنجش مشخص شد و دانشجویان پزشکی همچنان به وضعیت رفاهی خود معترض بودند.

به گزارش پرتال دانشگاهی و به نقل از خبرنگار مهر، این هفته یکی از پر چالش‌ترین هفته‌های آموزش عالی بود، در ابتدای هفته مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا در سال ۱۴۰۲ به سازمان سنجش آموزش کشور و نهادهای مرتبط ابلاغ شد و با وجود اینکه سازمان سنجش اعلام کرده بود که کنکور ۱۴۰۲ را مانند سال ۱۴۰۱ برگزار می کند اما در نهایت از داوطلبان عذرخواهی کرد و اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورا عمل می کند.

کنکور ۱۴۰۲ با ۴ تغییر قطعی برگزار می شود

دکتر عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز گفت: چهار تغییر مهم شامل «حذف دروس عمومی»، «تاثیر قطعی سوابق تحصیلی»، «حذف زیرگروه ها» و «برگزاری دو بار در سال» در کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می شود.

وی افزود: در سازمان سنجش در حال نگارش آئین نامه اجرایی کنکور ۱۴۰۲ هستیم و پس از تدوین به شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارائه می‌شود و آئین نامه اجرایی پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع ذیربط هر چه زودتر به اطلاع داوطلبان می‌رسد و تلاش می‌کنیم در مدت کوتاهی آن را به تصویب نهایی برسانیم.

اعتراض دستیاران پزشکی به سختی آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی

پس از برگزاری آزمون ارتقا و گواهینامه در ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱، این آزمون مورد اعتراض اکثریت دستیاران تخصصی کشور قرار گرفت و دستیاران یادآور شدند این آزمون طراحی نامناسب و غیر استاندارد داشته است که تناسبی با اصول تشخیصی آموزش داده شده در دوران آموزشی نداشته و برای سنجش سطح حداقلی یادگیری دستیاران به هیچ عنوان قابل استفاده و سنجش نیست.

این دستیاران خواستار این شدند که طبق شرایط ویژه سال قبل امسال نیز بیس قبولی بر مبنای ۷۵ درصد میانگین نمرات نفرات اول هر رشته محاسبه شود و با نظر مساعدت حداکثری از طرف هیئت ممتحنه نسبت به بازنگری در برخی سوالات و یا با ترازبندی نسبت به افزایش سطح نمرات داوطلبان اقدام شود.دانشگاه های عراق رتبه بندی شده اند

دانشگاه های عراق در ایران رتبه بندی شده اند

وحید حدادی اصل قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دانشگاه های عراق نیز رتبه بندی شده اند، لیست و مدارک ۲۷ دانشگاه برای بررسی و تایید به کشور عراق ارسال می شود.

وی افزود: هر دانشگاهی در خارج که به این رتبه بندی معترض است می‌تواند مدارک ارسال کند، ما آن را بررسی و اعلام می‌کنیم که مورد تأیید هستند یا خیر، همان کاری که ما با کشور عراق کردیم.

حضور ۳۴ دانشگاه از ایران در رتبه‌بندی موضوعی شانگهای ۲۰۲۲

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۲ میلادی برای ششمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است و از ایران ۳۴ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند.

نظام رتبه‌بندی شانگهای در سال ۲۰۲۲ میلادی برای ششمین سال متوالی، رتبه‌بندی جهانی موضوعات دانشگاهی (GRAS) را منتشر کرده است. این رتبه بندی در سال ۲۰۲۲ در ۵۴ رشته در قالب ۵ حوزه کلی شامل: حوزه مهندسی (۲۲ رشته)، حوزه علوم طبیعی (۸ رشته)، حوزه علوم زیستی (۴ رشته)، حوزه علوم پزشکی (۶ رشته) و حوزه علوم اجتماعی (۱۴ رشته) صورت گرفته است. اسامی بیش از ۱۸۰۰ دانشگاه از بین ۵۰۰۰ دانشگاه مورد بررسی از ۹۶ کشور جهان در فهرست نهایی این رتبه‌بندی قرار گرفتند.

از ایران ۳۴ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند و دانشگاه های ارومیه، خوارزمی و محقق اردبیلی که در سال گذشته در این رتبه بندی حضور نداشتند، در رتبه بندی سال ۲۰۲۲ حضور دارند.

اعتراض دانشجویان پزشکی به شرایط آموزشی، رفاهی و معیشتی

در هفته گذشته اعتراض کارورزان (اینترن ها) در دانشگاه های علوم پزشکی کاشان و شهید بهشتی ادامه پیدا کرد و این دانشجویان اعلام کردند که تا رسیدگی به مطالبات آنها صورت نگیرد به کار بر نمی گردند.

