پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          05 تیر 1390 - 26 June 2011


آنا: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت با اشاره به توليد بيش از 200 مقاله ISI در اين واحد گفت: 8 رشته در مقطع کارشناسي ارشد و 10 رشته در مقطع کارشناسي در اين واحد به تصويب رسيده است.

دکتر محمدرضا رضايي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت در گفت وگو با آنا در خصوص روند شکل گيري اين واحد خاطر نشان کرد: با توجه به تلاش جمعي از مسئولين شهرستان مرودشت در سال 1369 و تشکيل هيأت مؤسس، واحد دانشگاهي مرودشت در 5 تيرماه به تصويب نهايي رسيد و کار خود را با رشته هاي مديريت آموزشي، علوم تربيتي و کارداني حسابداري آغاز کرد. از دهه 80 رشد شتابان و جهش سريع دانشگاه آغاز شد و شاهد توسعه رشته هاي تحصيلي و افزايش دانشجو و زير ساخت هاي کمي دانشگاه در اين مقطع زماني هستيم.

وي افزود: در پايان دهه 80 با توجه به سياست هاي کلان دانشگاه آزاد بحث کيفيت محور در دانشگاه مطرح شد که نتيجه آن رويکرد پژوهش محور دانشگاه و افزايش قابل توجه سهم توليدات علمي، انتشارات مجلات معتبر پژوهشي، تجهيز و تقويت آزمايشگاهها، کارگاهها و گرايش به سمت تحصيلات تکميلي، افزايش رشته هاي کارشناسي ارشد بود. در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامي واحدمرودشت به عنوان يکي از دانشگاههاي پويا، ديناميک در نظام آموزش عالي کشور مي درخشد و با بيش از 14 هزار دانشجو در 80 رشته به تربيت دانش آموختگان مي پردازد که درخشش دانش آموختگان اين دانشگاه در آزمونهاي کارشناسي ارشد و دکتري تخصصي نشان از افزايش سهم نسبي کيفيت در فرآيند ساختار آکادميکي اين دانشگاه است.

رئيس دانشگاه آزاداسلامي مرودشت اظهار کرد: امسال با تلاش هاي عوامل دانشگاه و معاونت آموزشي قريب به 8 رشته کارشناسي ارشد و بيش از 10 رشته کارشناسي در چيدمان رشته هاي تخصصي و تحصيلي دانشگاه اضافه کرده ايم. از جمله رشته هاي کارشناسي ارشد باستان شناسي، شيمي آلي، شيمي نانو، بيماري شناسي گياهي و گرايش مشاوره مانند مشاوره مدرسه و خانواده، مشاوره درماني و ... را مي توان نام برد. البته رشته هاي مهندسي توسعه روستايي با 4 گرايش، مهندسي عمران با گرايش آب، جغرافيا و برنامه ريزي شهري، برنامه ريزي گردشگري در مقاطع کارشناسي ارشد و اقتصاد کشاورزي، روان شناسي عمومي در مقطع دکتراي تخصصي در شرف تأسيس هستند.

رضايي با بيان اينکه از 27 مجله دانشگاه آزاد اسلامي که از کميسيون نشريات وزارت علوم و بهداشت درجه علمي پژوهشي گرفتند، 7 مجله متعلق به واحد مرودشت است، اذعان داشت: مجله اي "تحقيقات اقتصاد کشاورزي" به عنوان مجله برگزيده دانشگاه آزاد امسال لوح تقدير گرفته است و به عنوان يکي از نشريات معتبر بين المللي در سايت مجلات مؤسسه بين المللي انجمن اقتصاد آمريکا ( AEA) نمايه شده است.

