پرتال دانشگاهی کشور پرتال دانشگاهی کشور
University Portal of Iran




کلمات مرتبط

    نتایج کارشناسی ارشد 1402 نتایج ارشد 1402 دفترچه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امریه سربازی استخدام تامین اجتماعی استخدام شرکت نفت استخدام آموزش و پرورش استخدام بانک پذیرش بدون کنکور منابع کارشناسی ارشد منابع دکتری استخدام شهرداری آگهی استخدام پليس استخدام نیروی انتظامی لیست همایش های بین المللی لیست سمینار لیست کنفرانس سالن همایش مقاله ISI دانشگاه پيام نور استخدام بانک پاسارگاد سازمان سما استخدام بانک شهر استخدام بانک گردشگری آگهی استخدام بانک صادرات استخدام بانک پارسیان پودمانی علمی کاربردی 1402 استخدام دولتی استخدام استانداری استخدام آتش نشانی استخدام وزارت نيرو استخدام ديپلم استخدام برنامه نویس استخدام حسابدار نمونه سئوالات کارشناسی ارشد نمونه سئوالات دکتری ارزشیابی مدرک دانشگاه پیام نور فراگير دانشپذير مدرک دیپلم مدرک کارشناسی انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 عدح.هق daneshgah پردیس دانشگاهی شهریه دانشگاهها آگهی استخدام تهران azad karshenasi arshad kardani peyvasteh azmoon konkoor mba مجازی mba یکساله مدرک mba
 اخبار دانشگاهی کشور / کارشناسی ارشد          09 خرداد 1391 - 29 May 2012



دانشگاه تهران ۴ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد می پذیرد

با توجه به پتانسیل موجود برای کارشناسی ارشد، رسالت دانشگاه تهران، خلق ظرفیت بود که بایستی انجام می‌شد.

رییس دانشگاه تهران در خصوص برخی اعتراضات دانشجویان مبنی بر اینکه دانشگاه تهران نخبه پرور است و نباید دانشجوی پولی داشته باشد، ‌گفت: با توجه به پتانسیل موجود برای کارشناسی ارشد، رسالت دانشگاه تهران، خلق ظرفیت بود که بایستی انجام می‌شد.

پایگاه خبری و اطلاع رسانی افق:فرهاد رهبر در حاشیه دومین جشنواره روز بین الملل دانشگاه تهران و در جمع خبرنگاران، گفت:‌ در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱، بیش از ۹۰۰ هزار نفر شرکت کردند که تنها ۸۰ هزار نفر از این تعداد پذیرفته شدند که نیمی از آنان روزانه و نیمی شبانه هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ درصد از افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردند، متقاضی ورود به دانشگاه تهران هستند، افزود: این در حالیست که به جرات می‌توان گفت که ۴۰۰ هزار نفر از کل متقاضیان آزمون ارشد، لیاقت و شایستگی ورود به دانشگاه را دارند.

رهبر با بیان اینکه وزارت علوم تمام ظرفیت خود را به کار برد تا بتواند ۸۰ هزار ظرفیت کارشناسی ارشد خلق کند و بیش از این نیز هم ظرفیتی ندارد، اظهار کرد: آیا مابقی ظرفیت باید به کشورهای آسیای میانه و دانشگاه‌های با سطح پایین و با فرهنگ نادرست مهاجرت کنند؟

رییس دانشگاه تهران تصریح کرد: اینجاست که رسالت دانشگاه تهران حکم می‌کند که با وجود کمبود ظرفیت، خلق ظرفیت کند.

وی با بیان اینکه مسلم است که دانشگاه تهران ۲، دانشگاه جدید التاسیس است و فعلا امکانات دانشگاه تهران را در اختیار دارد، افزود: ممکن است در ابتدای کار نواقصی وجود داشته باشد ولی باید شروع به خلق ظرفیت می‌کرد.

رهبر ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه تهران ظرفیت پذیرش ۴ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد را دارد. ولی می‌توانیم این ظرفیت را در دانشگاه تهران ۲، به بیش از دو برابر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر ما در دانشگاه تهران ۲ به کیفیت نیز توجه می‌کنیم، افزود: امسال حدود دو هزار نفر در رشته معماری مقطع کارشناسی ارشد شرکت کردند که تنها ۱۵ نفر پذیرفته شدند.

رهبر با بیان اینکه لفظ دانشجوی پولی، لفظی است که برخی‌ها دوست دارند از آن استفاده کنند، افزود: دانشجوی پولی مفهوم جدیدی نیست چرا که دانشگاه آزاد ۲۵ سال است که دانشجوی پولی پذیرش می‌کند و حتی ۵۰ درصد دانشگاه‌های دولتی نیز پولی هستند.

وی با اشاره به شهریه دانشجوی شبانه و پولی، گفت: دانشجوی شبانه به این امید شهریه پرداخت می‌کند تا از ظرفیت خالی دانشجوی روزانه استفاده کند ولی ما خلق ظرفیت کردیم.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: علاقمندیم که منابع بودجه عمومی دولت در اختیار ما قرار داشته باشد تا دانشجویان را به صورت رایگان بپذیریم چراکه برای ما تفاوتی نمی‌کند.

وی افزود: ما متوجه یک نیاز ملی شدیم که برای رفع آن تلاش کردیم اگر بد است، بگویید تعطیل کنیم، چه کسی ضرر می‌کند؟!

رییس دانشگاه تهران در خصوص بخشنامه افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشجویان دانشگاه تهران گفت: از سال ۸۴ تا کنون با وجود گرانی‌های موجود، حتی یک ریال هم به شهریه دانشجویان اضافه نشده است و اگر بخشنامه‌ای است، چرا از خود وزارت علوم نمی‌پرسید؟!

رهبر در خصوص ایجاد دوره‌های دکتری در دانشگاه تهران ۲ گفت: همین روند در دانشگاه تهران ۲ ادامه خواهد داشت، در حال مذاکره با اعضای هیات علمی دانشگاه تهران هستیم تا در صورت ایجاد شرایط، دانشجوی دکتری نیز دراین واحد دانشگاهی پذیرش کنیم.

رییس دانشگاه تهران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پاسخ شما نسبت به هجمه‌های اعتراضی که دانشجویان به دانشگاه تهران و ریاست شما دارند چیست، گفت: کدامین هجمه‌ها؟ ما آمده‌ایم که از ما انتقاد شود، این پویایی و نشاط دانشگاه است، همه مسئولین دانشگاه در حوزه کاری خود پاسخگو بوده‌آند.

فارس/وی در خاتمه در خصوص وضعیت بودجه تخصیصی دانشگاه تهران گفت: بسیار خوب است و راضیم!




تگ ها دانشگاه تهران دانشجوی کارشناسی ارشد

پر بازدیدترین کارشناسی ارشد

خبرنامه - شبکه های اجتماعی