کارورزان (اینترن ها) در دانشگاه های علوم پزشکی در هفته های اخیر در دانشگاه های علوم پزشکی متعدد دست به اعتراض زده اند و خواستا آن هستند که حقوقی که برای آنها درنظر گرفته شده به آنها پرداخت شود. همچنین برخی از کارورزان نسبت به شرایط سخت کاری خود که در حین آموزش در بیمارستان ها رخ می دهد معترض هستند.

برنامه دانشگاهها برای ایام محرم اعلام شد

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار مهر با توجه به نزدیکی ایام محرم و ایام زیارتی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام، برنامه‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در این ایام را تشریح کرد.

وی ادامه داد: برای ایام محرم، دانشگاه‌های مختلف، هر کدام برنامه‌ای دارند که بعضاً برای دانشجویان، اساتید و کارکنان خود بوده و مردم نیز از سطح شهر از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند، ما برای این‌که بتوانیم از ظرفیت ایام محرم بهتر استفاده کنیم، برخی از برنامه ها را قبل از محرم آغاز کرده‌ایم.

ابلاغ توصیه نامه نهاد به دانشگاه‌ها درباره استفاده بیشتر از ظرفیت ایام محرم و اربعین

وی از ارسال یک توصیه نامه به دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: یک توصیه نامه‌ای برای دانشگاه‌ها ارسال شده که در این توصیه نامه برای استفاده بهتر از ایام محرم، پیشنهادات و ایده‌هایی ارائه شده است. در این توصیه نامه تاکید شده است که یک قرارگاهی در هر استان تشکیل شود تحت عنوان «قرارگاه و هیئت‌های دانشجویی» و حداقل یک برنامه بزرگ دانشجویی در هر استان، علاوه بر برنامه‌هایی که دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند، برگزار شود، چون برخی از دانشگاه‌ها هیئت ندارند و زمانی که یک برنامه استانی باشد می‌توانند از آن استفاده کنند.

ساختار شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی با ابلاغ آئین نامه جدید شورای صنفی تغییر کرد

پس از مدت ها کش و قوس از سوی دانشجویان و معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، در نهایت آئین نامه جدید شورای صنفی دانشجویی و دستیاران دانشگاه های علوم پزشکی از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شد.

دانشجویان علوم پزشکی عضو شورای صنفی در دانشگاه های علوم پزشکی در ماه های اخیر نسبت به تغییر آئین نامه فعالیت شوراهای صنفی از سوی وزارت بهداشت معترض بودند و معتقد بودند که محدود کردن فعالیت شوراهای صنفی به حوزه رفاهی و صنفی، اصل فعالیت تشکل های دانشجویی را زیر سئوال می برد، اما در نهایت آئین نامه جدید ابلاغ شد.

در آئین نامه جدید ۲. شوراهای صنفی دانشجویی و دستیاران در هیچ یک از سطوح، مجاز به انجام فعالیت های علمی، فرهنگی و سیاسی نیستند و فعالیت در امور مذکور بر عهده سایر مجموعه‌های قانونی مرتبط در دانشگاه‌های علوم پزشکی خواهد بود.

برگزاری جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حرم مطهر رضوی برای اولین بار

جشن فارغ التحصیلی ۷۰۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عصر چهارشنبه ۲۹ تیر ماه در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این جشن گفت: اخلاق اسلامی مهمترین مسئله‌ای بوده که در علوم پزشکی و سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد و باید همواره و حتی در اوج خستگی بیمار را عزیز بدانیم و به او خدمت کنیم.

محتوای رساله و پایان نامه ها دانش بنیان می شود

حسن کریمی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: در تلاش هستیم هم راستا با شعار سال ارتباط منسجم تری با مراکز دانش بنیان داشته باشیم و به این سمت می رویم که محتوای پایان نامه ها و رساله ها دانش بنیانی شوند.

وی بیان کرد: طرح‌های پژوهشی و دانش بنیانی نیاز به پشتیبانی‌هایی برای تجاری سازی دارد و این طرح‌ها یا باید سرمایه گذارهای بیرونی (بخش خصوصی) داشته باشند و یا بخش‌های دولتی به جای خرید محصولات از دیگر کشورها، از محصولات فناورمحور ایرانی استفاده کنند که در این شرایط اشتغال زایی هم رونق خواهد گرفت.



جدیدترین اخبار دانشگاهی - استخدامی و کنفرانس های علمی را در پرتال دانشگاهی مشاهده کنید. 
با عضویت در خبرنامه های تخصصی ، اخبار را در ایمیل خود دریافت کنید . 
کانال تلگرام پرتال دانشگاهی را  به نشانی https://telegram.me/unpir دنبال کنید.

پر بازدیدترین کنکور

خبرنامه - شبکه های اجتماعی