وي افزود: از جمله مجلات انحصاري در نشر دانشگاهي کشور نيز مجله جامعه شناسي زنان را مي توان نام برد که به عنوان تنها نشريه معتبر علمي پژوشي در حوزه جامع شناسي زنان کار مي کند و مسائل مربوط به حوزه رفتار اجتماعي زن و جامع را بررسي مي کند و درجه علمي پژوهشي دارد و مجله پژوهش و برنامه ريزي شهري در حوزه مطالعات شهري و زندگي و مشکلات شهري، مجله مواد نوين در حوزه علم مواد، مجله روشها و مدلهاي روان شناختي که مورد تأييد وزارت علوم هستند.

وي در خصوص سياست ها وبرنامه هاي چشم انداز آينده دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت گفت: واقعيت اين است که امروزه دسترسي به آموزش عالي آسان شده است و توسعه کمي دانشگاهها در کشور اتفاق افتاده است اما آنچه دانشگاه را زنده نگه مي دارد و به عنوان مراکز علمي در آينده مورد توجه قرار مي دهد اين است که به سوي کيفيت حرکت کنند زيرا که داوطلبان دانشگاه را بر اساس سطح کيفي انتخاب خواهند کرد. در همين راستا فعاليتهاي ارتقاء کيفي دانشگاه را شروع کرده ايم. اعتقاد ما بر اين است که بايد سهم استاد به دانشجو را افزايش دهيم که اکنون سهم ما 1 به 45 است و تلاشمان بر اين است 1به 30 افزايش دهيم در حال حاضر استخدام هيأت علمي ما با درجه دکتري تخصصي صورت مي گيرد که قريب 50 درصد از هيأت علمي ما اين شرايط را دارا هستند و بقيه هم در حال ارتقاء هستند ، ما همچنين به سمت توسعه تحصيلات تکميلي حرکت مي کنيم. در سال جاري نزديک به 90 درصد داوطلبان تحصيلات تکميلي ما نمي توانند وارد دانشگاه شوند و تعدادي از اين داوطلبان از کشور خارج مي شوند و اين مسئله نگران کننده است. ما بايد با جهاد علمي، جهاد دانشگاهي بزرگ اين سهم را افزايش دهيم تا بتوانيم داوطلبان تحصيلات تکميلي را در دانشگاههاي خودممان متمرکز کنيم و از خروج آنها به خارج کشور جلوگيري کنيم.

رضايي در خصوص راهکارهاي ايجاد منابع درآمدي غير از شهريه دانشجويان تصريح کرد:

مي توانيم با توانمند سازي خدمات دانشگاهي و خدمات پژوهشي، سهم قابل توجهي از توليدات علمي را به صورت درآمد درآوريم. همچنين سهم نسبي درآمدمان را با تجهيز، تقويت و راه اندازي مراکز تحقيقاتي و آزمايشگاهها افزايش دهيم در نتيجه خدمات بسيار خوبي هم به جامعه ارائه کنيم. با پشتيباني از مراکز توليدي اعم از کشاورزي، خدماتي و صنعتي منجر به افزايش راندمان در اين حوزه ها باشيم و درآمدزايي نيز براي دانشگاه داشته باشيم. اين مسئله مي تواند وابستگي ما را به شهريه کم کند و منجر به افزايش فعاليتهاي روزافزون دانشگاه شود.

وي اذعان داشت: استان فارس به عنوان منطقه يک دانشگاه آزاد فعاليت مي کند که در اين منطقه 40 واحد ومرکز دانشگاهي وجود دارد که مرودشت پس از شيراز به عنوان دومين دانشگاه مهم در اين منطقه به شمار مي رود که شيراز از نظر جمعيت دانشجويي وضعيت بهتري نسبت به ما دارد اما از نظر ساختار کيفي رقابت تنگاتنگي بين ما وجود دارد. مرودشت از نظر فعاليتهاي پژوهشي رتبه اول منطقه را دارد. ما در اين رقابت فشرده ضمن احترام به رقباي دانشگاهي و رعايت چيدمان منطقه اي و روابط منطقه اي بايد تلاش کنيم زمينه بسيار مهيايي براي خدمات دانشجويي و زمينه سازي ارتقاء کيفيت توانمند سازي دانش آموختگان را فراهم کنيم.

** توليد بيش از 200 مقاله ISI در واحد مرودشت

وي افزود: يکي از مباحث مهم رقابت توليدات علمي است و ما توانسته ايم بيش از دويست مقاله بين المللي ISI توليد کنيم و در مجلات مهم دنيا منتشر کنيم و اين ايدئولوژي را داريم که اين سهم را افزايش دهيم. ما در حال حاضر در توليد مجلات علمي پژوهشي بعد از علوم تحقيات تهران مقام نخست کشور را داريم . دانشگاه توانسته است در نمايه هاي بين المللي مثل انجمن اقتصاد آمريکا مجلات را بين المللي کند.

رضايي با اشاره به امضاي تفاهم نامه با مراکز صنعتي کشور اذعان داشت: مي خواهيم از روشهاي سنتي آموزش فاصله بگيريم و دانشجويان را با فعاليتهاي خارج از کلاس درس آشنا کنيم براي اين هدف با يکي از بزرگترين مراکز صنعتي کشور تفاهم نامه اي منعقد کرده ايم که در جهت تقويت توانمنديهاي دانشجويان مرودشت خدمات خوبي را متعهد شده اند. در حوزه کشاورزي هم اولين مرکز تحقيقات کشاورزي را راه اندازي کرديم بدين ترتيب زمينه اي را فراهم کرده ايم تا دانشجو ضمن فراگيري مباحث تئوريک وارد مباحث عملي نيز شود.

رئيس واحد مرودشت بيان کرد: فعاليتهاي ورزشي بخشي از فعاليتهاي دانشگاهي است امسال در يک حرکت بي سابقه در طول دوره فعاليت دانشگاه 8 تيم دانشگاه مرودشت درمنطقه يک قهرمان و وارد مسابقات کشوري شدند. اين مورد نيز يکي از نشانه هاي خوب توسعه فرهنگي و ورزشي دانشگاه است که موجب روحيه نشاط و بالندگي در دانشگاه است و ما را وارد عرصه بين المللي مي کند.

** دانشگاهها زمينه ساز تعالي يا تباهي جامعه است

رضايي ادامه داد: دانشگاهها مراکز فرهنگي هستند که مي توانند باعث تعالي يک جامعه يا تباهي آن شوند. بنابراين اگر دانشگاه از اخلاق، دين و از هجمه هاي فرهنگي در امان نباشد زمينه هاي تهديد فراهم مي شود بنابراين لازم است که نگرشهاي مهم فرهنگي را در جامعه ترويج کنيم. بايد اعتقاد را ايجاد کرد و فرد را مقيد ساخت تا متوجه مسائل انحرافي نشود. برخورد سخت افزاري برخورد کوتاه مدت و فرسايشي است اما اگر برخورد نرم افزاري باشد مي تواند زمينه را براي جهش هاي بزرگ فرهنگي در دانشگاهها ايجاد کند با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري در حوزه رفتار شناسي اجتماعي و مهندسي فرهنگي در جهت تقويت باورهاي فرهنگي و زمينه سازي رشد اعتقادي دانشجويان تلاش کنيم که در اين زمينه نيز دانشگاه برنامه هاي خوبي را پيش رو دارد.

در پايان نيز به اين نکته اشاره مي کنم که دانشگاه آزاد اسلامي واحد مرودشت به عنوان يک چراغ پرفروغ در مجموعه شهرستان مي درخشد امروزه کارکرد دانشگاهي نقش غالبي است زيرا سهم نسبي جمعيت دانشجويي مرودشت سهم بالايي است و 30 هزار دانشجو در اين شهرستان در حال تحصيل هستند.

تگ ها کارشناسي ارشد دانشگاه آزاد واحد مرودشت

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی